י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התגלית הדרמטית של החוקרים בדירה • צפו

מעבדת חבלה נתפסה בדירה בצפון וכן ציוד רב המשמש להכנת מטענים, בידי חוקרי היאחב"ל שעצרו הבוקר (שלישי) הבוקר שישה חשודים לחקירה באזהרה | צפו בתיעוד

התגלית הדרמטית של החוקרים בדירה • צפו
חוקרי המשטרה איתרו מעבדה למטעני חבלה בצפון צילום: דוברות המשטרה

לאחר חקירה סמויה ממושכת, היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433 פתחה בחקירה גלויה בחשד לייצור והכנה של מטעני חבלה וסחר באמצעי לחימה. במהלך הפעילות נתפסה מעבדת חבלה בדירה בצפון וכן נתפס ציוד רב המשמש להכנת מטענים.

חוקרי היחידה עצרו הבוקר (שלישי) הבוקר שישה חשודים לחקירה באזהרה, בחשד לביצוע עבירות של ייצור, הכנה וסחר בנשק, קשירת קשר לעשות פשע, סחר בסם מסוכן וכן החזקת נכס חשוד כגנוב. בעקבות מעצר החשודים ותפיסת המטענים סבורים במשטרה כי הצליחו לסכל סדרת אירועים של הפעלת מטעני חבלה במרחבים ציבוריים ברחבי הארץ שנועדו לפגוע בנפש.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי פרקליטות מחוז חיפה שראשיתה לפני מספר חודשים בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה פלילית חמורה העוסקת בהפעלת מעבדת חבלה, הכנת מטעני חבלה רבי עוצמה וסחר באמל"ח.

על פי החשד, המעורבים כל אחד על פי חלקו עסקו לכאורה ברכישה וגניבה של ציוד ורכיבים המיועדים להכנה וייצור של מטעני חבלה וסחר בנשק שנועדו לפגוע באחרים בעקבות סכסוכים בנושאים שונים. במשטרה בודקים כעת האם מטענים שייוצרו על ידי מי מהמעורבים הופעלו בשנה האחרונה באירועים פליליים שונים וגרמו לפגיעות בנפש ולנזקים לרכוש.

עם מעצרם של החשודים בוצעו חיפושים בבתיהם במהלכם נתפסו לבנת חבלה, מערכות הפעלה, מאיצים, נפצים, מחסניות וכדורים לרובה M-16, רימון הלם, רימון רסס, פתיל רועם וכן רכיבים נוספים המשמשים להכנת מטענים. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעה זו מובאים לדיון בבימ"ש השלום ראשל"צ, בבקשה להאריך את מעצרם.

מטעני חבלה ארגוני פשיעה יאחב"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד