י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קטע נוסף נחשף

גנץ לרבי: "השותף שלי מתנהג יותר טוב" • צפו

אמש נחשף קטע נוסף מהשיחה שהתפתחה בין יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ לבין האדמו"ר מקרעטשניף. כאשר עלה נושא "יאיר לפיד" השיב גנץ לאדמו"ר, "השותף שלי מתנהג יותר טוב כל הזמן. יהיה בסדר" • צפו

גנץ לרבי: "השותף שלי מתנהג יותר טוב" • צפו
הרבי מקרעטשניף/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/יוסי זליגר, פלאש 90

השיחה המרתקת בין גנץ לאדמו"ר; אמש (חמישי) נחשפו עוד תמלילים מהשיחה בין יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ לאדמו"ר מקרעטשניף, בעת ניחום האבלים אצל סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש.

בתיעוד נוסף שהציג העיתונאי עקיבא וייס ב'כאן11', נשמעים חילופי הדברים הבאים; 

גנץ הבהיר לאדמו"ר, "אני אגיד לכם משהו, אני חושב שכל אחד ישים מה שטוב לו והכי חשוב שנדע להיות ביחד, כל השאר, שיהיה מקום לכל אחד".

"אפשר להגיד ככה, אם לא ביחד - לכל הפחות לא נגד", השיב הרבי.

גנץ הסכים והוסיף, "לא נגד, יש ארץ ישראל, יש מדינה. יש מספיק צרות".

בהמשך השיחה התייחס האדמו"ר מקרעטשניף ל"שותף" שלו יאיר לפיד, שהוא כידוע המכשול העיקרי מבחינת המפלגות החרדיות להקמת ממשלה בראשות 'כחול לבן', ותהה מה דעתו על כך. גנץ לא התבלבל ואמר לרבי, "השותף שלי מתנהג יותר טוב כל הזמן. יהיה בסדר".

סגן השר פרוש שצפה בדברים מכסא האבלים, התבדח ואמר, "שלא יגידו שהתחילו משא ומתן פה", והנוכחים פרצו בצחוק.

כזכור, בערבו של יום רביעי דיווחנו ב'בחדרי חרדים', על אודות השיחה הבלתי שגרתית בין הרבי לבני גנץ והבאנו ציטוטים נוספים מחילופי הדברים בין האישים.

האדמו"ר מקרעטשניף אמר לגנץ: "לו (ליאיר לפיד) אין את מה שיש לך, הוא גם הונגרי אבל אין לו את השורשים שלך - שורשים ממרמרוש זה משהו אחר. האדמו"ר מויז'ניץ ז"ל היה אומר שיהודים כמו במרמרוש לא ניתן למצוא".

האדמו"ר הוסיף וסיפר כי "היתה שם אמונה. לא רק הגברים, גם אצל הנשים הפשוטות. הם האמינו בצדיקים באופן שלא היה ניתן למצוא, מארמאוש, היה מאוד מיוחד".

גנץ השיב לאדמו"ר ואמר כי "אבא של השותף שלי (לפיד) היה בבודפשט ולא במרמרוש, אבל למדתי מהורי זכרם לברכה שתמיד להסתכל על הטוב ולהתמודד עם זה - ובכל אופן יש משהו טוב".

האדמו"ר בירך את גנץ שליווה אותו עד למכוניתו ואמר, "השם ייתן לך את (לא ברור) ושתהיה שליח לעם ישראל", לאחר מכן בירך האדמו"ר גם את הנציגה החרדית במפלגתו עומר ינקלביץ' שפנתה אליו כשאמרה "אני מבקשת שהרבי יאחל לי לעשות טוב לעם ישראל". הרבי השיב לה; "שתזכי אמן".

בני גנץ יאיר לפיד קרעטשניף ניחום אבלים מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד