כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

יובל היא תהיה לכם שנת החמישים • להאזנה

50 שנות הלחנה, בתוספת עניין אישי הקשור במספר 50, היוו עילה למלחין חצר גור, ר' מנחם אירנשטיין, לכתוב ס"ת ולהגיש אלבום כפול, המכיל 27 רצועות • 'בחדרי חרדים' מגיש קטע מ'אלבום היובל'

50 שנות הלחנה: עטיפת האלבום
50 שנות הלחנה: עטיפת האלבום

לא רק 5 עשורי הלחנה עומדים מאחוריו, אלא אף אצל 5 אדמו"רי גור שהתברכו בהם הדורות האחרונים זכה, וזוכה עדיין, ר' מנחם אירנשטיין להשפיע על היכל הנגינה שבעולמנו.

עוד בהיותו ילד זכה לשיר בשנתו האחרונה (תש"ז) של האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' זצוק"ל. אחר-כך, כשגדל והיה לנער, זכה לשיר אצל בניו האדמו"רים, בעל ה'בית ישראל', ה'לב שמחה', וה'פני מנחם' זי"ע. כיום זוכה ר' מנחם לנצח אצל האדמו"ר מגור על המקהלה היהודית הגדולה בעולם - ה'קאפלה' של חצר גור.




בשנת תשכ"ה, מיד לאחר פטירת המלחין לבית גור, ר' יעקב תלמוד, 'ירש' ר' מנחם את הלחנת ה'מארש קדיש', ומני אז, בכל שנה ושנה, הוא זוכה להלחין מארש זה (בשנים האחרונות זהו המארש היחיד המולחן ומשובץ בתפילות הימים הנוראים בחצר גור), וכאמור גם מנצח על הקאפלה.

עשרות מלחניו של ר' מנחם אירנשטין, שנתפרסמו בציבור כולו, לא גרמו לו לאורך השנים ל'פרוץ', והוא לא הפך למלחין המוכר לחנים לכל המרבה במחיר. אולם, מעט שונה הדבר הפעם.

50 שנות הלחנה, בתוספת עניין אישי, שגם הוא קשור במספר 50, היו עילה מספקת לר' מנחם לקיים דבר ה' זו תורה - 'ועתה כתבו לכם את השירה הזאת'. ר' מנחם מסיים בימים אלו כתיבת ספר תורה, שיוכנס ביום ב' הקרוב, מיד לאחר חג הסוכות.

אלא ש'שירה' ב'שירה' נקשרה, ובני המשפחה החלו דוחקים בר' מנחם, עד כי נאות להפיק את הפרוייקט בו אנו עוסקים היום. הפרוייקט הינו אלבום כפול, המכיל 27 רצועות, על-פי הפירוט הבא:

22 שירים שהולחנו לחתונות ילדיו ונכדיו לאורך השנים.

1 'שישו ושמחו' שהולחן לחתונת בתו, אלא שהפך ל'הימנון' בסיום הש"ס, ונחשף לציבור הרחב.

1 שישו ושימחו נוסף, שהולחן לסיום הש"ס בשיעורו של הרב דניאל אלתר, בנו של בעל ה'פני מנחם'. על שיעור זה נמנה בקביעות ר' מנחם.

2 לחנים חדשים שהולחנו לכבוד הכנסת ספר התורה של ר' מנחם.

1 לחן הפתיחה של פרוייקט זה: בקשה אישית של המעבד יהושע פריד גררה את ר' מנחם להלחין עוד פתיח לפרוייקט.

אוצר של ממש, שטרם היה כמותו במוסיקה החסידית האותנטית, והכל מושקע בטוב טעם תחת שרביטו של יהושע פריד.

אמנם האלבום הכפול יגיע לחנויות רק במהלך השבוע הבא, אך להיות מבשרי טוב זה תמיד נעים. אשר על כן לא התאפקנו, ובשמחה אמתית אנו מציגים בפניכם, סמוכים ובטוחים בהנאתכם, קטע מתוך אוצר בלום זה - 'אלבום היובל'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד