י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בדבריו

המסר של הח"כ החדש מש"ס בנאומו הראשון

לראשונה מאז נבחר לתפקיד, עלה חבר הכנסת משה ארבל לנאום בפני מליאת הכנסת ועורר על הפערים החברתיים הקיימים בישראל • צפו בנאום המלא

המסר של הח"כ החדש מש"ס בנאומו הראשון
ארבל צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

נאום חברתי: לראשונה מאז שמונה לחבר כנסת, עלה היום (שני) חבר הכנסת משה ארבל לנאום בפני מליאת הכנסת את נאומו הראשון בו התייחס לנושא החברתי שעומד על הפרק.

"במדינת ישראל ששטחה כשטח שכונה בקליפורניה לא הגיוני ולא נכון שתישאר פריפריה", אמר ארבל שציין כי "אחרי 71 שנים אנחנו צריכים לעשות הכל להמשיך לחתור לצמצום פערים בחברה, להאמין ולהפנים ללא קשר לקואליציה ואופוזיציה ששירותי בריאות, שירותי חינוך, שירותי רווחה, חייבים להיות שווים לכל נפש״.

"אין שום היגיון בכך שילד בבאר שבע או בבית שאן או בפזורה הבדואית יקבל שירותי חינוך בריאות ורווחה באופן שונה מילד בתל אביב גבעתיים או בכפר שמריהו. עלינו לעשות הכל כדי שמחקר ה"זיפ קוד" לא יחול על ישראל לא בבריאות לא בחינוך ולא ברווחה", הבהיר.

ארבל הוסיף ואמר בנאומו "יש לי חלום. בחלומי האופק של כל ילדי ישראל יהיה אינסופי. בו תהיה הזדמנות שווה לכל ילד לממש את עצמו ואת הפוטנציאל שלו, גם אם הוא נולד בחורה, בביתר עילית או בקרית שמונה", שלדבריו ״תושבי עיירות הפיתוח ותושבי הרשויות החלשות זכאים וראויים, דווקא בשם השוויון, לכל כלי שיוציא אותם ממעגל העוני, הן לכפל תמיכות, והן לתקצוב דיפרנציאלי בחינוך בריאות ורווחה, ההשקעה הממשלתית בפריפריה החברתית והגיאוגרפית חייבת להיות כזו שתביא לאורך זמן שינוי אמיתי".

ארבל סיפר לחברי הכנסת שהאזינו לנאומו על הרב יעקב אדלשטיין שבעת שלא יכל לדבר ביקש התאמן לומר שני מילים ׳אמן׳ ו׳תודה׳ מה שמראה על הכרת הטוב לו היה. ארבל הודה ליו"ר ש"ס על ההזדמנות שנתן לו לעבוד לצידו ואמר כי ״אם דרעי ימשיך במגמות אותן התחיל אין לי ספק שנצליח בעוד 4 שנים להגיע למצב שלא תהיה משמעות לפריפריה במדינת ישראל״.

לאחר נאומו של ארבל, עלה ח"כ הכנסת רועי פולקמן לברכו כחבר כנסת ותיק, ושיבח את העשייה שלו בנושאים חברתיים בזמן שעבד לצד חברי הכנסת אריה דרעי ויואב בן צור. הוא סיפר בדבריו על כך שחיבר ספר תורני רק בהיותו בן 16, ועל ליל הבחירות כשלא היה ברור כי המנדט השמיני יכנס וארבל הלך לשהות לצד חה״כ ינון אזולאי.

משה ארבל חברי כנסת חברתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד