כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ההורים מ'הדסה': "ליצמן נלחם בנו" • צפו

עשרות הורים חרדים לילדים חולים המאושפזים ב'הדסה', התאספו אמש בגן סאקר, למחות על המצב אליו נקלעו אחד ההורים ל'בחדרי': "אין לנו בית חולים שיטפל בילדה. אנחנו מאוכזבים משר הבריאות" סביבתו: "במאבק המכוער הזה נעשה הכל"

ההורים מ'הדסה': "ליצמן נלחם בנו" • צפו
קובי



הורי הילדים החולים ב'הדסה' זועמים על שר הבריאות. בראיון ל'בחדרי חרדים', אמר יעקב שור, אב לילדה חולה: "אין לנו בית חולים שיטפל בילדה שלנו. אנחנו מאד מאוכזבים משר הבריאות יעקב ליצמן. זה פשוט חבל".

עוד הוסיף: "קיבלנו דיווחים ששר הבריאות לא רוצה להתערב בנעשה וחבל שכך. יש בירושלים שני בתי חולים, למה שלא תהיה עוד מחלקה אונקולוגית? צר לי לומר אבל התחושה שלנו היא שהשר ליצמן נלחם בציבור החרדי".



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במשך שבועות סובלים הורי הילדים החולים המאושפזים בבית החולים 'הדסה', כתוצאה מהמאבק בין הרופאים להנהלת 'הדסה'.

אמש (שלישי), הם התכנסו ב'גן סאקר' בירושלים, זעקו את מחאתם וקראו את הסליחות של כ' בסיוון.

לפני מספר שבועות התפטרו הרופאים הבכירים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. זאת כמחאה על כוונת הנהלת הדסה לאחד את מחלקת השתלות מח העצם של הילדים עם זאת של המבוגרים.

רופאי המחלקה התנגדו למהלך בטענה שהדבר יפגע בטיפול בילדים. במקום הרופאים שהתפטרו הובאו למחלקה רופאים אחרים, בעיקר מבית החולים 'שיבא'. אך לטענת ההורים רופאים אלה אינם מיומנים

במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה מטופלים כ-300 ילדים, וחלקם נאלצו להעביר את ילדיהם לבתי חולים מרוחקים במרכז.

לפי דיווחים בתקשורת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן צפויים להיפגש בימים הקרובים עם הרופאים הבכירים שהתפטרו, במטרה לפתור את המשבר מול הנהלת בית החולים.

תגובת שר הבריאות יעקב ליצמן:

השר ליצמן מגבה לחלוטין את העמדה המקצועית של בכירי משרד הבריאות שקבעו שאין מקום להקמת מחלקה נוספת בשערי צדק. הדבר היחיד שיש לעסוק בו הוא בריאות הילדים המטופלים והמשך טיפול בהם במקצועיות ובאחריות.

מתוך אחריות הציג השר מתווה בו הילדים ימשיכו לקבל את הטיפול הראוי בצורה המיטבית ביותר וקורא שוב להוציא את הילדים מקו העימות.

השר מחזק את ההורים היקרים ופועל כדי שהדסה תמשיך להפעיל מחלקה מקצועית וברמה הגבוהה ביותר.

עד כאן לשון התגובה.

בהמשך לכך, בעקבות החלטת בג"ץ אתמול ודחיית הדרישה לצווי ביניים נגד טיפול רופאי שיבא, בילדי הדסה, במקום הרופאים שהתפטרו, קרא, שר הבריאות ליצמן לרופאים להגדיר את רשימת הדרישות המקצועיות והעניינית שלהם הנדרשות לדעתם כדי להבטיח טיפול נאות בילדים בהדסה.

"הפתרון היחידי שהרופאים המתפטרים יגלו אחריות ויחזרו לעבוד כרגיל בבית החולים הדסה, לטובת הילדים, וכולנו נשאיר את המשבר הקשה הזה מאחורינו" אמר ליצמן.

משה בר סימן טוב מנכ"ל המשרד הוסיף: "מבקש מכולם לשים את רעשי הרקע והשיקולים הלא ענייניים בצד, להתרכז בטובת הילדים ולחזור לעבודה".

בסביבת השר ליצמן אמרו ל'בחדרי חרדים' כי האמירות לפיהן השר אינו מתערב במשבר שקריות ומהוות חלק ממסע השמצה והסתה שמנהלים חלק מהרופאים מתוך מטרה להצדיק את הפקרת הילדים החולים לצרכי מו"מ כפי שלא נעשה מעולם דבר דומה.

עוד אמרו כי במאבק המכוער הזה נעשה הכל, כולל התרת דמו של השר והסתה נבזית ופרועה נגדו, תוך שימוש בילדים היקרים, תוך שיסוי חלק מההורים והפחדתם וכמובן תוך הטלת רפש ושקרים ברופאים המומחים שהתגייסו להפעיל את המחלקה ב'הדסה' במקומם.⁠⁠⁠⁠
גן סאקר הדסה עין כרם שר הבריאות משבר הדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד