כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לאחר שנים ובאורח נדיר: "הרב גוגל" יצא מביתו לשמחת מקורבו • תיעוד בלעדי

אפילו לשמחות משפחתיות מדרגה ראשונה הוא אינו יוצא, היות ואינו מסוגל להפסיק מלימודו אף לא לרגע קט, בשל גזל הזמן, אך אמש זה קרה. באורח נדיר יצא הגאון הצעיר בן ה-32 לשמחת בר מצווה • ציבור המשתתפים פיזז סביבו בהתרגשות גואה

הרב ישראל שניאור בשמחה. צילום: בחדרי חרדים
הרב ישראל שניאור בשמחה. צילום: בחדרי חרדים



הגאון הצעיר הרב ישראל שניאור בן ה - 32 אשר נודע כאחד המתמידים והתלמידי חכמים שבדור עד שזכה לכינוי "הרב גוגל" כשכל מקום ששואלים אותו הוא מגלה בקיאות נדירה בכל מכמני התורה. יצא אמש (רביעי) מביתו באורח נדיר.

הרב שניאור השתתף בבר מצווה לבן מקורבו הרב ישראל מאיר רווח, אשר משמש אותו ועומד לימינו בשנים האחרונות.

הרב שניאור ממעט ביציאה מביתו ולא יוצא אף לשמחות משפחתיות מדרגה ראשונה, מכיון שלא מסוגל להפסיק מלימודו אפילו לא לרגע קט ורואה בכך גזל זמן.

ציבור המשתתפים התרגש מאוד לנוכח הופעתו בשמחה, ונעמד לקבל את ברכתו, ולאחר מכן אף פצח בריקודים ומעגלים סביב הרב.

בעיתון 'מעריב' פורסמה על הרב שניאור לפני כשנתיים כתבת פרופיל מקיפה שם סיפרו רבנים ועורכי דין מפורסמים כדוגמת עורך דין וינרוט על גודל בקיאותו הרבה ושליטתו בתורה.

(הרב ישראל שניאור נכנס לשמחת הבבר מצווה אמש. צילום: בחדרי חרדים)


הרב שניאור חיבר ספרים רבים וזכה להסכמת גדולי ישראל המכנים אותו 'סיני ועוקר הרים'.

העיתונאי חיים גריידינגר כתב על הרב "הההתמדה שלו בתורה, מאז היה ילד, מתורגמת היום לשליטה אבסולוטית בכל רבדיה. הוא מכיר ספרים בעל פה, שולט בהם ברמת המילה. המעריצים כבר משווים אותו לגאון מווילנה, לא פחות".

"הוא מקבל עשרות שיחות טלפון מדי יום. מהארץ ומחו"ל. הוא מתבקש להתעמת עם שאלות הלכתיות קשות וסבוכות שמפנה אליו הציבור".

אחד ממקורביו מספר: "הייתה לי שאלה הלכתית מורכבת. חיפשתי איפה מופיעה ההתייחסות אליה - ולא מצאתי. פניתי אליו לעזרה. הוא היה רק בן 23. בלי לחשוב כמעט, הוא מיד ענה לי איפה זה נמצא וכמה פעמים זה מופיע. מיד הוא הכתיב לי שבעה מקורות, כאילו ששאלתי אותו מה השעה".

הרב נדרש לא פעם לספק את כישוריו לטובת פתרונות הלכתיים. כך למשל, צמד אנשי עסקים חרדים שנקלע לסכסוך כספי בהיקף של קרוב ל־10 מיליון שקל נואש מהתמשכות הדיון בבית הדין הרבני. הם הגיעו לבוררות מוסכמת אצל הרב ישראל שניאור, ששמע את הנתונים ופסק בתוך שעה את הדין.











הרב ישראל שניאור הרב גוגל בר מצווה גדול בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 131 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד