י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל צמא לכו למים

לומדים לחשב: כמה מים באמת צריכים לשתות כל יום?

כמה מים צריכה לשתות אישה וכמה צריך גבר? האם שתייה מרובה מדי עלולה להזיק לנו? לקראת הקיץ החם, בואו נעשה קצת סדר בדברים

לומדים לחשב: כמה מים באמת צריכים לשתות כל יום?
מים צילום: pixabay

מזג האוויר עדיין מתחשב בנו באופן יחסי. הוא אינו מכה בעוז למשך כל שעות היממה, אלא מאפשר שעות של חסד בעיקר בשעות הערב. בקרוב מצפים לנו חודשים בהם נוכל רק להתגעגע ללילות נעימים. אז נכון, כשלא חם לנו מדי, אנחנו שוכחים לשתות, אם כי שתיה הכרחית לגוף לא רק בימים שחם – אלא לאורך העונות כולן.

הרחבתי כאן לא מעט על חשיבות שתיית המים, מעלותיה וסגולותיה, גם לנפש וכמובן גם לגוף, והפעם אני רוצה לעזור לכם לעשות את החישוב, כמה מים באמת צריכים לשתות?

אז ככה:

נשים צריכות לשתות בין 8-10 כוסות של 200 מ"ל.
גברים צריכים לשתות בין 10-12 כוסות של 200 מ"ל.

אחת הנוסחאות הידועות אומרת כך: מכפילים את משקל הגוף ב- 30, ואת התוצאה מחלקים ל- 1000.

כך אם אדם שוקל 70 ק"ג, הוא צריך לשתות 2.1 ליטר.

במידה ואתם מבצעים מאמצים גופניים בעצימות גבוהה, עליכם לשתות יותר. המלצות בריאות עולמיות ממליצות למתאמנים לשתות כשעתיים עד ארבע שעות לפני האימון, בין 5-7 מ"ל מים לכל ק"ג בגוף.

נכון שנוזלים הם חשובים מאוד לגוף, משום שהוא מורכב מ- 60% נוזלים. אצל גברים, אגב, אחוז הנוזלים גבוה יותר והוא משפיע על כל התהליכים שמתרחשים אצלנו בגוף. בתאים, באיברים, בפסולת שצריכה לצאת מהגוף, בכלי הדם, בשרירים, במפרקים. בכל מה שקשור לגוף – יש לנוזלים תפקיד חשוב. לכן אנחנו צריכים להכניס לגוף את הצריכה היומית כדי שיתפקד כמו שצריך.

שאלתם מה קורה אם שותים יותר מדי? כמו כל דבר בחיים, התשובה היא איזון.

שתיית יתר יכולה להביא אותנו להרעלת נוזלים. כאשר אדם שותה 18 כוסות ומעלה, הדבר גורם לדילול בריכוז מרכיבי הדם כמו נתרן ואשלגן – מה שמונע תפקוד תקין לאיברי הגוף, ובעיקר פוגע בתפקוד תאי המוח ושריר הלב. הרעלת מים מגיבה כמו התייבשות: כאבי ראש, חוסר ריכוז, חוסר יציבות, ובמצב קיצוני גם עוויתות, תרדמת ומוות.

אז מה למדנו? ראשית דאגו לחשב את מספר הליטרים שהגוף שלכם זקוק להם ביום, ואל תתלהבו יותר מדי, אל תגזימו. תנו לו מה שהוא צריך, והגוף יודה לכם בבריאות תקינה ובמראה נהדר.

מים כוס מים התייבשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד