ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תחרות השנאה לחרדים

לפיד נגד יו"ר ש״ס בפתח תקווה: "מנסה לכפות את דעתו על הרוב"

יאיר לפיד ממשיך לנסות לקושש קולות על גב המגזר החרדי תוך טענות על 'כפייה' • הטריגר: בעקבות פעילותו של יו"ר ש"ס בפתח תקווה אוריאל בוסו, רשת הטריפות 'קשת טעמים' המחללת שבת, תיאלץ להדיר את רגליה מהעיר • בוסו: "פופוליזם של שיסוי - מפריע ל-70% מתושבי העיר" 

לפיד נגד יו"ר ש״ס בפתח תקווה: "מנסה לכפות את דעתו על הרוב"
לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעקבות הסערה שהחלה בימים האחרונים בעיר פתח תקווה, לאחר שסגן וממלא מקום ראש העיר מטעם ש"ס הצליח למנוע הקמת מסעדת טריפות בעיר, יאיר לפיד מסית ומאשים כי "שוב המיעוט מנסה לכפות את דעתו על הרוב".

כאמור, הסערה החלה בעקבות ניסיון של ׳קשת טעמים׳, חנות מזון שביקשה לפתוח סניף בעיר פתח תקווה כאשר נציג העירייה מטעם סיעת ש"ס, אוריאל בוסו פנה לחברת הנדל"ן שמשכירה לחנות נכס ודרש לבטל מיידית את ההתקשרות ביניהם וזאת משום שהחנות ׳קשת טעמים׳ פועלת בשבת. למרות שלא מדובר כמובן בשכונה דתית. 

המכתב שנשלח למנהלי מסעדת הטריפות:

 

בפוסט שפרסם הערב (שלישי) ח"כ יאיר לפיד, הוא תקף את בוסו וטען כי "לש״ס, הצביעו בבחירות 7% מתושבי העיר. רק שזה לא מפריע להם לנסות לכפות את דעתם על כל האחרים". לדברי לפיד, ״פתח תקווה גרים בה כרבע מיליון תושבים. חלקם חילוניים, חלקם דתיים. זו לא בני ברק או בית שמש (אם מישהו היה רוצה לפתוח בשבת חנות בעיר דתית - הייתי כותב פוסט הפוך)".

"נציג ש״ס אומר שלפתוח חנות כזו זה ״בניגוד לאופייה של העיר פתח תקווה״. סליחה? מי קובע את אופייה? ולפי איזה קריטריונים? נכון שישראל היא מדינה יהודית, אבל היא גם מדינה שבה אנשים לא כופים אחד על השני את אורח חייהם", טוען לפיד.

לטענת מנהיג 'יש עתיד', "עוד רגע יתחילו כל הצווחות של ״שנאת חרדים, שנאת חרדים״, אז תנצלו את הרגע הזה ודמיינו עיר שבה כל אחד מכבד את אורח חייו של השני. בין אם הוא מתפלל בית הכנסת הגדול שנקרא ע"ש אביו של הברון אדמונד ג'יימס דה רוטשילד, ובין אם הוא קונה בשבת בבוקר ב׳קשת טעמים׳. דמיינו שהם עוברים אחד מול השני ומחייכים ואומרים ״שבת שלום״, כי אף אחד מהם לא חושב שהשבת שלו טובה יותר משל השני. למה זה לא יכול להיות ככה? מתי החלטנו שאנחנו לא יודעים לחיות ובעיקר לתת לחיות?".

אריאל בוסו, נציג ש"ס בפתח תקווה הגיב לדברי לפיד וכתב: "לפיד, אני בטוח שלא תתפלא לשמוע שפתיחת עסק של טריפות בעיצומו של יום השבת הקדוש, מפריע ליותר מ-70 אחוז מהציבור הכללי בפתח תקווה, אני בטוח גם שאתה יודע ש-7 אחוז בלבד הם אחוזי התמיכה שלך לתפקיד ראש הממשלה, ולא רחוקים משם אחוזי התמיכה בך לראשות המפלגה בה אתה מכהן כיום כח"כ".

"אז לפני שאתה מתערב לי בעיר ומתחיל לפקשש שוב עם מספרים דמיוניים שרק אתה יודע מאיפה הבאת אותם, בוא נדבר רגע על חוקי מדינת ישראל שאתה מתיימר להיאבק בשמם בכל הזדמנות. ואם יצא לך להיתקל ב'חוק העזר העירוני' מצופה ממך לכבד את המאבק שלי בעד שמירת החוק בעיר פתח תקווה, ולא ליפול שוב למלכודת הפופוליזם של שיסוי הציבור החרדי".

פתח תקווה יאיר לפיד אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד