כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לפני שנה: ליצמן פעל בסתר נגד מתחם הבילוי

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': כבר לפני שנה ביקש שר הבריאות דאז מהמשטרה לסגור בלילות את שוק 'מחנה יהודה' • במשטרה הגיבו בנתונים על חיי הלילה בשוק • חמישה שוטרים, 99 תיקים, 15 חשודים נעצרו ושלושה שימועים בוצעו לסוחרים בגין עבירות שונות • המכתבים המלאים בפנים הכתבה

לפני שנה: ליצמן פעל בסתר נגד מתחם הבילוי





לאחר דיווחים כי ליצמן החל את מאבקו על סגירת שוק 'מחנה יהודה' בלילות בימים האחרונים סביב הבחירות למטרות פוליטיות, לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה תכתובת שממנה עולה כי כבר לפני שנה פנה השר דאז יעקב ליצמן למפקד מחוז ירושלים במשטרה בדרישה לפעול בנושא.

כזכור, אמש צוטטו גורמים בחסידות גור שהסבירו ליאיר שרקי, כי לפני כמה חודשים נכנסו למתחם ישיבת גור הסמוכה שתי צעירות כשהן שיכורות, וייתכן אף תחת השפעת סמים. כניסתן הציתה מהומה לא קטנה שתוארה כ"לא נעימה", מבלי שהגורמים פירטו מה בדיוק קרה שם.

הדיווח הוביל לטענות כי זו הסיבה להחלטתו של סגן השר ליצמן החליט לסמן את כל מתחם הבילויים בשוק, כאויב של חסידות גור וכתנאי לתמיכה במועמד לראשות עיריית ירושלים. אלא שכעת חושף 'בחדרי חרדים' כי הדבר עלה לשולחנו כבר לפני שנה.

במכתב ששיגר ליצמן למפקד המחוז לפני כשנה כתב, "כפי הידוע לכם, לפני מספר ימי ערכתי סיור בשוק מחנה יהודה בירושלים בשעות הלילה, או אז נסגר השוק הרשמי ונפתח השוק ה"לא חוקי". לא חוקי הגדרתי בגלל מה שראיתי ".

ליצמן הוסיף כי "יש במקום צריכת סמים, יש במקום שתית אלכוהול של צעירים מתחת לגיל 18 - דברים האסורים על פי החוק". לדברי שר הבריאות דאז, "החנויות פועלות ללא רישיון עסק, שלא לדבר של שרמת הניקיון והתברואה היא כזו שלא כל פי המותר בחוק"

"זאת ועוד", מוסיף ליצמן, "עוצמת רעש הן מעל הדציבלים המותרים החוק, הם עוברים בהרבה על יכולת הסיבולת של השכנים שחוששים להתלונן. עוד לא ביקרתי בשעות שבהם האלכוהול כבר השפיע על אלפי הצעירים, אני בטוח שאז נעשות עוד עברות על החוק, שלא לדבר שבחזור לבית, הנהגים רובם ככולם שתויים ונמצאים מעל רמת האלכוהול המותרת בחוק".

לכן, כותב ליצמן לממ"ז ירושלים במשטרה כי "מכל כיוון שאני רק מביט על המקום הזה ועל מה שנעשה בו - מדובר במקום בלתי חוקי בעליל ויש לסגור אותו ולו בגלל כל סעיף אחד ואחד שכתבתי".

המפקד השיב לשר דאז לאחר כמה ימים כי "שוק מחנה יהודה הפך בשנים האחרונות למקום בילוי המושך טלפי מבקרים, על פי מדניות משטרת ישראל הבאה לידי ביטוי בתוכנית 'האמון' הארגונית, הגדירו מרב ציון - תחנת לב הבירה אתת מתחם השוק כמוקד טיפול טיפול לשם צמצום פוטנציאל עבירות האלימות והרעש במקום".

יוני גולן עוזרו של מפקד המחוז הוסיף כי, "המרחב משקיעים תשומת מגוונות באכיפה במקום ולראייה נפתחו בשנה החולפת לא פחות מ 99 תיקי חקירה ונעצרו 15 חשודים בגין עבירות שונות. בתוך כך אף בוצעו שלושה שימועים לבעלי עסקים בחשד למכירת אלכוהול לקטינים ונרשמו דוחו רעש למפרי החוק".

בנוסף ציינו במשטרה "כי בשנה הקרובה צפויה הנקודה להתרחב ובהתאמה יתווספו 2 שוטרים נוספים לשלושה שפועלים במקום. כמו כן יוחזק המקום בפריסה של שוטרי מקוף מרחב ציון - תחנת לב הבירה ימשיכו לתת דגש בדרך בלי מתפשרת לאכיפת החום במתחם השוק ובתוך כך נערכת התחנה להגברת האכיפה במקום במהלך חודשי הקיץ הקרובים".





יעקב ליצמן שוק מחנה יהודה יורם הלוי משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד