י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא העליתי בדעתי להיות ח"כ"

שר המשפטים החדש: "נערך לכך שיתפרו לי תיק"

בראיון ראשון שהעניק לאחר מינויו לתפקיד הנכסף שר המשפטים, התייחס אוחנה לשלל האמירות והפרשנויות, מדוע זכה דווקא הוא בתפקיד על פני שאר חבריו למפלגה וגם לאפשרות שיתפו לו תיק כדי לסלק אותו כמה שיותר מהר מהמשרד 

שר המשפטים החדש: "נערך לכך שיתפרו לי תיק"
שר המשפטים אמיר אוחנה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

פחות משבוע לאחר שנבחר העניק שר המשפטים החדש ח"כ אמיר אוחנה מ'הליכוד' ראיון מיוחד לפרשן הפוליטי עמית סגל ב'ערוץ 12' והתייחס לשלל הדיבורים וההערכות סביב מינויו המפתיע וגם לאפשרות שבפרקליטות יתפרו לו תיק.

"לא רק שהעליתי בדעתי להיות שר המשפטים לא העליתי בדעתי להיות חבר כנסת", הבהיר השר בצניעות בפתח הראיון והוסיף, "פסגת השאיפות הייתה להצליח להגיע להיות הלוחשים על אוזנם של מקבלי ההחלטות".

לשאלה, האם מונה לתפקיד כדי לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו להיחלץ מהתיקים בהם הוא מסובך, השיב אמיר אוחנה; "דברים שאין להם חיבור למציאות. אני תומך נלהב של פסקת ההתגברות, אמרתי זאת במקומות רבים, הרבה הרבה לפני חקירות נתניהו. כולל על החלטת שמירת החסינות. את דעותיי באשר לחקירות נתניהו, האופן שבו התנהלו, גם החקירות, גם ההדלפות, אמרתי בצורה מאוד ברורה, אפשר לבדוק, אני חושב שבגלל הפוזיציה הנוכחית שלי כשר המשפטים וכדי למנוע לזות שפתיים, עדיף ללכת לארכיונים ולא לתת לכל מלעיזינו תחמושת. אני עומד מאחורי כל מילה שאמרתי בעבר, אבל אני חושב שבפוזיציה הזאת ראוי שאגזור על עצמי איפוק".

סגל שאל את השר הטרי על היכרותו עם פרקליט המדינה שי ניצן, עמו יצטרך לעבוד מתוקף תפקידו, "עדיין לא פגשתי את שי ניצן" הבהיר אוחנה והוסיף, "אדם שנמצא בפוזיציה הזאת ככלל, בוא נאמר, חזקת תקינות המנהל, הוא הגון. להבטיח לך שתמיד בבתי המשפט ובפרקליטות יושבים מלאכים צחורי כנפיים שפועלים תמיד משיקולים מקצועיים בלבד? וואלה, אני לא יכול להבטיח לך. לצערי".

במהלך הראיון העלה אוחנה אפשרות שיתפרו לו תיק כדי לסכל את מינויו, "אני חושב שכרגע אני צריך ללמוד את המשרד ועוד לא עלה בידי לעשות זאת. היו לי התבטאויות גם בהקשרים אלו בעבר. אני חושב שגם ציינתי מקרים ספציפיים, דיברתי על יעקב נאמן לדוגמא. מה שאני לומד מזה, שלא תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שיושבים במערכת אך ורק מלאכים צחורי כנפיים, שמקבלים את החלטותיהם משיקולים מקצועיים בלבד".

עוד הוסיף ואמר, "אני לא מתייחס, לא לאנשים ספציפיים שעובדים פה, ולא לתיקים. אני חושב שזאת הנחה בריאה תמיד, להטיל ספק. בוא נגיד כך, קיבלתי אזהרות רבות. לא מהמערכת כמובן, אבל קיבלתי אזהרות, מידידיי, מחבריי, מתומכים שלי, שסבורים שזה אכן דבר שיכול לקרות. אני הרגעתי אותם בזה שאמרתי שאני ספר פתוח. אז ככל שיהיו עלילות שווא ושקרים, זה דבר שאני אתמודד איתו. אני מקווה שזה לא יקרה, אני אפילו במידה מסוימת מאמין שזה לא יקרה, אבל אני לוקח את זה כאפשרות, ואני מבטיח שעמוד השדרה שלי מספיק חזק כדי לעמוד גם בזה".

לאחר פרסום הראיון, חידד השר בדף הפייסבוק שלו, "שיהיה ברור: בלי מערכת משפט אין דמוקרטיה. ברור לי לאחר צפייה בראיון ששודר הערב, שיש מקום להדגיש: לתפיסתי, האחריות הראשונה והעליונה של כל מדינה – היא לשלומם ולביטחונם של אזרחיה. לפני כל מה שנשמע טוב ומצטלם טוב".

אמיר אוחנה שר המשפטים עמית סגל פרקליטות המדינה שי ניצן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד