י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אימה: הרב החרדי כונה 'חזיר יהודי', צעיר הותקף בפארק

האטישמיות בגרמניה גואה: רק בשבוע האחרון הותקפו שני יהודים במדינה, אחד מהם שליח חב"ד בדיסלדורף שכונה "חזיר יהודי"

אימה: הרב החרדי כונה 'חזיר יהודי', צעיר הותקף בפארק
דגל נאצי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשטרה מדווחת על יהודי אמריקני בן 23 שהלך אמש (שלישי) בשעת ערב בפארק באזור שטגליץ שבברלין, שם הותקף והוכה על ידי שלושה גברים אחרי שהללו שאלו מה מוצאו והוא ענה שהוא יהודי. המותקף הגיש תלונה למשטרה כשהוא חבלה קשה בעין, כך דיווחה כתבת כאן באירופה אנטוניה ימין.

על פי הדיווח, ‏מדובר באירוע האנטישמי השלישי שמדווח השבוע בגרמניה. הראשון אירע בדיסלדורף, שם שליח הרבי מליובאוויטש הרב חיים ברקן כונה ברחוב ״חזיר יהודי״ והשני אירע בבירה הגרמנית בשכונת פרנצלאוברג המרכזית, שם אלמוני תקף מילולית יהודי חובש כיפה וירק עליו.

‏עוד דווח, כי דו"ח שפורסם לפני מספר שבועות גילה כי חלה עלייה של 14% במספר התקריות האנטישמיות בברלין. מדו"ח אחר שעסק בגרמניה כולה עלה כי חלה עלייה של 20% במספר התקריות האנטישמיות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הזהירה ממשלת גרמניה יהודים - "אל תחבשו כיפה". הממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, הזהיר יהודים ברחבי המדינה ואמר, "לצערי אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום בגרמניה".

‏לטענת קליין כ-90% מהתקיפות על יהודים מבוצעות על ידי אנשי ימין קיצוני אך הוא מודה כי חלק מהתקיפות מבוצעות גם ע"י מוסלמים "שחיים תקופה ארוכה יותר בגרמניה וצופים בערוצים ערביים המציגים תמונה קטלנית של ישראל ויהודים".

עוד טען קליין כי המשטרה והמורים בגרמניה צריכים לעבור השתלמויות נרחבות יותר בנושא. "רבים מהם לא יודעים מה מותר ומה אסור. יש הגדרה ברורה למהי אנטישמיות וכדאי שהשוטרים ילמדו אותה במהלך הכשרתם".

‏נזכיר כי בשנה שעברה ראש הוועד המרכזי של יהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמר דברים דומים והמליץ ליהודים שלא לחבוש כיפה בציבור. אמירה זו זכתה לביקורת רבה, גם בתוך הקהילות היהודיות.

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף הגיב על ההמלצה ליהודים בגרמניה שלא לחבוש כיפה: "הסתרת הזהות היהודית לא יכולה להיות הפתרון לבעיית האנטישמיות המתגברת בגרמניה. חייבת להיות מדיניות אפס סובלנות כלפי כל צורה של אנטישמיות באמצעות חינוך במובן הרחב של המילה, ואכיפה נוקשה באמצעות מלוא כוחו של החוק על מנת להבטיח את שלום הקהילה היהודית בגרמניה. זה צריך להיות עיקר דאגתנו והיעד העליון של מאמצינו. האנטישמיות אינה איום שמופנה רק כלפיי יהודים אלא גם כנגד יסודות הדמוקרטיה הגרמנית".

אנטישמיות גרמניה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד