כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דיכטר: הפרסומים על כוונות נקם - חסרי שחר

השר לביטחון פנים השיב לשאילתא בכנסת, ואמר כי הפרסום בערוץ 1 בדבר הכוונה לבצע פיגוע נקמה בערבים שיקרי לחלוטין. ח"כ אורי אריאל שאל: "אם כן, מדוע המשטרה לא הכחישה את הפרסום?"

המשטרה הוציאה הכחשה. השר דיכטר ושוטרים
המשטרה הוציאה הכחשה. השר דיכטר ושוטרים

הפרסומים שהיו על תכנוני נקמה כביכול על הפיגוע בישיבת 'מרכז הרב' – מופרכים, כך קובע השר לביטחון פנים אבי דיכטר. השר השיב לשאילתא בנושא היום (ד) בכנסת.

את השאילתא הגיש ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל), שרצה לברר מדוע המדינה לא הזהירה את המנהיגים הערבים מנקמה בדומה לאזהרות שהועברו אליהם על ידי מנהיגים מהעולם הערבי. זכור התבסס בשאלתו על הפרסום של איילה חסון בערוץ 1, ולפיו, קבוצת יהודים תנסו לפגוע במנהיג דתי ערבי במסגד באום אל-פחם, בעקבות הטבח בשמונת תלמידי הישיבה ב"מרכז הרב" בירושלים.

השר דיכטר השיב כי בניגוד לפרסומים, למשטרה אין מידע על התארגנות של גורמי ימין המתכוונים לבצע פעולת נקם או על כוונה לפגוע בפועל במנהיגים של המגזר הערבי ולכן המשטרה לא העבירה לאותם מנהיגים אזהרה כלשהי או נקטה בפעולה להגן על חייהם.

דיכטר ציין, כי גורמי המודיעין במשטרה ובשב"כ קיבלו הוראה לאסוף מידע לגבי כל פעולת נקם מתוכננת, "כל חשד נבדק לגופו והמשטרה נערכת בהתאם להערכת מצב לסכל כל כוונה לפגוע בערבים או להפר את הסדר".

חברי הכנסת מהימין לא הסתפקו בתשובתו. ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) שאל את השר: "אם כן מה מקור הידיעות על הנקמה שהעבירו המנהיגים הערבים?". ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) שאל מדוע המשטרה לא הוציאה הכחשה רשמית לפרסומים שהטילו כתם על אנשי הימין.

דיכטר השיב כי במשרדו לא יודעים מי הם המקורות של המנהיגים במדינות ערב, שהעבירו את האזהרות לראשי הציבור הערבי בישראל ומה האינטרס שלהם לאזהרות אלה. הוא הוסיף כי היתה הכחשה של הפרסום בערוץ 1 אחרי הבדיקות שנעשו בשב"כ ובמשטרה.

קישורים:
"ערוץ 1 צריך להתנצל בפני ישיבת מרכז הרב"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד