י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למה שאוותר על הרוטציה

מה השיב לפיד כשנשאל אם נלחם בחרדים?

על רקע דבריו של יועץ הקמפיין לשעבר בדבר המתקפות שלו כלפי החרדים שמבריחות מצביעים מ'כחול לבן', התייחס יאיר לפיד בראיון לרדיו 103FM ואמר, "אני לא נגד חרדים. אני נגד זה שיבואו אליי הביתה ויאמרו לי מה לעשות" | באשר לרוטציה השיב, "למה שאוותר? קיבלנו 35 מנדטים במצב הנוכחי"

מה השיב לפיד כשנשאל אם נלחם בחרדים?
חרדים/יאיר לפיד צילום: תומר נויברג/אהרן קרון, פלאש 90

חבר הכנסת יאיר לפיד, התראיין אמש (שני) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, ונשאל על שלל הנושאים הפוליטיים הבוערים; על ההכנות של 'כחול לבן' לבחירות, הסיכויים שיוותר על הרוטציה עם בני גנץ על ראשות הממשלה, האם ישנה את היחס כלפי החרדים ועוד.

תחילה שאל המראיין בן כספית את לפיד, "לאן נעלמתם?".

"אני מדבר איתכם ברדיו", השיב לפיד והוסיף, "לא נעלמנו. אנחנו גם ברדיו, גם בטלוויזיה וגם בכנסת".

בכספית הוסיף לשאול, "מיליון ומשהו הצביעו לכם. קיבלתם עוד הזדמנות לנצח. למה אתם לא רצים עם סכין בין השיניים?".

"אנחנו עומדים מול יריב שיש לו תחנת טלוויזיה אחת רשמית ועוד כל מיני סניפים. 17 שדרני רדיו שעובדים אצלו. שתי עיתונים משלו והוא משקיע כסף רב על בדיגיטל" השיב לפיד וטען, "איש לא יודע מאיפה הכסף הזה מגיע. יש כאן מכונה ענקית מולה אנחנו מתמודדים. יחסית לזה אנחנו נראים פחות רעשנים. בסופו של דבר ארגנו הפגנה של 50 אלף איש מפני שאנחנו יודעים לעבוד מול יריב שמראש האמצעיים שלו עדיפים על שלנו".

המראיין אריה אלדד ציין ושאל, "האמצעים שלו עדיפים ובכל זאת צריך אסטרטגיה. איך תפילו את נתניהו?".

לפיד: "יכולנו כבר היום להיות עם ממשלת אחדות לאומית של 70-80 חברי כנסת, טובה לכלכלה, לביטחון בלי מדינת הלכה ובלי קיצוניים ורק בן אדם אחד עומד מול זה והוא בנימין נתניהו. אני קורא לחבריי בליכוד בואו נפנה את האיש הזה, נשלח אותו לטפל בענייניו המשפטיים, ונקים את הממשלה שכל מדינת ישראל רוצה".

אלדד ציין כי "יש גורמים שטוענים שבלי נתניהו הימין הוא ערימת זבל".

על כך השיב לפיד, "אני לא מסכים עם האמירה הזו. הליכוד תמיד הייתה מפלגה לאומית ליברלית הגונה ולא מפלגה שעוסקת בכיסוי על שחיתות. את נתניהו רק מעניין להיחלץ מהכלא ומתייחס למערכת הפוליטית ככרטיס יציאה ממאסר. הוא שלח את ביטן, חשוד בפלילים אחד, להגן על נתניהו, חשוד בפלילים אחר ולבקש לדחות את השימוע".

"הם לא הפילו את נתניהו כשהוא אמר בבר אילן שהוא בעד מדינה פלסטינית", ציין אלדד ושאל, "עכשיו יפילו אותו בליכוד בגלל כמה תיקים ומתנות?".

"אני חושב שרוב אנשי הליכוד מרגישים לא נוח ממה שקורה", העריך לפיד בראיון וטען כי "מצביעי הליכוד הלכו לבחירות האחרונות בידיעה שלנתניהו לא אכפת מהחסינות האישית. הוא אמר מה פתאום. הפעם אין לנתניהו קדנציה שלמה כדי שאנשים ישכחו את שעשה. אני מאמין שהליכודניקים יצביעו אחרת הפעם".

בן כספית שאל, "אתה בנית מפלגה והשקעת המון. התרגלת להיות מספר 2?".

"אני לא מרגיש מספר 2", השיב והסביר, "בני ואני מנהלים יחד את כחול לבן ושנינו מועמדים לראשות הממשלה. גנץ מביא סגנון אחר. אני יותר סוער ממנו והוא ממלכתי יותר ממני ומביא עמו ערכים אחרים. אנחנו משלימים אחד את השני".

"אם האסטרטגיה היא לפנות לליכודניקים ולומר להם שנתניהו לא טוב, זה נשמע שתגיעו מקסימום לאותה התוצאה", נשאל לפיד והשיב, "תשאל כל ליכודניק עם מי הוא רוצה להקים ממשלה היום. האם הם מעדיפים להיות נסחטים על ידי מפלגות שרוצות המון כסף, חוקי מדינת הלכה או חוקים קיצוניים? אני חושב שהם התפכחו והבינו שרימו אותם".

לדבריו, "נתניהו אמר להם שאלו היו בחירות על שמאל וימין וזה הפך להיות בחירות על חסינותו של ראש הממשלה. הליכודניקים מנסים להבין למה ראש הממשלה רימה אותם ואנחנו מציבים אלטרנטיבה לאומית ליברלית הוגנת עם הנהגה של אנשים שמבינים גם בביטחון וגם בכלכלה. נמאס לנו מהגועל. נתניהו הוביל אותנו לאחת ממערכות הבחירות הכי מגעילות בתולדות המדינה. הישראלים שאנחנו פוגשים הם לא כאלה".

כספית ציין במהלך הראיון בפני לפיד, כי "רונן צור, שהיה יועץ הקמפיין שלכם, המליץ שתפסיקו לתקוף את החרדים כי אתם מוותרים על 17 מנדטים מראש".

"אני לא נגד חרדים. אני נגד זה שיבואו אליי הביתה ויאמרו לי מה לעשות", השיב לפיד והמשיך בקו שלו, "אני חושב שכל אזרח בן 18 צריך להתגייס, לעבוד למחייתו ולפרנס את ילדיו. אני מצפה זאת מעצמי, מילדיי ומכל אזרחי ישראל. כשאני אומר שכל ילד בישראל צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית – זו לא אמירה נגד החרדים. זה המאבק שאני מנהל ואמשיך לנהל. בניסיון להקים את הממשלה שלא הוקמה ניסו להעביר כאן חוקים ברמת מדינת הלכה. אמרתי לנתניהו לא בצחוק שאם הוא יורשע הוא יעדיף שלא ישפטו אותו על פי דין תורה. אני לא נלחם בחרדים, אני נלחם על הערכים שאני מאמין בהם. זו מלחמה על דמותה של מדינת ישראל".

בן כספית שאל אורחו, האם צפויים שינויים בכחול לבן? שילוב עם אורלי לוי אבקסיס?

"הכל עוד חדש וטרי. הגשת הרשימות היא ב-2 לאוגוסט. אנחנו מדברים עם אנשים אבל לא ברדיו", השיב לפיד.

באשר לשאלה האם "תוותר על הרוטציה?", ענה מס' 2 ב'כחול לבן', "למה שאוותר? קיבלנו 35 מנדטים במצב הנוכחי. שני אנשים הובילו את הקמפיין נגד הרוטציה: אבי גבאי ובנימין נתניהו. הסיבה שהם עשו זאת הייתה כי הם רוצים לסכסך ביננו. אזרחי ישראל ענו להם והגענו למספר חסר תקדים. אין שום סיבה לוותר על זה".

יאיר לפיד שנאת חרדים מפלגת כחול לבן רוטציה הסתה נגד חרדים בן כספית אריה אלדד רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד