כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ניצחו אֶראֶלים את המצוּקים

אבל כבד: הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל רבה של בני ברק

אבל כבד בעיר התורה והחסידות: הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, גאב"ד בני ברק למעלה משלושים שנה, השיב את נשמתו ליוצרה | בתפקידו הרם זכה הגרמי"ל לעמוד על המשמר בענייני הכשרות והקדושה והשפיע על אופייה של העיר | ההלוויה: הערב בנתניה, מחר בבני ברק

אבל כבד: הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל רבה של בני ברק
הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל כבד בעולם החסידות: רבה של בני ברק הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל נפטר בבית החולים לניאדו בנתניה בגיל 84. 

הגרמי"ל נולד ברמתיים לאביו הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל, שכיהן אז כרב המקומי ולאמו מרת חיה מינה ע"ה. הוא נקרא על שם סבו, רבה של העיירה קורניץ שברוסיה הלבנה. כשנה לאחר לידתו התמנה אביו כרבה של המושבה בני ברק, והמשפחה עברה להתגורר בעיר התורה והחסידות.

בבחרותו למד בישיבת אור ישראל בפתח תקווה, במשך כמה שנים אף למד בישיבת פוניבז' בבני ברק, ובישיבת 'תומכי תמימים' בלוד, שם למד אצל הגאון רבי ברוך שמעון שניאורסון והמשפיע הגאון החסיד רבי שלמה חיים קסלמ זצ"ל.

בשנת תשט"ו התמנה לר"מ בכיתה של התלמידים הצעירים בישיבה. בחודש אלול תשי"ח נישא לרעייתו. בשנת תשכ"ד התמנה לר"מ בישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד, תפקיד שמילא במשך 23 שנים.

במקביל שימש כיד ימינו של אביו וטיפל ברוב סוגיות הרבנות בעיר. והחל משנת ה'תש"ם ניהל את מערכת הכשרות העירונית.

בכ"ו בשבט התשמ"ו נפטר אביו רבה של בני ברק זצ"ל, ובמהלך הלוויתו הכריז ראש העיר דאז משה אירנשטיין: "על פי צוואתו ובקשתו של הרב יעקב לנדא, אנו מכריזים על הכתרתו של בנו הרב משה יהודא ליב לנדא לכהן כרבה של עירנו בני ברק".

הגרמי"ל לנדא המשיך את מסורת אביו בעמידה איתנה על משמר הכשרות בעיר בני ברק, ומערכת הכשרות הייתה למערכת חזקה בראשותו ועמד בתוקף על המשמר בחומרות חזקות.

הוא היה נחשב למומחה בכשרות שלא חת מפני איש ולא מוותר על קוצו של יוד. ההכשר שבראשותו הוא ההכשר הפופולרי ביותר בעולם הכשרות במקביל להכשר 'העדה החרדית'. דעתו ההלכתית בענייני כשרות הייתה נחשבת מאוד, גדולי הרבנים והאדמו"רים סמכו על כשרותו וישרותו.

בשלהי חודש שבט אושפז גאב"ד בני ברק בבית החולים 'שיבא' בתל השומר לאחר אירוע מוחי, מאז לא התאושש ובתקופה האחרונה אושפז בבית החולים בנתניה. 

בשעת יציאת הנשמה, שהו בחדרו מנין אברכים מחסידי צאנז שנקראו לבית החולים בעת שיצאו מסעודה שלישית אצל הרבי מצאנז בקריה בנתניה.

השנה לא ערך הרב את סעודת ההילולא השנתית לאביו הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל, רבה של בני ברק בבית המדרש המרכזי 'פעמי יעקב' ברחוב יחזקאל בבני ברק. 

הלווית הגרמי"ל לנדא זצ"ל תצא הערב (מוצאי שבת) מביהמ"ד המרכזי אוהל נחמיה בקרית צאנז בנתניה בשעה 23:45 לכיוון בני ברק, שם תיערך ההלוויה מחר בבוקר, מבית מדרשו ברחוב יחזקאל פינת רבי עקיבא, לכיוון ירושלים.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד