כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הבן שובר שתיקה: "לא היה יום שנתנו לנו שקט ב-5 השנים האחרונות"

למחרת ההקלטה שנחשפה ב'חדשות 2' והרעידה את אמות הסיפים בעולם הספרדי, בנו של הראשל"צ שובר שתיקה בראיון לרדיו 'קול ברמה': "יום אחד נכנסתי אליו, עם דמעות, ואמרתי לו 'אבא אי אפשר כבר', אבל הוא הרגיע אותי" • האזינו לדבריו

הבן שובר שתיקה: "לא היה יום שנתנו לנו שקט ב-5 השנים האחרונות"



יממה לאחר פרסום ההקלטות שמזעזעות את ש"ס ואת העולם הספרדי כולו, שבהן נשמע יו"ר התנועה שר הפנים אריה דרעי כשהוא מתבטא בחריפות נגד רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר – בנו של הראשל"צ הרב אליהו עמאר שובר שתיקה ומגיב בקולו. באדיבות רדיו 'קול ברמה'
בדברים שאמר הרב עמאר הבוקר (שלישי) בתוכנית 'ישר ולעניין' ב'קול ברמה' הוא חשף כי עשרות רבנים יצרו עמו קשר ביממה האחרונה וביקשו לצאת במחאה חריפה נגד אריה דרעי, "הדברים קשים, התחושות מאתמול בלילה כששמעתי את הדברים - קשות מאוד, הם לא מוסיפים כבוד לאומרם, ולא לאף אחד. המחלוקת הזו הולכת וגדלה ובשעות האלו אין רב וגדול בישראל שלא חיפש את הרב, רובם עברו דרכי, אבל הרב לא בארץ ונמנע ממנו לשמוע את הדברים".

הרב עמאר סיפר כי "קיבלתי הרבה מאוד טלפונים מאנשים שהלב שלהם שותת דם, שלא יכולים לשמוע את הדברים. הכאב - הוא כאב והפגיעה - היא פגיעה, בפרט אצלי, אני גם בן, 45 שנה שלא הכרתי את אבא כי הוא היה עסוק בצרכי ציבור, כל כולו קודש קודשים".

בנו של הראשל"צ סיפר כי למרות 5 שנים קשות וסוערות "הרב מעולם לא ענה לאף אחד, לא ענה ולא התייחס, מרוב הגדולה שלו הוא באמת לא הרגיש", לדבריו, "לפני 5 שנים, היו אז ימים של סערות, יום אחד נכנסתי אליו, עם דמעות, ואמרתי לו 'אבא אי אפשר כבר', אבל הוא הרגיע אותי, אחרי שיצאתי מהחדר - נכנס אליו אחד מהאנשים הקרובים אליו והוא שאל אותו: "תגיד לי, באמת ככה כואב לו?, הוא הרי תלמיד חכם, למה זה כואב לו".

"הקדושה והדרגה של הרב גבוהות מעל כל זה, אבל השאלה איך מסבירים לבחורי ישיבה ולרבנים את ההתבטאויות האלו", הוסיף.



הרב אליהו עמאר עם הרב יעקב כהןצילום: הרב אליהו עמאר עם הרב יעקב כהן
הרב אליהו עמאר עם הרב יעקב כהן


עוד הוסיף בנו של רבה של ירושלים: "בשעות האלו כפי שאמרתי לרבים בטלפונים בלילה הזה. אני מבקש להמשיך את הדרך של הרב שכל ימיו לימד אותנו שיעור בגדולת השתיקה, לא נגרר למחלוקת ברוך ה', נוסיף עוד תורה ושיעורים".

"הלבבות של כולנו רוטטים, לא היה לי קל בשעות הראשונות, ביקשתי ממכרי וחבריי: בואו נשתוק לכמה שעות. אני אומר שפה אנחנו מקיימים את מצוות הרב", אמר הרב אליהו עמאר והוסיף, "התקשרו רבנים ורצו לעשות מחאה מתוך כבוד הרב, התורה ולומדיה. אני מכיר את הוראות הרב, לא היה יום שנתנו לנו שקט ב-5 השנים האחרונות".

לדבריו "יש לנו אחריות ציבורית, נמשיך לשתוק למרות הקושי. זאת ההוראה שהרב מחנך אותנו במשך שנים רבות. לא נפלג את הציבור, עם הקושי נמשיך לנשוך שפתיים, הכי קל להגיב וליפול למחלוקות אבל זה לא דרכו של אבא. נתפלל לה' שעושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו".
אריה דרעי ש''ס הרב עמאר הרב אליהו עמאר קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד