כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קרב אחרון • פרסום ראשון

קרב הסיום של חברי המועצה החרדים בברקת

קרב סיום: פחות משלושה שבועות לתום כהונתו של ברקת בירושלים - בוחר האחרון להוביל את חברי המועצה החרדים לקרב נוסף סביב מתחם ורבורג • ההערכות: ההכרעה תתגלגל לפתחו של ראש העיר הבא • המכתב המלא בפרסום ראשון

קרב הסיום של חברי המועצה החרדים בברקת
הדס פרוש

פחות משלושה שבועות לתום כהונתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת - שכזכור הודיע על ריצתו לפוליטיקה בזירה הארצית - דומה כי הוא בוחר לנצל את סמכויותיו ומוביל לקרב אחרון בינו לבין חברי המועצה החרדים בעיר סביב מתחם ורבורג, שעורר סערה בקדנציה החולפת.

ל"בחדרי חרדים' נודע כי הקרב של החרדים החל בעקבות כוונתו של ברקת לעלות מחר (שני) בוועדת הרישוי בראשותו אישור להציב מנ"דים (מבנים ניידים) ב"מתחם ורבורג" בקריית יובל, ששינוי התב"ע שלו (עניין טכני) מתעכב בוועדה המחוזית.

אלא שלטענת חברי המועצה החרדים מכלל הסיעות החרדיות "יש כוונה לשכן במקום את 'הישיבה החילונית' וזאת בניגוד לנוהל הקצאות מקרקעין על ידי העברת הקרקע למנהל הקהילתי".

במכתב ששיגרו היום (ראשון) חברי סיעות 'יהדות התורה', ש"ס ו'בני תורה' - הם דורשים מראש העיר ברקת לציית לחוק ומפרטים כי הצבת המנ"דים בשטח המתחם נוגדת את חוקי המדינה.

לדבריהם: "כל ההתנהלות בקשר למתחם זה נוגדת כל חוק; נבקשך לציית לחוקי המדינה והחלטות הוועדות - גם וועדת הערר בפרשת פסל המדרגות חייבה דיון תואם תב"ע במלואו בוועדת המשנה, עקב הרגישות הציבורית".

כזכור, סאגת מתחם ורבורג עלתה לכותרות בעקבות חשיפת הסכם 'דגל' - ברקת לחלוקת ירושלים ע"י 'בחדרי חרדים'. לפי ההסכם, מתחם ורבורג - שנמצא בלב השכונה החרדית - יעבור שינוי תב"ע עבור מבנה תרבות והקמת מקומות בילוי לתושבים החילונים, דבר שמוביל להתנגדות נחרצת של חברי המועצה והתושבים החרדים.

יצוין כי לאחרונה נרשם הישג חרדי, כאשר הועד המחוזית סירבה לאשר את התב"ע להקמת המבנה בעקבות התנגדות חרדית אותה הוביל חבר מועצת העיר, יוחנן ויצמן, יחד עם נציגי השכונה ובראשם שלמה גליק.

מסתמן כי ההצבעה תרד מחר מסדר היום, כך שההכרעה תתגלגל לפתחו ראש העיר הבא של ירושלים - עליו מתמודדים בשלב זה המועמדים משה ליאון, עופר ברקוביץ, יוסי דייטש ובשר זאב אלקין.

ניר ברקת חרדים ירושלים מתחם ורבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד