כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לפני ההצבעות - הח''כים עלו למעונם של גדולי ישראל

לקראת ההצבעה הגורלית מחר, עלו הערב חכ"י 'דגל התורה' להתייעצות במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. קודם לכן עלה יו"ר ועדת הכספים חה"כ גפני להתייעצות במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. הח"כים שאלו את גדולי ישראל כיצד לנהוג מחר בהצבעה על חוק הגיוס החדש

צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם



לקראת ההצבעה הגורלית מחר, עלו הערב (ראשון) חברי הכנסת של 'דגל התורה' להתייעצות במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. קודם לכן עלה יו"ר ועדת הכספים חה"כ גפני להתייעצות במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חברי הכנסת התייעצו עם גדולי ישראל על האופציות העומדות על השולחן, וכיצד להצביע מחר בהצבעה על חוק הגיוס בקריאה ראשונה.

השאלה שעמדה על שולחנם של גדולי ישראל היא האם להצביע נגד ולהסתמך על כך שחברי יש עתיד שהודיעו כי יצביעו בעד, או שמא להמנע וכך החוק יעבור גם אם החוק יש עתיד תצביע נגד.

כזכור, לקראת ההצבעה המתוכננת מחר (שני) על חוק הגיוס החדש, שיעלה לדיון בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, חה"כ אחמד טיבי מרגיע את החששות במפלגות החרדיות מנפילה של החוק בשל הפיכתו להצעת אי-אמון והבהיר כי ייעדר בהצבעה. 

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הצהיר טיבי (הרשימה המשותפת), כי: "לא נהיה חלק מהתחרות בין 'המחנה הציוני' ל'יש עתיד' מי שונא חרדים יותר. נצא מהמליאה בהצבעה על חוק הגיוס ללא קשר לתרגילים פרלמנטריים". 

"אני מעריך את התנהלות החרדים בענין חוק המואזין וחורים אחרים והדיאלוג עם הח"כים החרדים יימשך", אמר טיבי, בהתבטאות העשויה לאושש את דבר קיומו של דיל חרדי-ערבי על חוקי המואזין והגיוס. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השיחות בין טיבי ליו"ר ועדת הכספים, חה"כ משה גפני, נמשכות גם בימים אלה. זאת, במסגרת ה'דיל' שנסגר ביניהם ונחשף בעבר ב'בחדרי חרדים', אולם טרם קיבל אישור עד כה מאחד הצדדים. 

זאת לאחר שבסיעת 'המחנה הציוני' הודיעו, כי יהפכו את ההצבעה על החוק להצבעת אי אמון בממשלה, בתקווה כי סיעת 'יש עתיד' תחויב להצביע נגד החוק והחרדים לא יוכלו להתנגד - ובכך לנסות להפיל את החוק. 
חוק הגיוס גדולי ישראל הצבעה רבי גרשון אדלשטיין רבי חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד