י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זהו גובה המדורה המותר

חצי שנת מאסר למפר צו הנציב בל"ג בעומר

לקראת יום הילולת רבי שמעון בר-יוחאי שיחול החל ממחרתיים מתפרסמים תקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה על הגבלות לקיום מדורות

חצי שנת מאסר למפר צו הנציב בל"ג בעומר
שריפה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ונִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶםעקב נתוני מזג האוויר החריג בל"ג בעומר, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, חתם היום (שני) מתוקף סמכותו לפי תקנה 8 לתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה על הגבלות לקיום מדורות ל"ג בעומר.

בהתאם לסעיף 76(א)(2) לחוק הרשות הארצית לכבאות והצלה, תשע"ב-2012, העובר על צו הנציב - דינו מאסר שישה חודשים או קנס כאמור בחוק העונשין.

מהאגף המשפטי של כבאות והצלה לישראל נמסר, כי גובה הקנס עומד על עד 70 אלף שקלים.

"אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, אך ורק במקומות שהוגדרו לכך על ידי הרשות המקומית" כתב נציב כבאות והצלה לישראל.

בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות, "אני אוסר על הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים", מיום רביעי ערב ל"ג בעומר בשעה 8:00 בבוקר ועד לליל שבת בשעה 20:00, בכל רחבי
ישראל. 

איך בכל זאת ניתן להדליק מדורות ל"ג בעומר? בתנאים הבאים: המרחק בין מדורה ליער - יעלה על 500 מטר; לא תודלק מדורה בכל שטח יער וחורש גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי; המרחק בין מדורה למתקני גז ודלק- יעלה על 60 מטרים; המרחק בין מדורה לקווי חשמל וטלפון- יעלה על 20 מטרים; המרחק בין מדורה למבנה- יעלה על 60 מטרים; המרחק בין מדורה למדורה אחרת יעלה על 8 מטרים.

מה גודל המדורה? גודל בסיס מדורה לא יעלה על 3 מטרים. גובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה לא יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע. לגבי אתר מירון, נקבעו תנאים מיוחדים על ידי מפקד מחוז צפון.

הבוקר, קיים רב טפסר דדי שמחי הערכת מצב במהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות. בתום הערכת המצב, חתם הנציב על צו המורה על שורה של הגבלות. בכבאות והצלה לישראל מדגישים כי קיים גם איסור הדלקת מדורה ביער וחורש, ויש להקים את המדורות רק במקומות המיועדים לכך. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל.

נציב הכבאות הנחה על תגבור כוחות ובמהלך ימי החג יצאו לשטח ולמוקדי האש כאלף לוחמי אש, מפקחי מניעת דלקות ומתנדבים.

דדי שמחי כבאות והצלה מדורות לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד