כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מפקד המשטרה איים על מנהלי הישיבות בבית וגן: "נביא את היס"מ"

מנהלי ישיבות בית וגן, נפגשו עם מפקד מרחב מוריה במשטרת ירושלים, והגיעו לסיכומים על 'הפגנות שקטות' מול חנות פיצה המחללת את השבת בשכונה • המפקד הזהיר: "אם ההפגנות ימשיכו כפי שהם היום, נשלח את היס"מ לבצע מעצרים ונביא את הורי העצורים לתחנת המשטרה"

צילום:  יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

לצד סיכומים עם מנהלי הישיבות, מפקד המשטרה השמיע איומים: במהלך התקופה האחרונה נערכו הפגנות בשכונת בית וגן נגד חנות פיצה ששעריה פתוחות גם בשבת קודש, במהלכן אף בוצעו מעצרים. מדובר בסניף "פיצה דומינוס", בהר הרצל, שמוכרת פיצה בשרית וחלבית.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', בתחילת השבוע, מפקד מרחב מוריה במשטרת ירושלים, נצ"מ דוד פילו, דתי חובש כיפה, עלה לביתו של רב השכונה הרב עזריאל אוירבך. בסיום הפגישה, הוחלט כי הממ"ר יכנס את מנהלי הישיבות וינסה להגיע איתם להבנות.

אמר וקיים: מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי מפקד מרחב מוריה במשטרת ירושלים, נצ"מ דוד פילו, כינס אתמול (ג') במשרדו בשכונת תלפיות את מנהלי הישיבות הגדולות בשכונת בית וגן, בהן הישיבות: שטרנבוך, דעת חיים, קול תורה, עטרת ישראל ועוד.

במהלך הפגישה הגיעו הצדדים להסכמות. מנהל אחת הישיבות ביקש מהמפקד, כי יאפשר לקיים מחאה שקטה. לדבריו "אם לתלמידי כואב על חילול השבת והם יוצאים להפגין על חילולה, אני לא יכול לעצור אותו, זה לא בשליטתי". לדבריו במידה והמשטרה לא תגיע, עם הזמן ההפגנות ידעכו.

המפקד, הסכים לכך ואמר כי במידה ואכן תהיה הפגנה שקטה, ללא כל התגרויות, הם יאפשרו אותה - עם זאת הבהיר ברורות למנהלי הישיבות, שיש להורות לתלמידיהם שלא לחרוג מהגדרת 'הפגנה שקטה' מחוץ לחנות.

"במידה ובני הישיבות ימשיכו את המחאות כפי שהיו עד כה", איים, "אנחנו ננהג ביד קשה, נביא את היס"מ שיבצעו מעצרים ונביא את הורי העצורים לתחנת המשטרה", כך על פי עדויות המשתתפים ל'בחדרי חרדים'.

יצויין, כי ההפגנות מנוגדות לחוק ומוגדות "התקהלות בלתי חוקית" עם החלטת המשטרה ובשל כך רשאים השוטרים לבצע מעצרים של מפירי ההוראה. גם במהלך השבת האחרונה נערכה הפגנה של כ-200 בחורים, תלמידי הישיבות בשכונה, וולפסון, אור ברוך ועוד, רקדו במעגל וזימרו שירי שבת. לאחר כחצי שעה הגיעו למקום שוטרים ולטענת התלמידים שנכחו במקום, השוטרים נהגו כלפיהם באלימות קשה. בתגובת המשטרה ל'בחדרי' צויין כי אישה מבוגרת טענה כי הקיפהו את רכבה והמפגינים סירבו להוראת השוטרים לעזוב את המקום.

"הבחורים הפגינו מחוץ לחנות, אחרי שלא נתנו להם תשומת לב, הם נכנסו לחנות והפריעו לעובדים" סיפר לאחר ההפגנה הראשונה מנהל דומינוס פיצה בשכונת בית הכרם, "ביקשנו מהם לצאת והם סירבו, בתגובה לכך הזמנו משטרה. זה מקרה ראשון של הפגנה מחוץ לחנות מאז שנת 1997, אנחנו עובדים רק לפי החוק".

יצויין, כי תלמידי ישיבה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' הערב אמרו כי לא ירפו וימשיכו במחאותיהם חרף דברי הממ"ר.

ממשטרת ירושלים נמסר בתחילת השבוע כי "המשטרה תפעל באפס סובלנות, כלפי כל מי שיפר את הסדר ויבקש לפגוע בשגרת חיי האזרח שומר החוק באשר הוא".
דומינוס פיצה הפגנה בית וגן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד