כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ליברמן: "אבו מאזן הוא מכשול לשלום"

יו"ר ישראל בתינו ושר החוץ, אביגדור ליברמן תוקף עסקת שליט ומבקר את אבו מאזן בחריפות • "מאיימים שהוא יחזיר את המפתחות? זה לא איום, זו ברכה".

ליברמן. צילום ארכיון: פלאש90
ליברמן. צילום ארכיון: פלאש90



שבוע לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת הצליח היום (ב') שר החוץ, אביגדור ליברמן, לעורר סערה פוליטית לא קטנה, שנראה שהדיה עתידים להתפשט בעולם ובאוזני גורמים בכירים בארה"ב.

בתדריך אותו ערך ליברמן לעיתונאים בבניין משרד החוץ תקף ליברמן במספר חזיתות.

הנושא הראשון: הקיפאון במגעים לשלום והכרזת ספטמבר.

דברי ליברמן: "המכשול האמיתי שניתן להסירו מיידית הוא אבו מאזן עצמו, הוא המכשול הגדול ביותר להסדר...מאיימים שהוא יחזיר את המפתחות? זה לא איום, זו ברכה. מי שלא יבוא יהיה יותר טוב. ברור שהוא עוסק באג'נדה שלו. חשוב לו מקומו בהיסטוריה, חשוב לו לבלות את חייו ברווחה, והניסיון להירשם בספרי ההיסטוריה כזה שהקים מדינה והשיג פיוס".

הנושא השני: עסקת שליט.

דברי ליברמן: "צריך לשחרר חיילים ולא להחליף...אני לא מכיר שום קריטריון לשחרור חיילים".

הנושא השלישי: הקפאת הבנייה בהתנחלויות והביקורת המושמעת בנושא בעיקר לקראת כינוס הקוורטט השבוע.

דברי ליברמן: 1. ההתנחלויות בגדה המערבית מהוות לא יותר מ-1.5 אחוזים משטחי יהודה ושומרון. 2. אנחנו לא מחפשים לשנות את המציאות בשטח, כולנו מודעים למצד המדיני". 3. "לא אסכים לאף מהלך של הקפאה, זה בלתי אפשרי שנחנוק את ההתיישבות היהודית. לא נעשה את זה במו ידינו, זה לא יקרה...אם היינו אוסרים על ערבים לקנות בתים במערב ירושלים היו אומרים שזו מדינת אפרטהייד, אבל למנוע מיהודים לקנות בתים במזרח ירושלים זה בסדר, הא-סימטריה הזו לא מקובלת עליי".

הנושא הרביעי: הקמת מדינה פלסטינית.

דברי ליברמן: 1. "תוך שנה מהרגע שהם מקבלים אחריות, מלוא הביטחון שנראה קסאמים על כפר סבא. לא מאה אחוז, מאתיים אחוז שאם נצא יהיו קסאמים על גוש דן". 2. "איך הפלסטינים בשלים לנהל מדינה, רק לפני כחודש ביטלו שם בחירות מוניציפאליות. איזו בשלות יש פה?"

הנושא החמישי: אפשרות תקיפה ישראלית באיראן.

דברי ליברמן: "כל האופציות על השולחן, אבל אנחנו לא צריכים להיות אלה שמובילים את זה. אני לא רוצה שניקח אחריות ונעשה עבודה בשביל כל העולם. צריך להטיל חרם על הבנק המרכזי ועל תעשיית הנפט של איראן. עם הסנקציות האלה יתקבלו זו תהיה פריצת דרך".

הפלשתינים: "מתפרש כקריאה להתנקשות באבו מאזן"

הערב כבר הושמעה ביקורת קשה על דבריו של ליברמן. בכיר פתאח סאיב עריקאת, לשעבר ראש צוות המשא ומתן, טען כי הקריאה להסרת אבו מאזן כמכשול להסדר בהחלט יכולה להתפרש כ"קריאה להתנקשות באבו מאזן" וכי מדובר בהסתה.

עריקאת אף הוסיף כי כבר העביר את ביקורתו לארה"ב ולאירופה.

גם יו"ר הועד הפועל של אשף, יאסר עבד רבו, גינה אף הוא את דברי ליברמן, וכינה אותו "האדם הקיצוני והגזעני ביותר בישראל".

לדבריו, אם עמדה זו מייצגת או משקפת את מדיניות ממשלתו, משמעות הדבר כי הם מתכננים לפתוח במלחמה פוליטית". הוא אף דרש מהממשלה בישראל "להתנצל על דברי שר החוץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד