י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגנבת הספרותית

הסתה חמורה: "החרדים אכזריים ומושחתים"

אל אווירת ההסתה החמורה כלפי המגזר החרדי מצטרפת הסופרת נעמי רגן, שבראיון לעיתון 'ישראל היום' היא משתלחת באופן בוטה וחמור וטוענת "החרדים, לא כולם כמובן, הם בהחלט אכזריים, הם מושחתים והם עושים הרבה מאוד דברים איומים" - הנייר סובל הכל

הסתה חמורה: "החרדים אכזריים ומושחתים"
ילדים חרדים, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

סיפורם של החוזרים בתשובה מתואר בצורה מפורטת בספר חדש של הסופרת נעמי רגן, כאשר היא מציגה מציאות קשה ואיומה ביחס החברה נגד החוזרים בתשובה. בראיון ל'ישראל היום' היא מתארת את מה שהיא מציגה כ"חוליי החברה החרדית" ואינה חוסכת ביקורת חריפה, ומשחררת משפטים שעלולים להתפרש כהסתה.

"אני מרגישה שרק עכשיו אני הולכת עד הסוף בבחינת החברה שאליה נכנסתי, על חסרונותיה ויתרונותיה", אומרת רגן. "התחתנתי וגידלתי ילדים בעולם הזה, חייתי וחוויתי אותו, ומכאן נובעת הכתיבה שלי. אני אוהבת אינספור דברים בעולם החרדי, אבל אני מספיק חכמה, מנוסה ובטוחה בעצמי כדי להצביע על האמת ועל השקר. על הפרצוף האמיתי של החברה החרדית".

היא מוסיפה, כי אין לה ביקורת על ההלכה, אם כי על החרדים יש לה ביקורת בהחלט. "החרדים, לא כולם כמובן, הם בהחלט אכזריים, הם מושחתים והם עושים הרבה מאוד דברים איומים. אין לי בעיה להתייצב מול החברה החרדית, אבל ההלכה היא מחוץ לתחום".

הסופרת נעמי רגן, שנולדה בברוקלין שבניו יורק, מוציאה ספרים שמתורגמים לעברית ונמכרים בישראל. בקרב החברה יש כעס גדול וביקורת כלפי ספריה שכן אינה בוחלת בשחיטת פרות קדושות או בהוצאת הכביסה המלוכלכת באשר היא. בספריה היא יכולה לתאר בחור ישיבה שמכה את אשתו "כי היא מכירה אישה בדיוק כזו".

רגן, אינה צוברת ביקורת רק על תוכן הדברים אלא גם על אופי כתיבתם. כך נתבעה שלוש פעמים על הפרת זכויות יוצרים וגניבה ספרותית לכאורה.

כאמור, בראיון האחרון לחג השבועות, היא אינה בוחלת בדברים קשים נגד המגזר החרדי, ושוב מעוררת כעס נגדה.

נעמי רגן הסתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד