י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת תקציב הסמינר בי-ם

צביקה כהן משיב אש: "בת מזרחית - שווה יותר מעשרה בניינים"

אחרי שהואשם על ידי אנשי 'דגל התורה' במניעת תקציב עבור בניית מבנה חדש לסמינר 'הסניף' בירושלים בגלל סירובם לקבל נערה ממוצא ספרדי. יו"ר ש"ס המקומי וסגר"ע צביקה כהן משיב אש ובראיון ל'בחדרי' הוא מסביר את צעדיו ומספר על הרבנים שעומדים מאחורי ההחלטה 

צביקה כהן משיב אש: "בת מזרחית - שווה יותר מעשרה בניינים"
צביקה כהן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהואשם כמי שמעכב את העברת סמינר הסניף למתחם החדש בעקבות סירובו לחתום על העברת התקציב העובר לעיריית ירושלים ממשרד החינוך, משיב הערב (רביעי) מחזיק תיק הכספים אש לכל תוקפיו וחושף את את ההכרעה הרבנית מאחורי צעדיו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר ש"ס המקומי כי "הנושא הזה לא התעורר היום, אני לא חותם להם כבר הרבה חודשים, אתם עליתם על זה רק עכשיו אבל כוונתי הוא לשם שמיים, יש ילדה שקיבלה שיבוץ לסמינר המדובר וההנהלה טוענים כי היא לא ראויה לסמינר".

צביקה כהן חושף בפני ׳בחדרי חרדים, כי "נשיא המועצת חכם שלום כהן הוא זה שמנחה אותי, בעניין הזה אין לי שום עמדה. זה לא סיפור שהתחיל אתמול זה הנחיה של חכם שלום והשאר לא קיים אצלי, הוא גדול ישראל הוא הקובע ואין לי סמכות אחריו".

בנוסף, כהן משיב לטענת הנהלת הסמינר כי הוא מחזיק את הסמינר כולו כבני ערובה בגלל בחורה אחת ואומר ל'בחדרי חרדים' כי "ילדה אחת אצלי שווה עשר בניינים, מנהל הבית ספר המדובר (הרב מנדלסון א.ק.) הוא זה שיצר את הנוסחה שמי שיש לו קצת בנות ספרדיות הוא שווה יותר מהכל משאר המוסדות".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר שהבחורה המדוברת נותרה שנה שלמה בביתה ובעקבות כך שהסמינר המקורי לא קיבל את השיבוץ, הוא שינה את החלטתו וקבע כי ניתן לשבצה באחד מחמשת הסמינרים הגדולים בירושלים. כהן מודיע בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "עד שהיא לא תשובץ לא אחתום על המסמכים".

לדברי כהן "אני לא פקטור מי שהחליט או שיחליט זה חכם שלום הוא אמר לי 'אל תחתום עד שהיה תהיה משובצת' - הבחורה המדוברת כבר שנה שלמה בבית, לא יהיה כדבר הזה שבת ספרדיה תיהיה כהפקר", מציין כהן שתוקף את מנהל הסמינר ואומר "אם הוא לא מכבד את החלטות העירייה, אין שום סיבה שהעירייה תכבד את דרישותיו".

צביקה כהן מסרב לפרט או להשיב האם משה ליאון קיבל הוראה גם מנשיא המועצת הגר"ש כהן שלא לאשר את העברה מאחורי גבו כמחזיק תיק הכספים ואומר "אני לא מפרט על פגישות עם גדולי ישראל, אם ליאון רוצה הוא יכול לחתום אני לא מפריע לו".

בסיום דבריו מסביר כהן מדוע הנושא תחת ידיו למרות שכבר אינו מחזיק את תיק החינוך ואומר כי "אני בעיקרון לא בחינוך, ואני מתעסק עם זה בגלל שזה הגיע לפתחי מהקדנציה הקודמת, יש מחזיק תיק חינוך שאני מפרגן לו שעושה עבודת קודש ממש. אני לא יכול לוותר על זה מאחר שלא סיימתי את הטיפול שהיה בידי מהקדנציה הקודמת".

צביקה כהן הרב שלום כהן עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד