י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האדמו"ר בדוכן העיתונים

לייבל'ה: העוזר הגוראי החדש של גדעון סער

והשבוע במדור: הקלנועית החדשה של הצלם הגורמת לפקקים בבני ברק, מה לחש העורך הראשי על אזנו של האדמו"ר? מי הסיר את האוזניה של אפל אצל ראש הישיבה? והקבלן הצעיר שרכש טלפון כשר • לייבל'ה בשבוע עמוס מתמיד 

לייבל'ה: העוזר הגוראי החדש של גדעון  סער
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא חווה כזה שבוע מימיו, מדינה שלמה התעסקה עם השרים החדשים של 'איחוד הימין' ובצד העצוב לייבל'ה נחרד מהתקיפה החמורה של הילדה בת ה-7 ממודיעין עילית, וככל שהזמן עובר רק מתערפלים הפרטים בנושא ועל זה עוד ידובר רבות. 

מה שברור ללייבל'ה ולכל העם - שמדובר במשטרת חלם, שלא יודעת על מה היא עוצרת, על מה היא מגישה כתב אישום והראייה - המעצרים המתוקשרים באלעד שהסתיימו בלא כלום, המוכיחים כי מדובר פה בלא פחות מאשר 'גלמים'. אבל כל זה לא הפריע ללייבל'ה לטייל בעולם כולו ולהביא את המיטב גם בשבוע המורכב שעבר. 

לייבל'ה חושף תחילה את העוזר החדש של גדעון סער - בכיר הליכוד; מתברר כי לסער יש עוזר פרלמנטרי חדש, שמגיע לא פחות מחסידות 'גור', לייבל'ה גילה כי לא מדובר בסתם גוראי, אלא בבנו של יונתן בורנשטיין, מנכ"ל בית המדרש ו'האיחוד' של 'גור'. לייבל'ה משגר הצלחה גדולה למוטי בורנשטיין ג'וניור - המשמש גם כמתנדב 'הצלה' מוכשר מאוד. מה שבטוח הוא, שסער עשה עסקה טובה.  

לייבל'ה שמאוד מתעניין בפוליטיקה, הבחין בשר הביטחון לשעבר ואחד מראשי 'כחול לבן' - בוגי יעלון שהגיע לביקור היסטורי במשרדי 'קו עיתונות' הממוקמים בפאתי העיר בני ברק, ללייבל'ה נותר הרושם, כי יעלון מעולם לא פגש כל כך הרבה חרדים גם כשהיה במשרד הביטחון. 

ועוד עיתונאי שפגש בבוגי היה ישראל יוסקוביץ - הפרשן המדיני של 'משפחה' שראיין אותו במשרדו.

לייבל'ה מגיש חשיפה נוספת: והשבוע - הקלנועית הדנדשה בה התחדש גדול הצלמים החרדים שוקי לרר, למען יוכל להתנייד בין אירוע לאירוע בעיר התורה והחסידות. אז אם אתם נתקלים בפקקים יוצאי דופן בעיר שגם ככה סובלת מכך, תדעו שלרר הצלם נמצא בכביש, בדרך משיכון ה' לרשב"ם.

ובו בזמן שהחברים בעיר אלעד היו בחקירות, לכד לייבל'ה את חבר המועצה - דוב אשר של ויז'ניץ, כשהוא יצא לשאוף ולמלא אוויר ברכבו. 

לייבל'ה לא זנח השבוע את ניו יורק ובביקור בזק שערך, ראה את החכ"ל מנחם לייזר מוזס - בביקור שיגרתי. מוזס התפלל תפילת שחרית בבית המדרש של חסידות סערט ויז'ניץ הנמצא על השדרה ה - 13 בבורו פארק. 

בהמשך בורו פארק הגיע לייבל'ה לראות את ביקור הבזק של הרבי מנדבורנה, שם ראה את הזמר אלי שפריי שהגיע להתפלל כחסיד נאמן בפני רבו ואף נישק את ספר התורה בדבקות. 

ומי שעמד על המשמר - היה לא אחר מהעסקן דובי רוט, שעמד בפתח בית האכסניה 'הכל לכל דבר שצריך' וחזר לארץ עם כמה וכמה מיצי תפוזים וסטייקים טובים באמתחתו. 

ובשומרי שבת בתפילת מנחה קצרה ראה לייבל'ה את איש החסד של ירושלים - חיים יצחק כהן נושא תפילה חרישית. 

כשיצא לייבל'ה, הוא ראה רבי חדש, לבוש בגדי שיראין, כשהוא בוחן מקרוב את דוכן העיתונים הקרוב. לא ברור במי מדובר, ועל כך צריך לשאול את משה ויסברג בכבודו ובעצמו. 

לייבל'ה אף הגיע למרכז היודאיקה הגדול 'מפואר' הממוקם בשדרה ה-13, שם ראה את הרה"צ רבי חיים מאיר הגר ואת הבנש"ק שמחל'ה הגר מויז'ניץ, כשהם רוכשים נרתיק לטלית לרגל החתונה הגדולה של הממשיך, לייבל'ה הציע את עזרתו הרבה בבחירת דגמים קדושים. 

מניו יורק הגיע לייבל'ה ללייקווד, שם ראה את הנכד של גדול הדור - הרב אריה קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהגיע לביקור בזק לרגל הכנסת ספר תורה מיוחדת של הנגיד - ר' שולם קופרוסר. לייבל'ה ראה את תושבי לייקווד מפזזים לכבוד ר' אריה המרבה כל השנה בהפצת תורה ומוסר ב'אורחות יושר'. 

ואת סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך שיצא לשליחות בגולה (לא כמו ה"שליחות" של הזוג המתוקשר מאיר) ראה לייבל'ה עובר את הכביש עם זוגתו בשדרה המרכזית איסטרן פארקוי - ניו יורק. 

ובויליאמסבורג, השתתף לייבל'ה בחתונת בנו של ר' יהושע הערש פרידמן - העורך הראשי של עיתון 'דער איד'. הסאטמראי השיא את בנו נכדו של המשב"ק המיתולוגי לבית סאטמר ר' משה גאבע פרידמן.

בהמשך ראה לייבל'ה את הרבנית מבעלזא ביציאה מחתונת בתו של הנגיד המפורסם חיים שווייד, לשם הגיע מהארץ גם הגרמ"ש קליין. 

ומי שעוד המריא לחו"ל, אמנם לא כמו בקדנציה הקודמת, הוא ממלא מקום ראש העיר חנוך זייברט שיצא לפוש מעט, לייבל'ה ראה אותו בשדה התעופה שומר על המזוודה חזק חזק ובעקבות כך לא התקיימה השבוע ועדת משנה לתכנון ובנייה בעיריית בני ברק. 

ומי שהגיע לארץ, הוא ראש הקהל של סאטמר - אהרוינים, הרב מאיר זעליג ריספלר. חסידי בעלזא התרגשו לבואו במיוחד והוא נצפה מסתודד בשמחה משפחתית באשדוד עם ראש הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק. 

לייבל'ה לא פספס את מוסקבה השבוע, לשם הגיע לביקור העסקן האגדי דוקי גרינוולד, שנצפה חותם את שמו בספר האורחים במרכז החסד 'שערי צדק' הגדול. גרינוולד בירך וחתם כמו שרק הוא יודע. 

ומי שסגר מעגל השבוע, היה ידידנו, כתב החוץ של 'בחדרי חרדים' והמאסטר של תחום החוץ הלא הוא יענקי פרבר ששוהה בימים אלו בלונדון, שם למד בעבר. למרות הביקור הממלכתי, הוא נצפה מכין כתבות בכל רגע פנוי. וגם הגיע לישיבה בה למד במנצ'סטר, אבל הישיבה נסגרה ופרבר נשאר בחוץ. 

ומלונדון לייבלה מטייל ביבשת אירופה ומגיע לבלגיה שם הוא ראה את זקן עסקני אירופה רבי פנחס קורנפלד, כשהוא חוזר מיום עבודה עמוס פעילות.

ומבלגיה המשיך לייבל'ה להונגריה לציון רבי ישעיה מקרעסטיר שם הופתע לראות את סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן, כשהוא מתפלל נרגשות לקראת ביקורו המרגש של הבוס משה גפני בכיכר ספרא.

בהמשך ראה בציון את הרבי החדש הצעיר מלעלוב המכונה "החוזה מלעלוב" בעוד מסע של ברכות וישועות. לייבל'ה מציין כי רבים טועים וחושבים שהוא דומה לרבי מלעלוב ביתר ולרבי ממבקשי השם אך האדמו"ר החדש מבקש להבהיר כי אין קשר אפילו לא ברמז. 

אחרי הטלטלה של עזיבת המנכ"ל החב"די שלום לפידות את חברת איי. די. בי. נצפה הבעלים של תאגיד הענק, הטייקון החרדי אדוארדו אלשטיין, כשהוא מתייעץ עם העסקן היהודי המשפיע בעולם יו"ר חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב. 

לייבל'ה הגיע השבוע גם לאולמי וגשל בבני ברק - לשמחת החתונה לבת הגדולה של נחמן בנשעיה, יו"ר המזכירות הארצית של ברסלב ומגדולי אנשי החסד בדורנו. לשמחה הגיעו גם צמרת שלומי אמונים כמובן וגם השר דרעי, השר ליצמן וח"כ גפני. כמו שכתוב שנחמן יודע לאחד את כולם. 

לייבל'ה גם הגיע לשבע ברכות במלון קראון פלאזה שערך עיתון 'המבשר' לנחמן בנשעיה מבעלי העיתון, שם ראה ימות המשיח מה זה משה ליאון ראש העיר הופיע לראשונה באירוע של הסיעה החסידית הגדולה שלומי אמונים. לייבל'ה שביקש מליאון סיוע בדבר מה נענה בקור רוח ואטימות של ראש עיר.

לייבל'ה הסתובב בין השולחנות וראה שיחה של יו"ר בולטון פוטנציאל אברהם בריסק, מסכם עם משה שלזינגר ונחמן ניימן ממכבי את הוועידה ההלכתית הנשגבת שנערכה באשדוד.

בהמשך ראה לייבל'ה את חיים לוריא דובר עיריית אלעד ודודי כץ מנהל מטה הבחירות של ישראל פרוש, ברגע של מנוחה כשהם בטוחים שהשקט יחזור לעיר במהרה.

לייבל'ה סגר את שבוע שעבר באירוסין לבן איש העסקים ר' מאיר גל, שם נצפו כל המי ומי, גל כאות דוגמא ומופת על צמצום בהוצאות החתונה חגג את האירוסין בביתו במעלה ההר בבני ברק. לייבל'ה טיפס את כל המדרגות מרבי טרפון ואיחל מזל טוב.   

בשמחה הגדולה גם נטלו חלק, הגרי"ד גרוסמן, הגרי"י איפרגן מנתיבות, האדמו"רים מראחוב ומעז'יבוז, הרב אריה קנייבסקי נכדו של שר התורה, ח"כ יעקב אשר, יוסי דייטש, נחמן בנשעיה והאחים ישראל ומוישי פרוש. אורן אלימלך, יענקי ביכלר, מנחם גשייד, האחים נויימן, נתנאל איזק יד ימינו של גדעון סער ועוד ועד. 

ולשירת לכל צלילי 'ירושלים אורה של עולם', נצפה ראש עיריית ירושלים משה ליאון בחתונת מנכ"ל רשת גני בית יעקב יצחק גולדקונפף בשמחת נישואי נכדו לאחר שלקח פסק זמן ממלחמות פינציה והשבת.

שלמה קוק, העורך הראשי של 'בקהילה' שמשום מה נתפס כליטאי, אך לייבל'ה בדק לעומק את שושלת היוחסין וגילה כי הוא דור 13 לבעל שם טוב הקדוש, שומר חיבה מיוחדת לאדמו"רי דורנו. כך במהלך אירוע במלון סיטי טאואר, נצפה משוחח עם האדמו"ר מלעלוב. 

יועץ התקשורת והאסטרטג אבי גרינצייג כבר נכנס לתחום ומנהל פרויקטים גדולים. השבוע הוא נצפה בשיעור נהיגה ברחובות ירושלים. 

ובאירוסין לבנו של ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין שנעדר מהשבע ברכות של 'המבשר' עקב היות השמחה באותו יום, ראה לייבל'ה את הרבי מתולדות אברהם יצחק מגיע במלוא הדרו לשבע ברכות. 

ובבר מצווה לבנו של עורך חדשות 'משפחה' אליעזר שולמן לייבל'ה הגיע שם ראה את סגן העורך ישראל א. גרובייס בסוד שיח עם איש ההשקפה והעט מנחם פינס חולבים מידע מדובר בעלזא שיעלה וינברגר. 

ועוד משהו חשוב נורא שהיה השבוע; הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. אמנם לייבל'ה לא מבין במשפטים, אך בוודאי הוא שמח שיש חרדים שגזרו ניצחון, לייבל'ה ראה את עורכי הדין יוסי ויצמן ומנחם מושקוביץ- הצמד חמד שהכריעו את הכף והביאו לניצחון של עו"ד אבי חימי, כשהם נצפו ערב הבחירות מתברכים משר התורה הגר"ח קנייבסקי. 

ולייבל'ה גם מגלה מי הם האנשים שלחשו על אוזנו של עו"ד חימי בדרך לניצחון, עו"ד ישראל אליוביץ ובנו אריק אליוביץ מנהל אגף תקשורת בבולטון פוטנציאל שהגיעו עמו לכותל להודות על הניצחון. 

השבוע הזדמנה המצלמה של לייבל'ה על שולחנו של נשיא המועצת הגר"ש כהן ותיעדה כיצד גילה החכם על אוזניות האיירפודס לראשונה. במהלך השיחה בה השתתפו סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך אברהם בצלאל ומנהל סיעת ש"ס בירושלים רוני דהן, הבחין חכם שלום במשהו לבן מבצבץ באוזנו של דהן ושאל לפשר התעמולה. את התשובות משאיר לייבל'ה לגולשים בוידאו המצורף. 

לייבל'ה גם הגיע השבוע לתהלוכת ספרי התורה שהוחזרו לבית הכנסת של יוצאי ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק, על הדרך ראה את ראש העיר רובינשטיין וסגנו שפירא מפגינים אחדות חזקה מתמיד במהלך כתיבת האותיות לספר התורה החדש.

על הדרך ח"כ יעקב אשר שחזר לבית ראש הישיבה זצ"ל ברחוב חזון איש 5 הראה למפקד המשטרה את החדר בו למד ראש הישיבה 90 שנה ואשר והמפקד דמעו מהתרגשות. 

את האיש והמשטרה בבני ברק העסקן הדגלאי אליהו ארנד, ראה לייבל'ה יחד עם המפקד של העיר בתדרוכים אחרונים לקראת התהלוכה הגדולה של ספר התורה. 

ובעוד ברחוב רבי עקיבא חגגו המונים את הכנסת ספרי התורה, במרפסת המשקיפה ממרכז אחים ליזמות ועסקים, נצפה העיתונאי והפובליציסט גדי טאוב בשיחה ערה עם יועץ התקשורת ומנהל קבוצת הליברלים החרדים דוד רוזנטל. 

שר השמחה עמי מימון ועורך התוכנית שלו בקול ברמה דניאל סימן טוב, נצפו השבוע ממתינים לחבר המועצת הגר"ש בעדני מחוץ לבית מדרשו.

ובלובי של מלון רמדה, פגש לייבל'ה את מנכ"ל מוסדות כנסת ישראל הרב יעקב דינר בשיחה עירה עם יו"ר שובו באירופה הרב דוד בלקמן, השניים כנראה שוחחו על המשך שיתוף הפעולה בין שתי אימפריות הקירוב שובו וכנסת ישראל.

ומי שהתחדש השבוע במכשיר סמרטפון כשר מבית 'נתיב', הוא לא אחר מהקבלן הצעיר ישראל פלדמן, שנראה מרוגש מתמיד מהעסקה הגדולה שעשה לאחר ששמע לגדולי ישראל לעבור למכשיר כשר. פלדמן למקורביו: "אפשר גם אחרת". 

בצהרי השבוע ראה לייבל'ה את שמחה אברמס הבולדזר של אברהם בצלאל בירושלים  מנסה את מזלו בכדורסל. 

היוצר המלחין והמפיק האגדי יובל סטופל, נצפה מסתופף כאחד האדם בקו 66 לפתח תקווה.

ברכת מזל טוב למו"ל עיתון 'משפחה' ר' אלי פלאי יו"ר המכון החרדי לחקרי מדיניות, לרגל אירוסי בנו אלחנן.

ברכת מזל טוב לנגיד הרבני ר' אליעזר מנחם (מנדי) שוימר משכונת ויליאמסבורג בברוקלין, לרגל שמחת נישואי בתו נכדת מחזיק התורה ר' משה שמואל זופניק לשמחת החתונה יצא רכב אווירית מישראל. 

ברכת מזל טוב לדובר חסידות סאטמר בישראל ר' יצחק וייס, לרגל שמחת נישואי בתו הראשונה ביום רביעי הקרוב באולמי גני הדקל.

ברכת מזל טוב לעסקן ר' ברוך הימל מ'רפואה וחיים', לרגל שמחת נישואי בנו ביום שלישי הקרוב באולמי היכלי הפאר בבני ברק.

ברכת מזל טוב לר' אהרן טירהוז מראשי העסקנים בחסידות סאדיגורה לרגל הולדת בתו, הקידושא רבא תיערך בשבת בבוקר בבית המדרש הגדול סאדיגורה ברח' הרב גוטמכר בשיכון ה' בב"ב.

מזל טוב לר' יענקי ראטה מנכ"ל מפעל היודאיקה 'המפואר' בארה"ב, לרגל אירוסי בתו בשעטומ"צ, וכן לרגל הולדת הנכד בן לבנו שמואל. 

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' יעקב שלום פישר מנגידי חסידות ערלוי לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו, בן לחתנו שלמה ברוך בר. השמחה נערכה ביום רביעי בלילה באולמי קונקורד בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לר' שייע דייטש שליח השליחים של חב"ד במוסקבה ואיש אמונו של הגר"ב לאזאר רבה של רוסיה, לרגל חתונת בנו ביום חמישי הבא בבית רבקה בכפר חב"ד ב'.

וברכת מזל טוב לעסקן ר' יענקי ברגר, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו אברהם שלמה ביום שלישי הקרוב באולמי בית ישראל. לייבל'ה נערך.

ברכת מזל טוב לר' משה ברים מנהל מגזר חרדי בקופת חולים 'מאוחדת', לרגל שמחת נישואי בנו ביום ראשון הקרוב באולמי גולדן סקיי בביתר עילית.

וברכת מזל טוב שלוחה לרגל השמחה הגדולה לבנו של ר' יהודה יוסקוביץ האיש וההטסות הרפואיות ומחסידי ונאמני חצר הקודש ביטשקוב לרגל התחלת בנו יוסף מאיר להניח תפילין מחר בבוקר אצל הרבי מביטשקוב. 

מזל טוב לשלמה ברובוסקי מנהל המוקד העירוני בב"ב, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו. מזל טוב. 

ברכת מזל טוב למוטי קרויזר האגדי בעל 'המסעדה של קרויזר' בשכונת בית ישראל בירושלים, לרגל שמחת אירוסי בנו דני. לייבל'ה ממתין לחתונה הגדולה. 

ולסיום ברכת מזל טוב לנתן הורוויץ מעסקני חסידות ברסלב בירושלים, וצלם החצר של הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, לרגל הולדת הבת. הקידושא רבא בשבת בבוקר בבית המדרש בית הוראה ברח' חיים עוזר בשכונת בית ישראל בירושלים.

לייבל'ה רכילות חרדית גדעון סער נחמן בנשעיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד