י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר תקופה ארוכה

יוצרות הפייק ניוז: התצפיתניות מול לשכת הגיוס עוכבו ונעצרו

יוצרות הפייק ניוז: לאחר תקופת פעילות ארוכה הנשים התצפיתניות בכניסה ללשכת הגיוס בירושלים שגרמו ללא מעט הפגנות של קיצונים - עוכבו לחקירה בחשד "שבמעשיהן הן עלולות לגרום להפרות סדר במקום" - כך על פי הודעת המשטרה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

יוצרות הפייק ניוז: התצפיתניות מול לשכת הגיוס עוכבו ונעצרו
לשכת הגיוס בירושלים צילום: פלאש 90

כמעט כל מי שהגיע בשנים האחרונות ללשכת הגיוס בירושלים, אך לא רק, נתקל בנשים העומדות בכניסה ובאמצעות חומרי הסברה מנסים לשכנע בנות המגיעות ללשכה שלא להתגייס. בשעות הבוקר (ראשון), הגיעו כוחות משטרה לפתח הלשכה, ועכבו את הנשים לחקירה.

במסגרת פעילות משטרת ישראל נגד הפרות הסדר במקום, המשטרה עיכבה לחקירה שלוש נשים. בהודעת המשטרה נמסר כי הן חשודות בכך ש"מעכבות צעירות המבקשות להיכנס ללשכת הגיוס ובמעשיהן עלולות לגרום להפרות סדר במקום".

שתיים מהן עוכבו, השלישית שהתנגדה, נעצרה והובאה יחד עם המעוכבות לתחנת המשטרה לחקירה.

אותן הנשים גרמו לא אחת להפגנות של קיצונים, כאשר דיווחו כי נערות ונשים נכנסו ללשכת הגיוס ולא יצאו. בחודש כסלו תשע"ח, נערכה הפגנה במשך למעלה מיממה ובמהלכה נעצרו 34 מפגינים שנחשדו בהפרת הסדר, לאחר שאותן נשים דיווחו על צעירה דתייה שנכנסה ללשכת, רצתה לצאת אך סורבה.

ההפגנה נמשכה כאמור במהך למעלה מיממה, אז פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי מדובר בהפגנת "פייק" מאחר ואף אחת לא נעצרה במקום.

הפרות סדר בעקבות דיווח התצפתיניות

יצוין כי במסגרת המאבק נגד הגיוס ישנה נוכחות קבועה של תצפיתנים ותצפיתניות אשר עוקבים אחר הבאים ללשכת הגיוס בירושלים ובמקומות נוספים. 

כאשר הם מבחינים בבעל מראה חרדי שמגיע ללשכה, הם פונים אליו ומסבירים לו את זכויותיו. במידה וזה מצהיר שהוא מעוניין להתגייס או מתלבט, הם מנסים לדבר על ליבו. כך גם לגבי נשים. 

בחודש נובמבר 2017 דיווחו תצפיתניות כי צעירה דתייה נכנסה ללשכת הגיוס בירושלים, אך לא נראתה יוצאת. שעות לאחר מכן, תצפיתנים דיווחו על בחורה שרצתה לצאת אך סורבה - קווי הנייעס של הפלגים הקיצוניים תדלקו את השמועה, ורבנים ספרדים הגיעו למחות. בחלק מקווי המידע של הקיצונים, דיווחו על כך שבחורה נעצרה וקראו לצאת ולהפגין.

לטענת המפגינים, הבחורה נותרה בלשכת הגיוס במהלך הלילה, אף שאין מתקן כליאה בלשכת הגיוס בבירה - לכן ההפגנה נמשכה במשך למעלה מיממה, במהלכה אף הוצתה אש בפתח לשכת הגיוס. 

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' בצה"ל הכחישו נחרצות את המעצר, ובעקבות כך החלו קווי המידע 'לרדת מהעץ' וחלקם אף דיווחו כי אין אף בחורה שנעצרה. אולם השפעת קווים אלו לא ניכרה בשטח, שכן עשרות מפגינים המשיכו להתעמת במקום עם כוחות המשטרה. 

במהלך השעות שקדמו לפיזור, ניסו במשטרה לבוא לקראת עסקני המפגינים שלא האמינו כי אין עצורה בלשכה והסכימו כי עורכת דין מטעם אחד הארגונים העוסק במאבק נגד הגיוס תכנס ותסרוק את הלשכה על מנת לאמת את גרסת צה"ל, כי אין אף בחורה כלואה בפנים. העו"ד אכן נכנסה פנימה, אך מאחר והמפגינים לא האמינו אף לה - ההפגנה נמשכה. 

במהלך ההפגנה נזרקו לעבר השוטרים שהגיעו לפזר את המפגינים בקבוקי זכוכית, אבנים וחפצים שונים נוספים. כתוצאה מכך, שלושה שוטרים נפצעו באורח קל. עד לסיום ההפגנה, כאמור, המשטרה עצרה 34 מפגינים, מעבר לשניים נוספים שנעצרו אתמול. 

לקראת השעה 22:00, לאחר שהמפגינים התפזרו, דובר צה"ל התייחס לנושא והוציא הודעה רשמית בה הכחיש את "הפרסומים השגויים בדבר מעצרה של משתמטת חרדית והחזקתה בניגוד לחוק". עוד הוסיפו כי "צה"ל רואה בחומרה ומגנה כל אלימות כלפי כוחות הביטחון ומדגיש כי כל מעשה מסוג זה לא ירתיע מלגייס את המיועדים לשירות ביטחון על פי החוקים במדינת ישראל".

לשכת גיוס עמדת תצפית גיוס בנות דתיות פייק גיוס בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד