כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחזירים את הצבע לכרמל עם עמותת כרמלים

בעקבות נזקי השריפה, עמותת התיירות כרמלים מזמינים אתכם לחוות מגוון פעילויות לכל המשפחה. סיורים מודרכים, טיולים בטבע, ביקורים באתרי תיירות ובאטרקציות ועוד מגוון פעילויות

מחזירים את הצבע לכרמל עם עמותת כרמלים



חבל כרמלים המשתרע בין הים והכרמל, מציע לכם שילוב נפלא של חופים קסומים, נופים ירוקים, שפע טיולים, אטרקציות ומגוון מלונות וצימרים. מיד עם כיבוי השריפה ביערות הכרמל, החליטו בעמותת התיירות כרמלים להוציא סיורים בנושא "מחזירים את הצבע לכרמל" שיעברו במספר נקודות מעניינות בהר הכרמל. הקבוצות אף ייקחו חלק פעיל בשיקומו של ההר, יכירו את צמחי הבר של הכרמל, יקבלו פקעות וישתלו אותם בהמשך הסיור בהר הכרמל.

הסיורים יחלו מכרם מהר"ל- משק המשתרע על שטח של 40 דונם בהם מגדלים את הפקעות וצמחי הבר של הכרמל. שם ניתן יהיה לקבל במקום הסבר קצר והמבקרים יקבלו פקעות של רקפות לשתילה בכרמל.

משם ימשיך הסיור להר הכרמל - לשטחי הכרמל שנפגעו קשות בשריפה, כולל רכיבה לכיוון בית אורן שנפגעה באופן הקשה ביותר. במהלך הדרך ניתן יהיה לעצור בנקודות תצפית ולקבל הסבר על מוקדי השריפה, התפשטותה, הנזקים והשיקום הצפוי ולשתול צמחי בר בכרמל בשטחים המיועדים לכך.

במהלך הסיור עפ"י לוח הזמנים ישולבו נקודות עצירה אטרקטיביות נוספות וסיור רגלי קצר באחד ממסלולי הטיול הירוקים והיפים בכרמל שאיננו נפגע.

הסיורים יצאו החל מה- 31/12/2010 עם רכבים פרטיים מלווים מדריך. לפרטים והרשמה- 04-8136239/40, 054-6563059. כמו כן, ניתן לתאם גם סיורים לקבוצות בכל ימות השבוע כולל אוטובוס.

נמל קיסריהצילום: נמל קיסריה
נמל קיסריה


אטרקציות נוספות וטיולים לכל המשפחה באיזור כרמל


שמורת סכר נחל תנינים - שמורת טבע המשלבת בתוכה סכר אדיר מהתקופה הרומאית. הרומאים ניצלו את הפרצה של הנחלים עדה ותנינים ברכס הכורכר ובכך יצרו אגם מים ענק שאת מימיו הזרימו לעיר קיסריה. מאוחר יותר ניצלו תושבי המקום את הסכר כבסיס להפעלת שרשרת טחנות קמח שפעלו במשך מאות שנים. לאחרונה שוחזרו במקום מתקני המים.

שמורת טבע – דור הבונים - שמורת טבע חוף דור הבונים משתרעת מתל דור בדרום ועד מושב הבונים בצפון. החוף עוצב על ידי הרוח וגלי הים שהיכו במשך שנים על גבעות הכורכר שלאורכו.

פארק הכרמל - גן לאומי על הר הכרמל. מסלולים לטיולי רכב, שבילים לטיולים רגליים, חניונים המצוידים למנוחה ולפיקניקים תצפיות מהממות לנוף. בגן הלאומי פועלת תחנת מידע. פארק הכרמל הוא הגן הלאומי הגדול ביותר באיזור הצפון. הפארק משתרע על שטח של כ 84000 דונם ומוקדש לשמירת הטבע והנוף.

פארק אלונה - מועצה אזורית אלונה היא מועצה אזורית בישראל המאחדת שלושה מושבים הנמצאים במערב רמות מנשה, מזרחית לבנימינה. פארק אלונה מופעל ע"י המועצה המקומית, הכניסה הנה בתשלום. ניתן לסייר בנקבה – המלאה מים כל השנה, נא להביא בגדים ונעליים להחלפה. יש שירותים מסודרים.

נמל קיסריה - אתר ראשון מסוגו בישראל, מזמין אתכם לצאת למסע מופלא מלא באטרקציות, בו מתעורר עברה המפואר של קיסריה לחיים. מוכנים לצאת לדרך! שורה ארוכה של מיצגים חדשניים ואטרקציות מדהימות יקחו אתכם למחוזות העבר: תפגשו דמויות ידועות מן התקופות השונות פנים מול פנים.

יער חוף הכרמל - יער חוף הכרמל הוא אחד המקומות הקסומים בארץ. הוא גדול, רחב מימדים ויש בו מקומות רבים של חן ויופי שבהם ניתן לבקר. יש ביער פינות מסתור מן הרעש וההמולה של העיר הגדולה, נוף הררי וירוק כל השנה ויותר מכל קסם, כמו מעולם האגדות.

שוני- מוזיאון ארכיאולוגי - המוזיאון הארכיאולוגי החדש בשוני מספר את סיפור המקום בתקופה הרומית. במוזיאון ניתן לראות ממצאים המעידים על היותה של שוני מקום מרפא ו"נופש פעיל" אשר בו התקיימו חגיגות המים- "המיומאס" ופולחנים פגאניים בתקופה הרומית.

מוזיאון עתיקות קיסריה - ממצאים ארכיאולוגיים תת ימיים מהתקופות השונות של העיר קיסריה – התקופה הרומית, הביזנטית, המוסלמית, הצלבנית והיישוב היהודי.

מוזיאון האצ"ל בשוני - מוזיאון להנצחת פעילויות האצ"ל בתצוגה אור קולית חדשה.

בית משפחת אהרונסון – מוזיאון נילי המחודש - בקיץ 1998 חודש המוזיאון בבית אהרונסון בזכרון – יעקב. המוזיאון הוקם לראשונה בשנת 1956 והיה מראשוני המוזיאונים בארץ. המוזיאון המצוייד באמצעים ויזואליים חדשניים ומסמכים אוטנטיים שנשמרו, אוצר בתוכו את סיפור פועלה של "ניל'י" - המחתרת העברית הראשונה שפעלה בארץ בשלהי מלחמת העולם הראשונה.

מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב - מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב שימש כ"בית הפקידות" בתקופת הברון רוטשילד. המוזיאון מנציח את ראשית ההתיישבות הציונית וממחיש את תולדות העלייה הראשונה בארץ. המסר החינוכי והציוני מועבר באופן חוויתי וייחודי למוזיאון באמצעות תצוגה אור-קולית המשתרעת על פני שלוש קומות וסרט מסכם באודיטוריום.

מוזיאון המזגגה - קיבוץ נחשולים במוזיאון תצוגה מרהיבה ובלתי שגרתית של ממצאים ארכיאולוגיים תת ימיים מתקופות שונות מ"תל דור", במבנה שהוקם בשנת 1891 ע"י הברון רוטשילד כמפעל לבקבוקי זכוכית. בתצוגה: חלקי ספינות שטבעו ועל סיפונן כדים עתיקים, כלי מתכת, אוצרות ומטבעות, פסלים עתיקים, תותחים מימי נפוליאון ועוגנים שנמצאו בים.

מחנה מעפילים – עתלית - עתלית אתר לאומי שבו שוקמו הצריפים. משמש כמרכז חינוכי ללימוד תולדות ההעפלה לארץ ישראל ולהנצחת גבורת הלוחמים. במקום חזיון אור קולי; משחקי מחשב מולטימדיה אינטראקטיביים וספרייה חינוכית היסטורית. כמו כן פועל במקום מאגר המידע הממוחשב "בנתיבי ההעפלה" הכולל עדויות מעפילים ופעילי העפלה וכן פרטים אודות אוניות המעפילים ומחנות המעצר.

מוזיאון "החצר הישנה" בעין שמר - מוזיאון חי ותוסס המשחזר את ימי ראשית ההתיישבות בקיבוץ. חדר האוכל המקורי מספר את סיפורם של החלוצים בתמונות, במוצגים ובמופע אור-קולי.

מוזיאון וארכיון "החאן" לתולדות חדרה - מוזיאון החאן שוכן באתר הלאומי הח'אן של חדרה, במרכז ההיסטורי של העיר. מבנה הכורכר המרשים, היה במקור בית חווה חקלאית עותמאני מאמצע המאה הי"ט. המבנה נרכש ב- 1891, עם אדמות חדרה, על ידי ארבע אגודות מיישבות ממזרח אירופה.

בית אבשלום פיינברג - הבית בו גדל אבשלום פיינברג ברחוב ז'בוטינסקי 34 פינת הגיבורים אחד הבתים היפים והמרתקים ביותר בארץ שעבר פעילות מקיפה של שימור, נפתח לציבור ולקהל המבקרים. בבית – ציורי קיר מהיפים והנדירים בארץ.

זרעים מציון- מרכז מבקרים ארצי בנושא צמחי בר. במקום מתקיימות פעילויות של בתי-ספר וקבוצות מטיילים. המקום נמצא בתוואי של שביל ישראל ושבילי אופניים.

רמת הנדיב - מסביב לגנים משתרע פארק הטבע על פני שטח של 4,500 דונמים. זהו אי ירוק, רחב ידיים, המשמר את נופו הטבעי של רכס הכרמל, ומהווה בית גידול למגוון עשיר של צמחים ובעלי חיים. שבילי טיול מסומנים מאפשרים טיולים עצמאיים בפארק הטבע העוברים באתרים ארכיאולוגיים, מעיין נובע, שטחי חקלאות קדומה ומשוקמת.

עץ השדה- חצר מבקרים של משפחת טפרברג בגבעת עדה המזמינה את אורחיה לטעום שמן זית, להכיר את עולם הזית וליהנות מחצר ראשונים. האורחים יוכלו להנות מסרטון קצר על הפקת שמן זית והסבר בנושא. במקום חנות ממכר למוצרי שמן זית וקוסמטיקה.

לפרטים נוספים על הטיולים ולטיולים נוספים ניתן כנסו לאתר כרמלים http://www.carmelim.org.il
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד