י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המצית נעצר

הלם: התלמיד לשעבר שרף לרב שלו את הבית

יומיים לאחר השריפה שפרצה בשכונת פלטבוש שבברוקלין והתפשטה לבתים נוספים - נעצר תושב פיטסבורג שהצית את בית רבו מהישיבה במכוון 

הלם: התלמיד לשעבר שרף לרב שלו את הבית
בית הרב עולה באש צילום: המצלם

שריפה ענקית שפרצה בפלטבוש - ברוקלין ביום חמישי האחרון, נגרמה עקב הצתה מכוונת של תלמיד ישיבה לשעבר, שנקם ברב שלו לשעבר והגיע לפנות בוקר לביתו, הצית אותו, ובתיעוד ממצלמות האבטחה הוא נראה בורח מהמקום שניות לאחר שהאש התפרצה. אתמול נעצר החשוד לאחר חקירה מאומצת של המשטרה בשיתוף כוחות הכיבוי, כך מדווח אתר Yeshiva world news.

13 בני אדם, ביניהם תינוק בן שישה שבועות, נפצעו בשריפה שהשתוללה בסוף השבוע שעבר. אף אחד מהפצועים לא נמצא בסכנת חיים, 12 מהם נשלחו לבית החולים, בהם תשעה אזרחים, שני כבאים ואיש כוחות ההצלה.

הלהבה פרצה מתוך מכונית, מחוץ לבית בשכונת מידווד, והתפשטה לשלושה בתים אחרים, כולל זה של הרב ג'ונתן מקס, אשר אותו ניסה התלמיד לשעבר לשרוף, כך דיווח ה'ניו יורק דיילי ניוז'.

המשטרה חיפשה מיום חמישי האחרון את מנחם קארלפסקי, תושב פיטסבורג, שכבר תקופה ארוכה איים לרצוח את הרב שלו לשעבר, מישיבת "חיים ברלין". אתמול (מוצאי שבת) הוא נעצר כאמור.

קארלפסקי כבר כמה שנים משמיץ את הרב לשעבר בכל מקום אפשרי. בנו של הרב סיפר ל"דיילי ניוז" כי "קראלפסקי הוא פסיכופת, ואמר שהוא עומד לפגוע בחיי אבי". לדברי עזרא מקס, "הוא חולה שצריך טיפול פסיכולוגי".

תושב מידווד, שמעון גיפטר, סיפר ל"דיילי ניוז "כי קראלפסקי איים להרוג את הרב במשך שנים".

"הוא גר בפיטסבורג, אבל אנשים ראו אותו אתמול בשכונה", אמר גיפטר. "הוא אמר לאנשים איפה הרב מקס, אני רוצה להרוג אותו, אבל אנשים לא האמינו לו, כי הוא כבר שנים אומר את זה".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שלושה בתים בפלטבוש עלו באש באותו יום לפנות בוקר עקב הצתה מכוונת. על פי תיעוד ממצלמות האבטחה, בבית שנמצא ממול הבתים שנשרפו, להבה ענקית נראית מתפרצת לפתע בשעה 4 לפנות בוקר, כשדמות נראית בורחת מהמקום.

מפקד כוחות כיבוי האש תומס ריצ'רדסון אמר מיד לאחר שהשריפה כובתה, כי "כוחות הכיבוי הגיעו בתוך 5 דקות מרגע הקריאה, ומצאו 3 בתים שעולים באש", כך דווח האתר Yeshiva world news. ארגון הצלה של פלטבוש, טיפל בעשרה דיירים שסבלו משאיפת עשן, כולם היו אז במצב יציב, כולל תינוק אחד.

אתר PIX11 דיווח, כי 9 אזרחים ושלושה כבאים אושפזו כתוצאה מהאש. עוד דווח, כי עד ראיה סיפר שראה את פרוץ השריפה, "ראיתי את שלושת הבתים בוערים, וראיתי משפחה עם שישה ילדים שמתגוררת בבית שבו האש התחילה יוצאת החוצה דרך הכניסה האחורית, כולם יצאו ככה, הם לא יכלו לצאת מהחזית מפני שהאש עלתה מהדלת הקדמית".

שלושת הבתים שעלו באש נהרסו, הבית האמצעי שבו התחילה השריפה שייך לאחד הרבנים בישיבת הרב חיים ברלין. הבית הימני שייך לגוי, והבית השמאלי שייך למשפחה יהודית.

תלמיד ישיבה פלטבוש שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד