ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"היא היתה פעם ב'יד ושם'"?

זילות השואה של חברת הקונגרס הדמוקרטית

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז חברת קונגרס צעירה מהמפלגה הדמוקרטית שידועה באמירות סמי אנטישמיות כלפי ישראל, השוותה במהלך נאום את מחנות העצורים שהקימה ארה"ב בגבול הדרומי כדי לאכלס בהם את המסתננים, למחנות הריכוז בשואה • "האם היא אינה חייבת לכל יהודי בכדור הארץ התנצלות?" 

זילות השואה של חברת הקונגרס הדמוקרטית
בית הנבחרים צילום: רויטרס

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז חברת קונגרס וכוכבת עולה במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, השוותה מחנות מעצר של מסתננים למחנות ריכוז והשמדה בשואה.

קורטז שעבדה בעבר עבור המועמד לנשיאות טד קרוז, ידועה באמירות מעוררות המחלוקת שלה בכל הנוגע ליחסים בין הישראלי לפלסטאנים. לאחר המהומות שהיו בגבול הרצועה שמהם נהרגו עשרות פעילי חמאס מירי צה"ל אמרה: "מדובר בטבח, אני מקווה שלחברי יש את האומץ המוסרי לכנות זאת כך. העם הפלסטיני ראוי לכבוד אדם בסיסי, כמו כל אחד אחר, דמוקרטים לא יכולים לשתוק על זה יותר".

בתיעוד באינסטגרם שהעלתה, היא נשמעת אומרת, "ארצות הברית מפעילה מחנות ריכוז בגבולנו הדרומי. וזה בדיוק מה שהם. הם מחנות ריכוז. אם זה לא מפריע לך, אני לא ... אני ... ". לאחר סערה גדולה והבנה שהדברים שאמרה הזויים ומטומטמים, היא שינתה את גישתה.

לפני זה היא הספיקה להוציא מפיה פרובוקציות נוספות, "אני רוצה לדבר עם אנשים אנושיים שמודאגים מספיק, להגיד שאנחנו לא, שהמילים "לעולם לא עוד" זה משהו, העובדה שמחנות ריכוז הם כיום פרקטיקה ממוסדת במדינה חופשית מטרידה באופן יוצא דופן. ואנחנו צריכים לעשות משהו בקשר לזה".

ברשת 'פוקס ניוז, תקפו את אלכסנדריה ושאלו בשידור האם היא יודעת בכלל מה היה בשואה. איש הטלוויזיה ביל האמר אמר בשידור, "אני אומר לך, היא לא מפחדת לזרוק את המשפטים האלה, אני לא יודע אם היא היתה פעם בגבול הדרומי, היא היתה פעם ב"יד ושם" בירושלים? או באושוויץ-בירקנאו בדרום פולין? או דכאו בגרמניה?"

"לעולם לא עוד" הוא הביטוי שיהודים בכל העולם משתמשים בו כדי לוודא שההשמדה בין השנים 1939 ל -1945 לא תתרחש שוב. והיא משתמשת במחנות ריכוז כדי לתאר את המתרחש בגבול הדרומי. איך בעולם זה מקובל? האם היא אינה חייבת לכל יהודי בכדור הארץ התנצלות?"

שואה מסתננים המפלגה הדמוקרטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד