י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטפסר הראשי ינפיק צו מיוחד

עקב השרב הצפוי: יוגבלו מקומות ההדלקה

על פי התחזית המסתמנת בל"ג בעומר צפוי לשרור שרב ברוב חלקי הארץ, ובכבאות והצלה מתכוונים להגביל המקומות המותרים בהדלקה מחשש להתלקחות בלתי נשלטת 

עקב השרב הצפוי: יוגבלו מקומות ההדלקה
יעקב נחומי, פלאש 90

עקב השרב הצפוי בל"ג בעומר נאסר להצית אש ביערות ובפארקים. נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי צפוי להוציא צו האוסר על הדלקת מדורות ל"ג בעומר ביערות, פארקים ובאזורי סיכון ביום רביעי וחמישי הקרובים, ימי חגיגות ל"ג בעומר, זאת בשל גל החום והשרב הצפוי ברחבי הארץ.

הצו, המורה על איסור הדלקת המדורות באזורי חורש ובאזורים מועדים לסיכון, הוא בשל החשש להתלקחות שריפות בשל ריבוי מוקדי אש ברחבי הארץ.

בכבאות והצלה מדגישים כי החורף המבורך בגשמים רבים הביא לצמחיה רבה ולכן יש להקפיד על הדלקת מדורות קטנות ומפוקחות, רק במקומות המיועדים לכך ובהתאם לצו שיפורסם.

"אנו שבים וקוראים לציבור לפעול על פי הנחיות הבטיחות להדלקת מדורות שמפורסמות באתר הכבאות ובדיגטל. בכל מקרה של שריפה יש לחייג 102 ללוחמי האש", נמסר.

אשתקד, מספר עיריות ברחבי הארץ, ביניהן חיפה, נשר, חדרה, חולון, תל אביב, יבנה ובאר שבע, קראו להימנע כליל מהדלקת מדורות ל"ג בעומר. חלק מהרשויות אף אסרו על הבערת אש בכלל, זאת לאור תנאי מזג אוויר קיצוניים בשנה שעברה, שכללו שרב כבד לצד רוחות חזקות.

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, קיים בשנה שעברה הערכת מצב במהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האוויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות. בתום הערכת המצב, חתם הנציב על צו המורה על שורה של הגבלות הכוללת בין היתר, את הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד שלושה מטרים. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל.

ל"ג בעומר שרב בישראל מדורות לג בעומר איסור הדלקת מדורות כבאות והצלה דדי שמחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד