י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בזכות הגר"ח"

אנחת רווחה: ספרי התורה מבני ברק אותרו בדיר כבשים

ספרי התורה שנגנבו מהיכל בית הכנסת 'אורחות תורה' בעיר בני ברק אותרו בכפר ערבי בפעילות של מפקד תחנת המשטרה בעיר • בוגרי הישיבה מציינים כי רואים בחוש את ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי

אנחת רווחה: ספרי התורה מבני ברק אותרו בדיר כבשים
ספרי התורה מבני ברק אותרו בדיר כבשים צילום: דוברות המשטרה

חמישה ימים לאחר גניבת ארבעת ספרי התורה מבית הכנסת 'תפארת שמעון' יוצאי 'אורחות תורה' בבני ברק, ספרי התורה אותרו בדיר כבשים בכפר עקרבא הסמוך לשכם. מדובר בפעילות אינטנסיבית ומהירה שהתבצעה בפיקודו של סנ"צ יאיר וייצנברג, שרק לאחרונה מונה לתפקיד מפקד תחנת בני ברק במשטרה.

מאז גילו גבאי בתי הכנסת על הגניבה בבוקר יום שלישי שעבר, הגיעו למקום חוקרי מז"פ וחיפשו אחר ממצאים פורנזיים שיסייעו באיתור החשודים. חוקרי תחנת המשטרה בבני ברק הצליחו לאתר רסיסי מידע רבים, ועל אף ההערכה הראשונית כי קשה יהיה לאתר את הגנבים, החל להתבסס מידע מודיעיני רב שהביא לאיתור החשודים.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי החוקרים לא ביצעו את מעצר החשודים מיד, וזאת מתוך מטרה לאתר את ספרי התורה גם, ועם מעצרם ייתכן ולא יהיה ניתן לאתר את ספרי התורה. לאחר ביצוע מחקרי תקשורת רבים ועבודה קשה של חוקרי התחנה, אותרה שעת כושר ומפקד התחנה ושוטריו, בסיוע וליווי של משמר הגבול ומג"ב, נכנסו לכפר עקרבה שם בתוך דיר כבשים אותרו ספרי התורה היקרים, כשהם מוטלים בביזיון רב.

בנוסף לספרי התורה, נמצא אצל החשודים גם רובה צייד, תחמושת ועשרות כוורות זיקוקים. חמשת החשודים, בשנות ה-20 לחייהם, תושבי ירושלים, שכם וכפר עקרבה, יובאו הערב (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

מפקד תחנת המשטרה בבני ברק סנ"צ יאיר וייצנברג, צלצל לגבאי בית הכנסת משה כהן ואמר לו שאיתרו בשומרון את ארבעת ספרי התורה הגנובים. "הוא אמר לי שישנם גם עצורים ובהמשך יעדכן אותי בפרטים המלאים" אמר כהן ל'בחדרי חרדים' בשם מפקד התחנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעה האחרונה עדכנו המקורבים את שר התורה כי אכן הברכה התקיימה וספרי התורה נמצאו. הגר"ח קנייבסקי הביע את שמחתו הרבה לשמע הבשורה המשמחת. בוגרי ישיבת אורחות תורה מציינים כי רואים בחוש את ברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי וברכת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שהורה להתפלל למציאת ספרי התורה כפי שאכן עשו האברכים, אשר קיימו עצרת ואף העתירו בציון מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל. גם הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי בירך בליל שישי האחרון שימצאו בקרוב.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גנבים פרצו לבית הכנסת "אורחות תורה" בבני ברק, גנבו ארבעה ספרי תורה, וספר תורה חמישי, כבד מאוד - הושלך בביזיון רב ארצה. גם ספרי נביאים שהיו בארון הקודש הושלכו על הרצפה.

משה כהן, גבאי בית הכנסת "אורחות תורה", סיפר ל'בחדרי חרדים' ביום הגניבה כי ראשוני המתפללים שהגיעו לתפילה חטפו הלם וזעזוע, "מראה הוונדליזים, ארון הקודש מחולל, ספר תורה על הרצפה. הם לא ידעו מה לעשות, התקשרו מיד לגבאים כדי לדעת איך להתמודד".

אחד המתפללים התאושש והרים את הספר התורה היחיד שנותר בבית הכנסת, ספר ישן וכבד מאוד. אברך כולל שעבר במקום בסמוך לשעה 4:30 הבחין ברכב שחונה סמוך לבית הכנסת, ממנו ירדו שני חשודים. האברך שאל אותם למעשיהם, והנהג השיב "שיפוצים". אהרן, גבאי נוסף של בית הכנסת, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי האברך שחשד שמשהו אינו כשורה, התעכב במקום והנהג אמר לו "אל תתערב לנו" וזה המשיך בדרכו.

אורחות תורה ספר תורה שומרון הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד