י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החשש מהסגרה לסין

העיר כולה משותקת: המחאה האדירה בהונג קונג - הפכה לכאוס

מחאות ענק בהונג קונג: אזרחים רבים של האוטונומיה הצעירה, מוחים נגד הצעת חוק שמקודמת בימים אלו בפרלמנט ובמסגרתה יוסגרו פושעים מהונג קונג לסין הקומוניסטית שידועה כבעייתית בסוגיות של זכויות אדם. המוחים מאשימים את הממשל בשיתוף פעולה עם סין שפוגע בריבונותם 

העיר כולה משותקת: המחאה האדירה בהונג קונג - הפכה לכאוס
המהומות בהונג קונג צילום: רויטרס

משטרת הונג קונג ירתה כדורי גומי וגז מדמיע לעבר אלפי מפגינים שזרקו לעבר השוטרים בקבוקי פלסטיק, בעת הפגנה ענקית ששיתקה את העיר, המפגינים מוחים נגד הצעת חוק שתאפשר הסגרה של פושעים מהונג קונג לבית המשפט בסין למשפט, המפגינים חוששים לעצמאות המשפטית של מדינתם, שקיבלה אזרחות רק בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת.

סין היא מדינה קומוניסטית שלא מתקיימות בה בחירות וידועה כמדינה בעייתית בסוגיות הקשורות בזכויות אדם. 

כבר כמה ימים שמתקיימות הפגנות ענק ברחבי העיר, אך היום המחאה הסלימה והמפגינים שיתקו את המדינה לחלוטין. במהלך המהומות, נרשמו עשרות פצועים בעקבות הירי של השוטרים.

עשרות אלפי מפגינים התאספו מחוץ לבית המחוקקים, בטרם התלקחו הרוחות, כמה מהם זרקו על כוחות משטרה מטריות, כסמל למחאה דומה לפני 5 שנים, שאז פעלו המפגינים בדרך דומה.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', המשטרה הזהירה את המפגינים: "נשתמש בכוח". זה לא עשה כל רושם על המפגינים שכאמור הסלימו את המחאה. השוטרים ירו גז מדמיע וכדורי גומי. ועשרות פונו לבית החולים.

סטודנטים יצאו מהלימודים, לאחר שארגוני הסטודנטים הודיעו על השבתת הלימודים, בעלי עסקים סגרו את החנויות והמשרדים, נהגים האטו בכוונה את התנועה, והעיר שותקה.

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם הודיעה, כי תמשיך לקדם את החוק שבמסגרתו יוסגרו נאשמים לסין. אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד, והיום בצהריים הודיעו פקידים בכירים במועצה המחוקקת, כי "הוחלט לדחות את הדיון בהצעת החוק למועד מאוחר יותר". או במילים אחרות, נראה כי הם נבהלו מעוצמת המחאה.

הונג קונג סין מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד