כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רבבות בהלווית רבי אלעזר זצ"ל • "משיח ה', נלכד בשחיתותם", מרר הגר"ע יוסף בבכי

רבבות בהלוויה של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, שנרצח בידי מתנקש • "אבא, אבא, אבא", זעק בנו רבי פנחס בבכי מר • "הלכת בדרכי קדושי משפחתנו", הספיד הדוד, ה'באבא ברוך' • הבן הוכרז כממשיך דרכו: "אדוננו מורנו ורבנו רבי פנחס" • הגר"ע יוסף, האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, והגר"ש עמאר הספידו בבכי • סיקור ענק: דיווחים, גלריות, וידאו • צפו בשידור חוזר מהלוויה

מיטתו של רבי אלעזר. צילום: פלאש 90
מיטתו של רבי אלעזר. צילום: פלאש 90



אלפים רבים ליוו מאז שעות הבוקר למנוחת עולמים, בהלוויה רווית דמעות וצער, את מיטתו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, שנרצח בידי מתנקש. הלוויתו יצאה מישיבתו בבאר-שבע, בדרכה לישיבת 'פורת יוסף' בירושלים, ומשם להר הזיתים.











Powered by  Share Live


שידור חוזר מהלוויה בירושלים



ראשון המספידים היה דודו, ה'באבא ברוך': "רבי אלעזר הלך בדרכם של עשרה הרוגי מלכות ושל קדושי משפחת אבוחצירא, רבי יצחק הגדול ועטרת ראשנו מורי דודי הקדוש. הוא מסר עצמו למען עם ישראל. מי יודע אם לא זה, איזו גזירה גדולה הייתה על עם ישראל", אמר בנו של ה'באבא סאלי'. "אין בפי מילים. קשה לדבר. בעוונותינו הרבים, הגזירה הקשה הזו, הוא אסון כבד שנחת עלינו. אוי לנו כי חטאנו. "אנחנו יודעים שכל אדם מגיע יומו, אבל דבר כזה קשה להבין. הקב"ה עושה מה שהוא חושב לעשות, בלי לשאול אף אחד ובלי להתייעץ עמנו. אולי ביטל מעלינו גזירות קשות ורעות. כתוב שמיתת צדיקים מכפרת. אל תקרי בחורי אלא בחירי. הוא לקח אותו במקום עם ישראל.

עוד בנושא:
הלם בעולם היהודי • 'באבא אלעזר' זצ"ל נרצח
רבי אלעזר אבוחצירא נחשף: תמונות נדירות בפרסום ראשון • בלעדי
לפני שנתיים: מתנקש ניסה לרצוח את רבי אלעזר ז"ל
פרופיל של רוצח נתעב • מי אתה אשר דהן?
"הרחובות בוערים, אנחנו בהיסטריה" • ההלם בבאר-שבע
עַל-אֵלֶּה חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ • ההלם, הדמעות והזעזוע • גלריה
ההלם על פני התושבים • התקשורת מדווחת • וידאו
עדותו המצמררת של הפראמדיק: "דקירה אחת וקטלנית"
הילד הראשון בעולם ע"ש רבי אלעזר אבוחצירא
"הרב היה בדיוק באמצע לקרוא את הפתק של הרוצח"
האדמו"ר יאשיהו פינטו: "דודי ניבא את פטירתו" • מזעזע
רבבות ב'גאולה' • "א-ב-א, למה עזבת אותנו?" • תמונות
"המטורפים הם הראי של כשלון השפויים"
"עין לא ראתה אלוקים זולתך" • תיעוד מצמרר מהלוויה
בלתי נקלט • היום בו הפך 'קול חי' ללא רלוונטי

"מבקשים ממך רבי אלעזר בכל לשון של בקשה, תעלה לכסא הכבוד ותתפלל על עם ישראל", נשבר קולו של הדוד, "תתפלל על המשפחה כולה, על בניך, בנותיך, נכדיך והרבנית שיבדלו לחיים טובים וארוכים. "אנחנו מתקרבים לביאת משיח צדקנו. צריכים לתקן את מעשינו", מירר רבי ברוך אבוחצירא בקול בוכים. "בשם כל המשפחה ובשם הקהל כולו אנו מבקשים ממך מחילה, סליחה וכפרה. ומבקשים ממך שתסלח לכולם. והלך לפניך צדקך, כבוד ה' יאספך".

אבא, אבא, אבא", זעק הבן במרירות

רבי פנחס, בנו של רבי אלעזר, החריד את הלבבות בהספד קורע שהיה רווי בדמעות.

"קול ה' בכח, קול ה' שובר ארזים. אבא, אבא, אבא", זעק הבן במרירות, "הקב"ה מדבר עלינו עם קולות של כח, של כאב, של קושי. קול ה' שובר ארזים! ארזים! ארזים שהיה להם כח לא לאכול ולא לישון, רק למען עם ישראל. למען התורה. למען שמירת העיניים. למען עבודת ה'. קול ה' שובר ארזים!


וידאו מהלוויה בבאר שבע

"אבא, למדת אותנו תמיד לקבל מה שה' עושה. אם נגזרה גזירה, היא תתקיים. מי יודע חשבונות שמים. משפטיך תהום רבה. כמו שאת התהום לא רואים, את משפטי ה' אי אפשר להבין.

"בערב שבת האחרון ישבת איתנו, עם הילדים והנכדים ואמרת שאינך יודע איך להתמודד עם הצער של הייסורים. ראינו שאתה לא איתנו הרבה פעמים. איזה צער היה לאבא כשיהודים נפטרו. הכל למען עם ישראל, לצד כל העבודת ה', התעניות רוב השנה, הסגירה בארבע אמות. מי יכול לעשות את זה? לא אכל בשר, לא אכל עוף, ולא ולא ולא. רק תעניות.

"ואמא שלנו, הגדולה שלנו. אמא שלנו היום אלמנה... אבא הלך אבל הרוח שלו לא תלך. לא ממנו, לא מהילדים, לא מהנכדים ובמיוחד לא מאמא.

"מי יברך אותנו? מי ישפיע עלינו? מי? מי יאיר עינינו בתורה? מי יתן לנו את הרצונות לעלות ולהתעלות?", מרר הבן בבכי, "לא יכולתי לעמוד בבכיות שלו בתפילות ראש השנה. לא היינו מסוגלים לראות אדם בוכה בתפילות מהתחלה ועד הסוף מאימת יום הדין.

"אבא, הריני כפרת משכבך. תעמוד בשמים ותמליץ טוב על עם ישראל, תמשיך להמליץ עלינו טוב".

הבן הגדול, רבי פנחס, הספיד בדמעות את אביו ואמר בין היתר: "אבא הלך אבל הרוח שלו לא תלך. לא ממנו, לא מהילדים, לא מהנכדים ובמיוחד לא מאמא".

מיד לאחר ההספד עלו יתר הבנים וביקשו מחילה מהאב ואמרו כי הם ימשיכו את דרכו.

במילים: "בראשם הבן רבי פנחס. אדוננו מורנו ורבנו רבי פנחס" - הוכרז הבן הגדול כממשיך דרכו.

"רוח אפינו משיח ה'", הספיד הגר"ע

הגר"ע יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה, הגיע באורח נדיר להלוויה, וכשהוא בתוך רכבו הספיד את הצדיק. "רוח אפינו משיח ה', נלכד בשחיתותן, אשר אמרנו בצלו נחיה בגוים", פתח הגר"ע בציטוט ממגילת איכה. "בא השמש בצהרים. צר לנו מאד.

"שלוש כתות של מלאכי השרת יוצאים לקבל צדיק שנפטר מן העולם", המשיך הגר"ע, "ישעיהו הנביא אומר: הצדיק אבד ואין איש שם על לב. לכן מספידים את הצדיק, כי כאשר מספרים את שבחו, שהיה עוסק בצורה, מלא מעשים טובים, מידות תרומיות, מלא ענווה, המספידים שומעים ומתרשמים מאד.

"הצדיק הזה, כל ימיו היה מסור לעם ישראל. כל מי שהייתה לו צרה בא לשפוך את שיחו. שקידתו בתורה עברה כל גבול. כל היום עסק בתורה. תורה וגמילות חסדים.

"כל אחד ואחד מהקהל הקדוש הזה שבאו להלוויה שלו, יקבל עליו להתחזק בתורה, במצוות, במעשים טובים. לגמול חסד. ואהבת לרעך כמוך.

"הצדיק הזה יעלה למרום, יעמוד לפני כסא הכבוד ויתפלל על עם ישראל. שאובינו לא ירימו ראש. אנו מבקשים מחילה וסליחה וכפרה מהצדיק הזה, שכל ימיו תורה וחסדים עם הציבור. נתפלל שלא נוסיף לדאבה עוד".

הגר"ע הקדיש גם מספר מילים לבנו וממשיך דרכו, רבי פנחס: "הוא הניח בן צדיק, הרב הגדול מעוז ומגדול רבי פנחס, ה' ישמרו ויחיהו, נברך אותו שימשיך להגדיל תורה ולהאדירה. להרביץ תורה לעדרים. אורך ימים ושנים יוסיפו לו. יעמוד המנוח ויתפלל עליו שיאריך ימים בתורה ובחכמה, ובכל אשר יפנה ישכיל ויצליח להגדיל תורה ולהאדירה".

הגר"ש עמאר נשא גם הוא דברי הספד קורעים: "מפני הרעה נאסף הצדיק. מי יכול לדעת איזו רעה אמורה הייתה להיות בדור ומפניה נאסף הצדיק, ועוד צדיק גדול כזה. יסוד העולם, עמוד התפילות. רבבות בני ישראל נושעו בברכותיו והצליחו בעצותיו ובעוונותינו הרבים היה לאין מחמד כל עין. נפלה עטרת ראשינו, אוי נא לנו כי חטאנו".

אחיו, המקובל רבי דוד אבוחצירא מנהריה, שפך דמעות כמים בעת ההספד: "מורי ורבותי, אין אדם בדור שלנו שיכל לעשות ניסים כמו שהוא עשה. היה צדיק יסוד עולם. הוא החזיק את כל העולם כולו. אני אומר לכם מורי ורבותי. ביודעי ומכירי. אתמול כל היום היה בשמחה. כל יהודי שהיה נכנס אליו חולה יוצא בריא. נכנס עני יוצא עשיר. נכנס עצוב יוצא שמח. היה יכול לשמח אפילו מת בקבר. כל ימיו במסירות נפש ובתענית דיבור. הסעודות שהיו בבית, כל רעב היה אוכל וכל צמא ממנו שותה. אני מעיד לכם, הוא היה קלא דלא פסיק. יומם ולילה לא ישבותו".

"ראשי התיבות של שמו: עין לא ראתה אלוקים זולתך", אמר רבי דוד, "הוא היה מלך ובן של מלך. יהי רצון שיהיה שליח להביא את משיח צדקנו".



















































































































צילום: מנחם הלוי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד