כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משבר התקציב: שרי ש"ס נעדרים מישיבת הממשלה

שרי ש"ס דרעי ואזולאי מחרימים בשעה זו את ישיבת הממשלה שדנה על תקציב המדינה לשנת 2019, זאת בשל מחלוקת עם משרד האוצר • אמש נחשף ב'בחדרי' כי החרדים זועמים על הקיצוץ הצפוי בתקציבי מוסדות התורה והחינוך

פלאש90
פלאש90



שר הפנים אריה דרעי והשר לשירותי דת דוד אזולאי נעדרים לעת עתה מישיבת הממשלה שהתכנסה הבוקר לדון בתכנית תקציב המדינה לשנת 2019 שהגיש משרד האוצר.

לדברי לשכת דרעי, קיימות מחלוקות עם משרד האוצר בעניין תקציבי משרד הפריפריה, הפנים ובנושא הארנונה. בנוסף, דרעי זועם על כך שהאוצר החליט לבדו בסוגיית נתב"ג, בו בזמן שוועדה גיאוגרפית דנה כעת בחילוקי הדעות.

מנגד, סגן השר יעקב ליצמן הגיע להשתתף בישיבת הממשלה והציג את דרישות משרד הבריאות והמפלגות החרדיות.

כזכור, אתמול פורסם ב"בחדרי חרדים" כי על פי טיוטת התוכנית שהוגשה, הקיצוץ שמבקש האוצר לקבוע - יכה בחזקה במוסדות התורה והחינוך החרדיים שמתקיימים מהכספים הקואליציוניים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בימים האחרונים התקיימו פגישות מרתוניות בין הנציגים החרדים לשר האוצר משה כחלון ופקידי אגף התקציבים במטרה להסיר את הקיצוץ שיפגע במוסדות התורה והחינוך.

אחד מראשי המפלגות החרדיות אמר אתמול ל"בחדרי חרדים" כי "משרד האוצר חוזר על התרגיל הקבוע שלו בכל ערב אישור תקציב, הוא מודיע על קיצוץ בכספי החרדים, וכשהמפלגות החרדיות מצליחות למנוע את חלקו – העיתונות הכללית מכריזה כי "קיצוץ לנכים, אבל לא לחרדים", אנחנו נלחמים שהקיצוץ לא יפגע בעולם התורה ובמגזר החרדי".

בין הסעיפים המופיעים בכספים הקואליציוניים העלולים להיפגע מקיצוץ משרד האוצר: שכר הגננות במוסדות המוכש"ר, תרבות יהודית – שיעורי תורה, פעולות רשת מעיין החינוך התורני והחינוך העצמאי, שעות תמריץ וטיפוח במוכש"ר, תוכנית חינוך זהירות בדרכים במגזר החרדי, תגבור לימודי יהדות, סמינרים, תרבות יהודית וחרדית ועוד.

כמו"כ, הקיצוץ ישפיע על תקציבי שירותי הדת המופיעים בסעיף הכספים הקואליציוניים, כדוגמת, מיזמים במועצות הדתיות, זהות יהודית, הנצחת רבנים ראשיים, רבני קהילות, תקציב מבני דת, עירובין, קשרים עם הגולה, מועצת בתי העלמין ועוד.

"האבסורד חוזר על עצמו כל שנה", מוסיף מנהל מוסד חרדי ל"בחדרי חרדים", "וזה בגלל שהתקציבים המשמעותיים של החינוך החרדי מעוגנים במסגרות ההסכמים הקואליציוניים ועד היום הם לא הוכנסו לבסיס התקציב".



נתניהו הבוקר בישיבת הממשלה. צילום: קובי גדעון לעצילום: נתניהו הבוקר בישיבת הממשלה. צילום: קובי גדעון לע
נתניהו הבוקר בישיבת הממשלה. צילום: קובי גדעון לע


בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, פתח ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו ואמר: "לאחר התייעצויות איתי ועם השרים, שר האוצר מביא היום את הצעת התקציב ואת חוק ההסדרים לממשלה. זהו תקציב טוב, מצוין, זהו חוק הסדרים טוב, מצוין. הוא רזה, הוא שרירי, והוא לא מעמיס יותר מדי, הוא מכוון למדיניות שלנו, שני הדברים גם יחד. הממשלה תדון ותאשר את התקציב ואת חוק ההסדרים, אחר כך נמשיך את הדיונים בין קריאה ראשונה לקריאה שנייה ושלישית".

נתניהו הבהיר כי "התקציב כולל בשורות חשובות להבטחת הצמיחה הכלכלית, להורדת יוקר המחיה, להורדת הרגולציה, זה גם בחוק ההסדרים ושיפור השירותים שניתנים לאזרחי ישראל. לצד זה הוא מבטא את המדיניות החברתית שלנו שדואגת לכל קבוצות האוכלוסייה, ביניהן אוכלוסיית הנכים, אוכלוסיית הקשישים ועובדים שמשתכרים בשכר נמוך".

לדבריו": "התקציב וחוק ההסדרים מביאים לידי ביטוי את הרצון שלנו להגיע לאיזון הנכון בין מדיניות כלכלית דינמית שמביאה צמיחה, לבין מדיניות שדואגת לצרכים החברתיים וגם לצורכי הביטחון. מדיניות אחת מייצרת את הכסף, מסייעת לסקטור הפרטי לייצר את הכסף, והמדיניות השנייה מחלקת אותו באופן מושכל לצרכים הלאומיים של מדינת ישראל".

"חוק ההסדרים יכלול את הרפורמה שלנו ברישוי עסקים, רפורמה בשוק השידורים, הסרת חסמים לייבוא אישי, הקלות בייבוא מהנדסים לתעשיית ההיי-טק, בחינוך הטכנולוגי ועוד.
אנחנו יוצאים לדרך עם הפעימה הראשונה בסך שני מיליארד שקל להעלאת קצבאות הנכים. אנחנו מגדילים את המענקים למס הכנסה שלילי, אנחנו מוסיפים גמלאות לקשישים סיעודיים, ואנחנו ממשיכים לסייע למשפחות צעירות בסבסוד צהרונים ובנקודות זיכוי ממס".

"זו המדיניות העקבית שלנו לאורך השנים - להניח את התשתית שתיתן לפירמות להבטיח את היכולת להצמיח את הכלכלה, ובזכות כך לממן את צרכי המדינה, וכך אנחנו בעצם ממשיכים את תנועת המנוע שנותנת לנו את היכולת להעלות את צרכי הביטחון והחברה". הבהיר ראש הממשלה.

"ככל שנמשיך לדאוג לצמיחת הכלכלה כך יהיו לנו יותר הכנסות שנוכל להקדיש לצרכים אלה. אני חייב להגיד שישראל באופן עקבי משיגה את היעדים האלה, כמו גם הפחתת חוב-תוצר, שזה המספר הראשון שכולם מסתכלים עליו. אנחנו יורדים השנה, ונחצה את ה-60% בעזרת השם".

"הדבר העיקרי: אין מדיניות חברתית בלי מדיניות כלכלית, אין מדיניות ביטחונית בלי מדיניות כלכלית. בלי מדיניות כלכלית לא ניתן לענות על צרכי החברה והביטחון. הממשלה הזאת באה לעבוד, והיא תמשיך לעבוד היטב ביחד עד סוף הקדנציה שלה – בנובמבר 2019".

"אני רוצה לברך את ידידי שר האוצר משה כחלון, שעמל על הצעת התקציב ועל חוק ההסדרים, הצוות שלו והצוות שלי שעשו יחד עבודה מצוינת. ברור שעוד יהיו לנו כמה דברים לגהץ - אבל בסוף ייצא תקציב וייצא חוק ההסדרים".

ראש הממשלה סיים את דבריו ואיחל: "שיהיה לכולנו בהצלחה".
אריה דרעי תקציב המדינה יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד