י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

בית הדין בקרית ספר: נציג חב"ד ישמש כיו"ר

לאחר עשרות עדויות וחסיד חב"ד ששימש כלשון מאזניים בבחירות לגני מודיעין - קבע בית הדין בקרית ספר ובראשם הרבי מיערוסלב כי אי אפשר לדרוש לקיים הסכם שנחתם • כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' 

בית הדין בקרית ספר: נציג חב"ד ישמש כיו"ר
הכניסה למודיעין עילית צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90

דין תורה שהתנהל בבית הדין של מודיעין עילית, בין ינון ישראלי שמשמש יו"ר הוועד המקומי של גני מודיעין ונציג חב"ד במקום, לבין צפריר שרוני יו"ר הסיעה הדתית לאומית, הסתיים בניצחון מובהק לנציג חב"ד.

תחילתו של הסיפור הוא הליך בוררות שנעשה בין צפריר שרוני, שתבע את ינון ישראלי, בדרישה לאכוף עליו את קיומו של ההסכם שנחתם בין הצדדים לפיו התחייב נציג חב"ד לתמוך במועמדותו של יו"ר הרשימה הדתית לאומית לראשות הוועד של גני מודיעין.

לאחר תוצאות הבחירות שבה נבחרו ארבעה מהרשימה החרדית השייכים לגר"ש בעדני, ארבעה נציגים לדתי לאומי ואחד לנציג חב"ד, הפך נציג חב"ד ללשון מאזניים. הוא חתם עם יו"ר הסיעה הדתית לאומית כי יצביע עבורו לתפקיד יו"ר וועד גני מודיעין. 

בשלב מסוים טען נציג חב"ד שהוא רומה בהסכם, לאחר שחשב שכמה מהחרדים הולכים עם הנציג הדתי לאומי והוא פרש מההסכם לאחר שהחרדים תמכו בו לראשות הוועד והותיר את צפריר שרוני באופוזיציה. שרוני תבע אותו לדין תורה בכדי שיקיים את ההסכם.

לאחר דיונים ארוכים בפני בית הדין של קריית ספר, ששמעו עשרות עדויות מרבני השכונה והנציגים, קבע בית הדין כי לא ניתן לחייב את ינון ישראלי לקיים את ההסכם עליו הוא חתם וקבע כי ישראלי יכהן כיו"ר הוועד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שייצג את הזוכה, היה הטוען הרבני הרב אריה גרליץ ממודיעין עילית, ואת צפריר שרוני שנחל כשלון ייצג הטוען רבני הרב יהודה ויצמן מבני ברק. בהרכב בית הדין היו האדמו"ר מיערוסלב, הרב מרדכי שטרן לשעבר מזכיר המועצת של אגודה והרב יוסף דוד וינגרטן.

גני מודיעין היא התנחלות דתית במועצה אזורית מטה בנימין, הנמצא סמוך ליישוב חשמונאים הסמוכה לעיר מודיעין עילית.

קרית ספר בית הדין פסק חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד