ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בתיווך מצרי

ישראל וחמאס הגיעו להבנות על הפסקת אש

הפרשן רוני דניאל מדווח הערב במהדורה המרכזית, כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם רגיעה בתיווך מצרי. על פי ההסכם חמאס מתחייב לשמור על שקט באזור הגדר והפסקת ההתגרויות. ישראל בתמורה, מתחייבת לתת הקלות לתושבי הרצועה • משפ' גולדין תוקפת את ההסכם: "נתניהו הבטיח לנו שלא תהייה הסדרה בלי החיילים"

ישראל וחמאס הגיעו להבנות על הפסקת אש
פעילי חמאס בגבול הרצועה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שבועיים בדיוק אחרי סיום סבב הלחימה האחרון עם חמאס, ישראל וחמאס הגיעו לסיכום על הפסקת אש זמנית לחצי שנה, כך דיווח הערב (שני) ב'מהדורה המרכזית' של 'חדשות 12' הפרשן רוני דניאל. הסיכום הושג לדבריו, בתיווך מצרי ובסיוע ממשי של נציג האו"ם. 

על פי הדיווח של דניאל, ההבנות ההדדיות שסוכמו כוללות כדלהלן: הפלסטינים מסכימים להפסקת אש והפסקת האירועים האלימים על הגדר; שמירת המרחב הביטחוני - 300 מטרים מהגדר; הפסקת עימותים ליליים והפסקת המשטים לאזור החוף. מה עם הפסקת הפרחת בלוני תבערה לישובי עוטף עזה? זה לא נכלל.

ישראל בתמורה, אמורה להסכים להרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל, קידום העסקה יזומה של האו"ם, העברת תרופות וסיוע אזרחי ופתיחת משא ומתן על חשמל, מעברים, בריאות וכספים.

כל זה אמור להתקיים בחצי שנה. היה ויצליחו הצדדים לשמור על הכללים. הפלסטינים דורשים קצב יישום מהיר - ואז יכנסו לפרק היותר בעייתי, שלב הבא - לוחמי צה"ל שנפלו בעזה ומוחזקים שם ושני האזרחים שעוד מוחזקים שם. המצרים היו פה גורם משמעותי, וצריך עוד לראות מה יקרה בשנה הקרובה בהנחה והצדדים יעמדו בתנאים תמורת שקט.

התייחסות משפחת גולדין לפרסומים הערב על הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס לחצי שנה:

לאה ושמחה גולדין, הוריו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה, תוקפים הערב את ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו על רקע הפפרסום של רוני דניאל ואומרים: "נתניהו הבטיח לנו שלא תהייה הסדרה בלי החיילים ואף התחייב בנושא באופן פומבי. ההסכם עם חמאס זאת הונאה של המשפחות שממתינות כבר כמעט 5 שנים להשבתם של הבנים משדה הקרב ושל הציבור שמאמין בערכי צה"ל".

"ההסכם הכושל שגובש הוא מתנה וניצחון תודעתי לחמאס שבעזרת בלונים הכניע את נתניהו וממשלתו".

גם במפלגת 'עוצמה יהודית' הגיבו לדיווח: "המדובר בהסכם כניעה משפיל, המאפשר לטרוריסטים בעזה להתארגן ולהתעצם. החמאס למעשה מכתיב את סדר היום של מדינת ישראל ומוריד את ממשלת ישראל שוב על הברכיים".

"ההצהרות של נתניהו לפיהן הוא "ימין חזק" הפכו מזמן לחסרות משמעות. המסר שמקבלים היום ארגוני הטרור הוא שמשתלם לתקוף את מדינת ישראל. הפתרון לעזה הוא אחד: חיסול החמאס, לשוב לשלוט בעזה לעודד את תושביה להגר לארצות אחרות ומנגד לחדש את ההתיישבות היהודית במקום".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד