י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הייתי האשכנזי הראשון ביחידה"

התגובה החריפה של נתניהו לראש המוסד; גם גבי אשכנזי כועס

סוער במערכת הפוליטית: ההתבטאות של ראש המוסד לשעבר שבתי שביט שכינה את מצביעי הליכוד "חסרי בינה ודעת" - מביאה לתגובות גינוי נרחבות מימין ומשמאל ואף לתגובה חריפה מראש הממשלה בנימין נתניהו • 'בחדרי חרדים' עם כל תגובות הגינוי מרחבי המערכת הפוליטית

התגובה החריפה של נתניהו לראש המוסד; גם גבי אשכנזי כועס
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ההתבטאות של ראש המוסד לשעבר שבתי שביט ולפיה "הבוחרים של נתניהו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא", ממשיכה לעורר סערה במערכת הפוליטית.

לפני שעה קלה (חמישי) הגיב לדברים ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הם קראו לנו צ׳חצ׳חים, מנשקי קמעות, ״בוטים״ ועכשיו אנחנו ״אנשים חסרי דעת״", אמר ראש הממשלה. לדברי נתניהו, "אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי".

כזכור, בראיון שנתן לעיתון 'מעריב' וצפוי להתפרסם מחר (שישי), אמר שביט כי "המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ", לדבריו, "אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה".

שביט הוסיף עוד כי "הבייס הפוליטי שלו (של נתניהו י.א) זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא". על כוחו הפוליטי של בצלאל סמוטריץ' אמר שביט: "אתה מוכן לחיות במדינת ישראל שהוא מתאר? בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה".

על המתיישבים ביהודה ושומרון אמר שביט מחד כי רבים מ־100 אלף המתנחלים מחוץ לגושים יסכימו להתפנות בתנאים מתאימים. מאידך אמר שביט כי "אין ספק שביהודה ושומרון יש כוח אמוני, אפילו משיחי, שעבורו הישיבה ביהודה ושומרון היא צו האל. אני בז להם, כי זו לא היהדות האמיתית".

ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט. קרדיט: בן קלמר, פלאש 90

תגובות גינוי מימין ומשמאל

השרה גילה גמליאל על דברי שבתאי שביט: "פעם צ׳חצ׳חים ומשתטחי קברים, היום ׳בוטים׳ וחסרי דעת. תודה לך שבתאי שביט על התזכורת לתמונת המצב העגומה בשמאל - גזענות, זלזול והתנשאות כלפי ציבור שלם של בוחרי ליכוד", וחתמה בכך ש-"ישראל היא דמוקרטיה והעם חכם. על דבריך - נגיב בהתאם בקלפי בספטמבר הקרוב".

ח"כ אלוף (מיל') עוזי דיין, הגיב אף הוא בחריפות: "‏לכוכב (שבתאי) שביט (אלה שבאים ונעלמים ברוך השם) שלא מבין שדמוקרטיה = שלטון העם, לא התרגל לכך שההגמוניה עברה מהמתנשאים ל"עמך" ישראל ואמר צרור שטויות המעיד על סף אינטליגנציה בגובה דשא. בשם הליכודניקים חסרי הדעת אבל בעלי הדעה וזכות ההצבעה כמו שלך", דברי דיין.

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), מסר בתגובה לדברי שבתאי שביט: "צר לי על עוד התבטאות מזלזלת מצד אנשי שמאל כלפיי מצביעי הימין אך זה לא מפתיע אותי משום שהתנשאותם כבר הפכה לעניין שבשגרה. ההצבעה לנתניהו והליכוד נובעת מכך שברוך ה', אזרחים רבים במדינה יודעים להבחין בין טוב לרע בשונה ממר שביט שמעדיף להתרכז רק ברע, בע"ה נמשיך להוביל את המדינה על אפם וחמתם של כל המלעיזים".

גם בשמאל היה מי שהספיק לגנות את הדברים. הרמטכ"ל לשעבר ובכיר 'כחול לבן' ח"כ גבי אשכנזי, הגיב לדברים: "אין מקום לזלזול באזרחים ששמו את קולם בקלפי. ‫האמירות הללו לא ראויות ואין להן מקום בשיח, גם אם יש מחלוקות פוליטיות".

‬שר הביטחון ויו"ר מפלגת 'העבודה' לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, אמר הבוקר: ״שבתי, יש לך חלק בבטחון ישראל אבל להצטרף למועדון ההתנשאות היא לא הדרך. יש לנו מאבק אידאולוגי מול הימין של סמוטריץ ונתניהו ועלינו להוות מגדלור של אור ואחדות לקהלים שלא פתחנו בפניהם את הדלת כדי שירגישו שותפים. אני רוצה להפיל את החומות ולוודא שדווקא הקהלים החדשים יהיו מפתח הניצחון״.

יצוין כי לפני שעה קלה הבהיר שביט את כוונת הדברים: "האמירה הייתה תיאורטית - אם מישהו מבין שנינו יעזוב את הארץ הוא יעזוב אותה לפניי. דיברתי על המשוואה של מנהיגות ומוסר. כל איש מוסר אמיתי לא יכול להשלים עם מנהיגות בעלת מוסר נמוך בלשון המעטה כמו של רה"מ".

שביט מבטל את הטענות על גזענות: "אין פה שום התנשאות. אין לי מניעים שלא כשרים לגמרי, אלא דבריי היו מכאב לב עמוק. אני הייתי האשכנזי הראשון ביחידה שכולה הייתה יוצאי ארצות המזרח".

בנימין נתניהו ראש המוסד התנשאות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד