י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כשכתובת נאצה חקוקה על ידו

מצית בית רבו - התייצב מחויך בבית המשפט

מנחם (מתיו) קארלפסקי תלמיד ישיבה לשעבר שהתפקר, ניסה לרצוח את רבו לשעבר על ידי הצתת ביתו ובתוך כך הצית גם בתים נוספים בסביבה. הוא נעצר במוצאי שבת האחרונה והוא מואשם בשני ניסיונות רצח

מצית בית רבו - התייצב מחויך בבית המשפט
מנחם (מתיו) קארלפסקי צילום: ניו יורק פוסט

במוצאי שבת האחרונה, מנחם (מתיו) קארלפסקי, בן 41, נעצר והואשם בשני ניסיונות רצח, לאחר שהצית את ביתו של רבו לשעבר. ההצתה גרמה גם לשריפתם של הבתים הצמודים לבית הרב. 12 בני אדם אושפזו בבית החולים - כולל תינוק בן שישה שבועות.

מטרתו של המצית היתה הרב ג'ונתן מקס, רב בישיבת רבנו חיים ברלין, במידווד. החשוד היה בבית המשפט עם קעקוע על זרועו הקורא למותו של הרב מקס: "להרוג את הרב מקס, ימח שמו" הוא קעקע על זרועו באנגלית. בבית המשפט הוא הציג את הקעקוע עם חיוך גדול.

קרלפסקי פירסם במשך שנים רבות בכל רחבי המדיה החברתית על רצונו להרוג את הרב מקס. הוא גם יצר קשר מספר פעמים עם האתר הפופולרי Yeshiva world news וביקש מהם לפרסם דברים נגד הרב. מנחם נהג להאשים את הרב מקס בגירושיו, לצד אישומים נוספים כלפיו.

במשך שנים הוא השמיץ את הרב מקס בדברים הזויים, ה'ניו יורק פוסט' דיווח כי הוא פירסם פוסט בפייסבוק בו כתב, כי הוא רוצה לראות את בנו הקטן של הרב מתחת גלגלי אוטובוס.

עו"ד ציונה לנגסם, עוזרת התובע המחוזי, אמרה לבית המשפט כי הרב מקס היה בבית בזמן השריפה. קרלפסקי הודה בבית המשפט כי הוא זה שהצית את האש, וכאשר נעצר היה ברשותו נוזל דליק, גרזן וסכינים.

קרלפסקי חי בברוקלין עד 2007, ואז עבר לאזור פיטסבורג, פנסילבניה. הוא כתב תגובות באתרי אינטרנט שמיועדים לקהלים יהודיים, על תהליך ההתנצרות שעבר וכן הרבה לעסוק בכעסו על קהילות יהודיות שהיה בעבר חלק מהן.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מי שהצית את הבית על יושביו, הוא מנחם קארלפסקי שנעצר במוצאי שבת האחרון והואשם בשני סעיפים של ניסיון לרצח. ל'בחדרי חרדים' נודע כי קארלפסקי, תלמידו לשעבר של הרב ג'ונתן מקס מישיבת הרב חיים ברלין, עשה זאת כדי לנקום ברבו לשעבר, ועל הדרך גם שרף את שני הבתים של השכנים, מצד ימין, ומצד שמאל, אחד הבתים היה של שכן לא יהודי.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה התלמיד בורח מהמקום שניות לאחר שהאש התלקחה. האיש נעצר לאחר חקירה מאומצת של המשטרה בשיתוף כוחות הכיבוי. כך דווח לראשונה באתר Yeshiva world news.

13 בני אדם, ביניהם תינוק בן שישה שבועות, נפצעו. אולם אף לא אחד מהפצועים היה בסכנת חיים, 12 אנשים נשלחו לבית החולים, תשעה אזרחים, שני כבאים ואיש כוחות ההצלה.

הלהבות פרצו מתוך מכונית שחנתה מחוץ לבית בשכונת מידווד והתפשטה לשלושה בתים אחרים, כולל זה של הרב ג'ונתן מקס, הרב אותו ניסה התלמיד לשעבר לשרוף, כך דיווח ה'ניו יורק דיילי ניוז'.

קארלפסקי ידוע למכריו זה כמה שנים כמי שמשמיץ את מורו ורבו לשעבר בכל מקום אפשרי. "קראלפסקי הוא פסיכופת, הוא אמר שהוא עומד לפגוע בחיי אבי". כך אמר הבן עזרא מקס ל'דיילי ניוז' והוסיף, "הוא חולה שצריך טיפול פסיכולוגי".

תושב מידווד, שמעון גיפטר, סיפר ל'דיילי ניוז' כי קראלפסקי איים להרוג את הרב במשך שנים.

"הוא גר בפיטסבורג, אבל אנשים ראו אותו אתמול בשכונה", אמר גיפטר. "הוא אמר לאנשים איפה הרב מקס, אני רוצה להרוג אותו, אבל אנשים לא האמינו לו, כי הוא כבר שנים אומר את זה".

עוד דווח, כי עד ראיה סיפר שראה את רגע התלקחות השריפה, "ראיתי את שלושת הבתים בוערים, וראיתי משפחה עם שישה ילדים שמתגוררת בבית שבו האש התלקחה - יוצאת החוצה דרך הכניסה האחורית, כולם יצאו ככה, הם לא יכלו לצאת מהחזית מפני שהאש עלתה מהדלת הקדמית".

נסיון רצח הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד