כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גבאי מודה: "השמאל שכח להיות יהודים"

אבי גבאי התייחס בכינוס באוניברסיטת בן גוריון להתבטאותו של נתניהו באוזני הרב כדורי ב-1997. "זה כאילו השמאל אמר 'אוקיי, אמרתם את זה עלינו, אז מעכשיו נהיה רק ליברליים'"

אבי גבאי. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
אבי גבאי. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90



יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מתח היום (שני) ביקורת על השמאל בישראל. "ב-97 המצלמה תפסה את ביבי אומר 'השמאל שכח מה זה להיות יהודים'", אמר בכנס באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, "את יודעת מה השמאל עשה בתגובה לזה? שכח להיות יהודים".

"אנשים חשים שאני מתקרב יותר לערכים היהודים. אנחנו יהודים. חיים במדינה יהודית. אני גם חושב שאחת הבעיות של חברי מפלגת העבודה ברצינות זה שהיא התרחקה מזה", הסביר גבאי. "אומרים את זה עלינו, 'אנחנו עכשיו רק ליברלים'. זה לא נכון, אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. הכל מתחיל בתורה שלנו ובהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים שלנו. הם הבסיס לכל הדור שקם אחר כך. הכל מתחיל שם", אמר.

בכינוס, סטודנטית אמרה לגבאי: "אני מרגישה ששינית את האסטרטגיה שלך ופחות מדבר אליי. שינית כיוון". הוא השיב, "בחודש האחרון האשימו אותי פעמיים בשתי האשמות קשות. פעם אחת ששברתי ימינה ופעם אחת שמאלה. לא שיניתי את העמדות שלי בשום עניין".

אין זו הפעם הראשונה שגבאי מוביל קו שינעם לאוזני מצביעי מרכז-ימין. לפני כחודש טען שלא צריך לפנות התנחלויות במקרה של הסכם שלום והצהיר כי לא יישב בקואליציה עם הרשימה המשותפת. "אני לא רואה מה מחבר בינינו", אמר.

בנוסף, גבאי חתר לצרף לעבודה את איש הליכוד משה יעלון. בהקלטה שחשף "הארץ" קבע יעלון כי אין סיכוי לשלום, וטען כי יש מקום בגדה לעוד מיליון מתנחלים. אחר כך, התפרסמו התבטאויות של מקורביו של יו"ר העבודה, שלפיהן ח"כ זוהיר בהלול "לא יהיה בכנסת הבאה", וכי לגבאי "נמאס מקיצוניות". זאת, לאחר שבהלול הודיע שיחרים ישיבה חגיגית לרגל מאה להצהרת בלפור.

לפי סקרים שפורסמו באחרונה, גוש השמאל-מרכז מצליח להעביר מנדטים מגוש הימין. בסקר שנערך עבור ערוץ 10 השיגו המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ 48 מנדטים, 8 מנדטים יותר מאשר מספרם בכנסת הנוכחית.
מפלגת העבודה אבי גבאי ערכים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד