י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
האופציה חוזרת לשולחן

לחץ על נתניהו • שקד בביקורת על בנט

צירוף המילים "איילת שקד" ו"הליכוד" חוזר שוב לכותרות, כך לפחות על פי דיווח של עמית סגל | שקד מבהירה בינתיים כי "כל האופציות על השולחן" | וגם, דיווח על ביקורת מרומזת של שקד על בנט בצירוף הכחשה

לחץ על נתניהו • שקד בביקורת על בנט
בנימין נתניהו בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איילת שקד היא הדבר החם בימין ולא מוותרים עליה כל כך מהר; לאחר שדווח כי אפסו הסיכויים שהשרה הפופולרית לשעבר תשוריין בליכוד, האופציה חוזרת שוב לשולחן. על פי דיווחו של העיתונאי עמית סגל ב'ערוץ 12', בכירים בליכוד מפעילים לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומרים כי אם היא תרוץ במפלגה ימנית אחרת, לא ניתן יהיה להבטיח כי היא תתמוך בחסינות לנתניהו ובכך לא יהיו 61 הצבעות כדי להעבירו.

לדבריהם, גם אם גוש הימין ישיג 61 מנדטים ללא ליברמן, עדיין לא יהיה לו רוב בטוח לשמירה על חסינותו. לכן אומרים אותם גורמים כי מוטב שנתניהו ישריין אותה בליכוד בכדי להבטיח את תמיכתה.

עוד דיווח עמית סגל, כי נתניהו בוחן אופציה להקים מן מפלגה רפובליקנית שתאגד תחתיה את כל מפלגות הימין, למעט החרדים, ובימים אלה האופציה הזו נבדקת באמצעים שונים בהם סקרים פנימיים. אולם הסיכויים לכך הם קלושים בפרט לאור ההתבטאויות האחרונות של ח"כ בצלאל סמוטריץ' באשר למשפטי התורה וכדומה וגם כי הבחירות נסובות סביב נושא דת ומדינה. 

ומה עושה שקד בינתיים? "כל האופציות על השולחן"

בראיון שהעניקה לעיתונאית דנה וייס בועידת ה'ג'רוזלם פוסט' בניו יורק נשאלה השרה לשעבר איילת שקד באיזו מפלגה היא מתכוונת להתמודד בבחירות והיא השיבה כי עדיין לא קיבלה החלטה, עם זאת אמרה כי "בבחירות הנוכחיות האתגר הגדול הוא של מחנה הימין. כולנו צריכים לפעול באופן אחראי. אני אקבל את ההחלטה בהתבסס על כך, ואני מקווה שכל מנהיגי הימין יעשו אותו דבר".

באשר לאופציה שתרוץ שוב יחד עם נפתלי בנט אמרה שקד, "בנט ואני שותפים כבר שנים ארוכות, שותפים אידיאולוגיים, ואני חושבת שעשינו מהפכה בפוליטיקה הישראלית. כשנכנסנו לכנסת, זה היה ידוע שמדינה פלסטינית תוקם - היום כולם מדברים על סיפוח. עשינו דברים עצומים, ואני מקווה שנוכל ללכת יחד גם בעתיד. לא שוללת כלל ריצה משותפת. כל האופציות על השולחן".

קרע ב'ימין החדש'? שקד בביקורת מרומזת על בנט

העיתונאי מיכאל שמש דיווח אמש (ראשון) ב'כאן11' כי איילת שקד מתחה ביקורת על שותפה הפוליטי נפתלי בנט בפני פעילי המפלגה ואמרה להם כי "היה צריך ללכת בראש אחד. הציבור לא הבין מה זה הנהגה משותפת. הקמפיין לא היה טוב והנושאים לא היו נכונים", כשהיא רומזת בעצם שהיא היתה צריכה לעמוד בראש המפלגה.

משקד נמסר בתגובה כי "מדובר בדיווח מעוות מתוך שיחת הפקת לקחים, שנועד לסכסך ביני לבין בנט".

איילת שקד הליכוד מפלגת הימין החדש נפתלי בנט בחירות 2019 עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד