ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
92 יום לפתיחת הקלפיות

סוף לרביעייה: ח"כי 'כחול לבן' התאספו וקבעו - זו האסטרטגיה

92 יום לפתיחת הקלפיות: תשכחו מהרביעייה אותה התרגלתם להכיר במערכת הבחירות האחרונה - יש מנהיג אחד ל'כחול לבן' ושמו "בני גנץ"; אבל כל זה רק כלפי חוץ - לפיד לא מוותר על הרוטציה בראשות הממשלה • וגם: מדוע המריא היושב ראש לחו"ל? • 'בחדרי' עם כל הפרטים

סוף לרביעייה: ח"כי 'כחול לבן' התאספו וקבעו - זו האסטרטגיה
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

92 ימים לפתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-22 ובמפלגת 'כחול לבן' שבפעם האחרונה רשמו תיקו נאה מול מפלגת השלטון, מקווים הפעם לנצח ולהרכיב את הממשלה.

אתמול (ראשון) קיימו במפלגה יום עיון לחברי הכנסת בכדי להתכונן כראוי לבחירות עם האסטרטגיה הנכונה בדרך לניצחון. כאשר על פי דיווחה של הכתבת הפוליטית דפנה ליאל ב'ערוץ 12', התקבלה החלטה להיגמל מהרביעייה ולהציב בקידמה רק את יו"ר המפלגה בני גנץ, בניגוד לבחירות הקודמות, בהן הוצגו כל רביעיית ההנהגה גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי על שלטי החוצות.

ב'כחול לבן' הגיעו למסקנה הזאת לאחר סקרי ומחקרי עומק שביצעו כלקח מהבחירות האחרונות הח"כים גבי אשכנזי המשתייך לפלג של 'חוסן לישראל', ואורנה ברביבאי מ'יש עתיד' הסכימו כי זו הדרך הנכונה לשוות לגנץ תדמית של מנהיג בלעדי, כאשר ברביבאי סבורה כי בכל אופן הסכם הרוטציה בין גנץ ללפיד חייב להישאר. 

בתוך כך, על פי דיווחה של ליאל, יו"ר 'כחול לבן' המריא אמש (ראשון) לחו"ל יחד עם האסטרטג ישראל בכר בכדי לחפש אסטרטג ראשי למפלגה לקראת הבחירות המתקרבות. 

מסקנות נוספות שעלו לאחר יום העיון, כי נושא גוש הימין וגוש השמאל מתערער בעקבות זגזוגו של אביגדור ליברמן ועל כן יש לנצל זאת כדי להעביר אליהם כמה שיותר קולות מה שעלול להוביל להיעלמותם מהמפה הפוליטית של מפלגות וותיקות כמפלגת 'העבודה' ו'מרצ'.

מטרת העל היא לפמפם לציבור את חשיבות היציאה להצבעה, שכן מקנן חשש בקרב כלל המפלגות כי צפוי אחוז הצבעה נמוך לפחות לעומת הפעם הקודמת בשל העובדה כי מדובר בבחירות חוזרות.

בתוך כך, על פי דיווחו של הכתב מיכאל שמש, הפוליטי של 'כאן', ב'כחול לבן' אספו מכל הח"כים את הטלפונים במהלך המפגש הקבוצתי. גורמים במפלגה: "איסוף הטלפונים נועד כדי לשמור על הקשב של המשתתפים בדיון".

כך או כך, כלל האסטרטגיות והחלומות על ניצחון עשויות להתפוגג ככל שייכנסו שחקנים חדשים ומפתיעים למירוץ, כגון אהוד ברק והגוש הפוליטי שהוא מנסה להקים, בינתיים ללא אישור רשמי מצידו וממי מאלה שעל פי הדיווח צפויים להרכיב את הרשימה בראשותו. למקרה שאכן ירוץ ברשימה עצמאית, הוא עשוי לנגוס בכל מפלגות השמאל.

מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד אסטרטגיה ישראל בכר בחירות לכנסת בחירות חוזרות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד