י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תחרות בקהילות

האדמו"ר עבר והבניין המיתולוגי מוצע למכירה

בחסידות דז'יקוב ויז'ניץ עזבו את בית המדרש ברחובות, והבניין השייך לחסידות ויז'ניץ עומד למכירה בעסקת נדל"ן גדולה של כמה מיליוני שקלים 

האדמו"ר עבר והבניין המיתולוגי מוצע למכירה
היכל בית המדרש המדובר ברחובות צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ, שעבר בערב חג השבועות להתגורר בבית שמש בקרב בני קהילתו בשיכון שהוקם, הותיר לחסידות ויז'ניץ את הבניין של בית המדרש בעיר רחובות, שם כיהן כרב עשרות בשנים, מאז מונה על ידי הרבי ה'ישועות משה' זצ"ל וכן מאז שהוכתר לאדמו"ר בשבע שנים האחרונות. 

שאלת מיליון הדולר הייתה מה עושים עם הבניין הגדול והמפואר, אשר מכיל בית מדרש, אולם ומקווה גדול ומפואר, ולפי הערכת שמאות, הוא שווה קרוב ל-8 מליון שקל. 

בדיונים שנערכו בין קהילת ויז'ניץ וקהילת דז'יקוב ויז'ניץ, החליטו ללכת לבוררות, ובבוררות הוכרע שצריך לדעת מי הם חברי העמותה הראשונים, לאיזה קהילה הם שייכים ובכך לחלק את הבניין. לאחר שנבדקו הדברים נמצא שחברי העמותה ומורשי החתימה הם חסידי ויז'ניץ, כך שהבניין שייך לחסידות ויז'ניץ. 

לדברי המעורים בדבר, הבוררות שהתנהלה בין איגוד מוסדות ויז'ניץ לבין חסידות דז'יקוב ויז'ניץ התנהלה ביושר ובהגינות ובפשרה בדרכי נועם. 

כעת נודע ל'בחדרי חרדים' שמספר קהילות ומוסדות בעיר רחובות חפצות ומתחרות ביניהם לרכוש את הבניין הגדול, לנו לא נותר אלא להמתין ולראות מי ירכוש את הבניין. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עיקר התחרות בקהילות החפצות לקנות, נסוב סביב השאלה האם המקום ישמש כישיבה או כבית כנסת בלבד והדבר נמצא בהכרעת גדולי ישראל. 

בית מדרש דז'יקוב ויז'ניץ חסידות ויז'ניץ מכירה רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד