כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גזירת הגיוס: "אסור להתחפש לחייל או שוטר"

'העדה החרדית' במכתב רשמי: "גזירת הגיוס הוא מחמת שמנסים להדמות להם ומעריצים את הצבא" • "ראוי להורים לבל יחפשו את בניהם לחיילים או משטרה וכדומה, וכן מלמדי תשב"ר ומחנכים יעמידו את התלמידים על חומר השעה וחובת ההתרחקות וההתבדלות" • גם ב'מכתבים למערכת' של 'המודיע' התפרסמה קריאה דומה • בפנים: המכתבים

תחפושת אסורה. צילום: יוסי פורמנסקי
תחפושת אסורה. צילום: יוסי פורמנסקי

חג פורים יגיע רק בעוד חודש, אבל ב'עדה החרדית' ובחוגים נוספים מקדימים וקוראים כבר עכשיו שלא לחפש את הילדים לחייל או שוטר, בעקבות סכנת גזירת הגיוס המרחפת מעל שמי עולם התורה. לדברי הכותבים, לא יתכן שנחנך את בנינו להתחפש ולהידמות אפילו רק למשך יום או יומיים בשנה לחיילים בצבא.

במכתב שיצא על ידי בד"ץ העדה החרדית נכתב: "בעמדנו בימי הגזירה הנוראה על גיוס בחורי ישראל והכנסתם לכור ההיתוך של צבא ושירות לאומי, ובהתקרב ימי מועד חג הפורים ימים אשר ילדי בני ישראל נוהגים להתחפש בהם, וידוע שגדולי ישראל זצוק"ל בדורות הקודמים אמרו כי גזירת הגיוס הוא מחמת שמנסים להדמות להם ומעריצים את הצבא וכדו'".

"אשר על כן הננו מעוררים בזה כי ראוי להורים לבל יחפשו את בניהם לחיילים או משטרה וכדו', ויהיה זה להציב את הריחוק והניכור אליהם אול כל מה שהם מסמלים ומביעים, וכן מלמדי תשב"ר ומחנכים בת"ת יעמידו את התלמידים על חומר השעה וחובת ההתרחקות וההתבדלות".

המכתב מסתיים בברכה שכל ההורים המרחיקים את בניהם מו הכיעור והדומה לו יזכו לרב נחת דקדושה.

גם ביום שלישי האחרון במדור מכתבים למערכת במוסף 'מדורים' של המודיע, כתב אחד הקוראים דברים דומים, וטען כי אין להתחפש לחיילים ושוטרים.

"בשעת הגזירה הקשה בה שונאי התורה מבקשים חלילה לגייס את בני הישיבות לצבא ולעקור תורה מישראל, עלינו להישמר במיוחד", פתח הכותב, "בספר שיח שרפי קודש מובא כי השרף מקוצק זי"ע עוד בטרם היתה גזירת גיוס לצבא הפולני דיבר עם אחד החסידים המופלגים ואמר לו כי צפויה לבוא גזירה של גיוס בכפייה של בני ישראל לצבא הפולני. הרבי מקוצק הסביר בכאב, כי הגזירה יכולה לחול כי הנערים הקטנים רצים אחרי החיילים ומנגנים את ניגוניהם".

"על כן אנו קוראים אל ההורים בארץ הקודש, שהשנה לא יחפשו את ילדיהם לשוטרים וחיילים. קודם כל כדי שלא יהיה בזה עניין כל שהוא של הזדהות, העלול לתת כוח לקטרוג לשלוט עליהם חלילה וחס וכן כמחאה כי איככה נוכל וראינו בצרות שאוזקים לרגלינו בשם הצבא והגיוס אליו, ואנו מציבים את ילדינו בצלמם ובדמותם של אנשי הצבא".





פורים תחפושת חייל שוטר העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד