כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חבר מועצת הפלג הגר"א דויטש: "ההפגנה היום חשובה מעל ומעבר"

הגר"א דויטש מבכירי רבני 'הפלג' התייחס להפגנה הצפויה היום ואמר בין היתר כי "כל ההפגנות היה להם ערך גדול מאד. חושבים: נו, הראש ישיבה עלה למרום, עכשיו הציבור יחלש או מקוים שהציבור יתפורר" • 'בחדרי' עם הדברים בפרסום ראשון

הגר"א דויטש השבוע.
הגר"א דויטש השבוע.



הגאון רבי אשר הכהן דויטש מראשי ישיבת פוניבז' וחבר מועצת 'גדולי עולם התורה' של 'הפלג הירושלמי', התייחס היום (חמישי) להפגנה הצפויה אחר הצהריים - על רקע מעצרו של בחור הישיבה מאיר בורדיאנסקי.

בעקבות שמועות שנפוצו על אי בהירות, האם לצאת להפגנה או לא, כינס הגר"א דויטש בצהריים במעונו בבני ברק את רבני ואברכי כולל פוניבז' ובני הישיבה ומסר להם את הדברים הבאים. 'בחדרי חרדים' מביא את התמליל המלא מדבריו בפרסום ראשון.



"למעשה אני חושב שהדברים שלי מיותרים. משום שכל אחד שיתבונן כאן יבין את הערך הגדול של ההפגנה היום. כל ההפגנות היה להם ערך גדול מאד. כל מי שהיה לו עינים פקוחות ראה שחוץ מהקידוש ד' שהיה בהפגנות, שזה גם דבר חשוב, גם מבחינת התועלת המעשית היתה תועלת שלא תשוער." אמר הגר"א למתכנסים.

הגר"א המשיך והסביר: "אם במשך חמש שנים עצרו רק מעט מזעיר, העצורים האחרונים זה היה משהו אחר לגמרי. זה היה מלחמה שניסו לשבור את הציבור שלנו, ולכן גם להפגנות ההם היה חשיבות מעל ומעבר, וב"ה הציבור הראה בהפגנות האלה שהוא מוכן להכל. לקבל מכות. לקבל בואש. ובעיקר זה זכותם שלא תשוער של אסירי עולם התורה, שהם עמדו נחושים והוכיחו שהם יעמדו נחושים גם הלאה. ורואים את ההשפעה של זה."

"ויש עוד להאריך על ההפגנות בכלל. הדבר הראשון זה שב"ה שלא אנחנו צריכים לפסוק את השאלה. אחרי הכל לכל דבר צריך הכרעת גדולים. ויש לנו הכרעה ברורה, והוראה ברורה, איך להתנהג במצבים האלה. באיזה דרכי מלחמה לנקוט. וזה מה שנוגע להפגנות בכלל".

כאן התייחס הגר"א לפטירת מנהיג 'הפלג': "מה שנוגע להפגנה היום, הערך שלה עולה על הערך של כל ההפגנות שהיו עד עכשיו, כל אחד מבין שצוררנו ואויבנו מבחוץ ומבפנים, חושבים: נו, הראש ישיבה עלה למרום, עכשיו הציבור יחלש או מקוים שהציבור יתפורר, וממילא חובה גמורה על הציבור להראות שהדברים הם לא כך".

"אנחנו נמשיך! הראש ישיבה עלה למרום, אבל ההוראות שלו נמצאות כאן! ואנחנו נמשיך בדרכו. ולכן ההפגנה של היום חשובה מעל ומעבר. וברור שכל מי שיכול, עליו להשתתף בהפגנה היום." הבהיר הגר"א דויטש לאברכים ולבחורים.

לסיום אמר: "יש לנו עכשיו עצור, כפי ששמעתי ישיבה בוחער יקר, אמנם כפי ששמעתי גם הוא בחור חזק, אבל בלי ספק גם מצד ה'נושא בעול עם חבירו' וגם שהבחור הזה, ואם יהיו עוד עצורים הם ירגישו שהציבור איתם שהציבור כואב את כאבם, משתתף בצערם. זה דבר נוסף לעצם ההפגנה, אבל כפי שאמרתי, ההפגנה של היום חשובה ביותר, וחובה גמורה על כל מי שיכול להשתתף."

בשעה 16:30 צפויים אנשי 'הפלג הירושלמי' להפגין מול סנטר 1 ברחוב ירמיהו בירושלים.

האסיפה בבית הגר"א דויטש. (באדיבות המצלם)









הפלג הירושלמי הרב אשר דויטש הפגנה הרב שמואל אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד