כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בכיר שב"ס נפגש עם גדולי ישראל בבני ברק והתחייב: "נפעל בנושא"

בכיר בשב"ס ביקר בבתי גדולי ישראל בבני ברק והתחייב לפעול בנושא שעורר סערה בתקופה האחרונה - שלילת הזכות ללבוש חליפה ולחבוש כובע באגפים התורניים בבתי הכלא • לאחר הביקורים סייר הבכיר בישיבת פוניבז' במהלך ה'שיעור כללי' בהיכל

הביקור אצל גדולי ישראל
הביקור אצל גדולי ישראל



על רקע טענות האסירים החרדים בבתי הכלא כי שירות בתי הסוהר אסרו עליהם לחבוש כובעים וללבוש חליפות בכותלי בית הכלא, ביקר היום (רביעי) בשעות אחר-הצהריים ראש מטה נציבות שירות בתי הסוהר, גונדר אילן מלכא, אצל הגרי"ג אדלשטיין ומיד לאחר מכן אצל הגר"ח קנייבסקי.

במהלך הפגישה, כך נמסר ל'בחדרי חרדים', התחייב ראש המטה לפעול בקרוב למען האסירים באגפים התורניים, בכדי שיתאפשר להם לבישת חליפות וחבישת כובעים במהלך שהותם בבית הכלא.

הגרי"ג אדלשטיין אמר לראש המטה כי חשוב לפעול כמה שיותר שלאסירים יהיה תעסוקה גם לאחר תום ריצוי תקופת המאסר, בכדי שלא יחזרו לסורם.

מיד עם תום הביקורים ערך ראש מטה הנציבות, סיור בישיבת פוניבז' בזמן 'השיעור כללי' של הגרב"ד פוברסקי.

בשבועות האחרונים דיווחו האסירים באגפים התורניים בבתי הכלא בישראל, כי בשב"ס הודיעו להם כי נאסר עליהם לחבוש כובעים וללבוש חליפות, גם בבית הכנסת בכלא. הנימוק: חשש כי אסירים יברחו והבגדים יטשטשו את זהותם כאסירים.

מי שחשף את הנושא הוא העיתונאי דוד חכם, שלפני כשבועיים צייץ בטוויטר על כך ששירות בתי הסוהר החליט לאסור על כל האסירים החרדים בכלא מעשיהו להתפלל בבתי הכנסת עם כובעים וחליפות, כמו כן נאסר על הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר ללבוש פראק ולחבוש כובע המבורג.

בשירות בתי הסוהר הגיבו ל'בחדרי חרדים' כי "אין הנחיות חדשות בעניין זה". בתגובה נמסר עוד כי "פקודות שירות בתי הסוהר אינן מאפשרות לאסירים הכנסת כובעים וחליפות לבית הסוהר. ואסירים באגפים דתיים מורשים בהכנסת מכנסיים שחורים וחולצות לבנות מכופתרות".
הרב אדלשטיין אילן מלכא אגף תורני שירות בתי הסוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד