כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרשת 'יהלום שחור'

לבייב מוכן להיחקר בישראל - בתנאים שלו • המשטרה מסרבת

שלושה ימים לאחר שמנהלת החשבונות של לבייב בישראל, מצאה את מותה בנסיבות טראגיות, התקיימה פגישה בין ראש היחב"ל לבין עורכי דינו של איש העסקים הנמצא בימים אלה ברוסיה, אלה הציגו שורת דרישות כתנאי להגעתו לחקירה בישראל | במשטרה דוחים אותן על הסף 

לבייב מוכן להיחקר בישראל - בתנאים שלו • המשטרה מסרבת
לב לבייב צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

פרשת יהלום שחור: בפגישה שנערכה בסוף השבוע בין ראש היחב"ל תנ"צ חיים ניסים, לבין עורכי של הדין של איש עסקים והפילנתרופ לב לבייב, אלה התנו את שיתוף הפעולה של לבייב, בכך שיוכל לשוב למקום מושבו בחו"ל בתום פעולות החקירה ולשוב בהתאם לצורך.

על פי הפרסום של עמליה דואק בחברת 'החדשות', נכתב במסמך כי "לבייב נכון להתייצב בפניכם ולמסור גרסה מלאה ומפורטת לשאלות, בהתחשב בכך שהוא אינו תושב ישראל, הבאנו בפניכם את ההצעה הבאה: א. מר לבייב יעמיד את עצמו לרשות היחידה החוקרת במקום מושבו בחו"ל, ב. לחלופין, מר לבייב יגיע לישראל. במהלך חקירתו ישהה בתנאי מעצר בית מלא, ויפקיד ערבויות להבטחת התייצבותו העתידית. ג. בתום התקופה, יוכל לבייב לשוב לעבודתו בחו"ל ויחזור לישראל לחקירות נוספות לפי דרישתכם בהתראה סבירה".

על פי הדיווח של משה נוסבאום, המשטרת ישראל דוחים את התנאים שהציב לבייב כתנאי לחקירתו, ואומרים כי לא הבטיחו דבר לאיש.

הפגישה המדוברת נערכה כשלושה ימים לאחר שמנהלת החשבונות בחברת LLD שבבעלותו של לב לבייב, מצאה את מותה בנסיבות טראגיות, לאחר שנפלה מבניין בורסת היהלומים ברמת גן. בעקבות ביקורת שמתחו קרובי משפחתה וחבריה על המשטרה, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב גדי סיסו, מינה צוות חוקרים חיצוני, שקבע כי החקירה התנהלה במקצועיות וברגישות. לעומת זאת בעלה קובי

"פתאום אני מקבל שיחת טלפון מחוקר והוא צורח עלי. הוא אומר לי: 'תקשיב, אשתך אשמה והיא מפה הולכת לכלא, תביא לי עורך דין לפה'. הוא חזר על זה חמש־שש־שבע פעמים כשהוא צורח" סיפר בעלה קובי. "אמרתי לו: 'למה אתה מדבר ככה לידה?', והוא אומר לי: 'אני לא לידה, אני מחוץ לדלת', ואני שומע את הנהימות שלה, שהיא הייתה מעולפת שם למשך שעה. היא הייתה חלשה. הבנתי ששוטרת טיפלה בה ונתנו לה מים והיא נחה שם".

40 דקות לאחר מכן - היא נמצאה ללא רוח חיים. "שמישהו יענה לי על השאלה הזו. כשנדע איפה היא הייתה ב־40 הדקות האלה, נדע באמת מה קרה לה" סיכם.

לוי לבייב פרשת יהלום שחור הברחת יהלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד