י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נחבלה בפנים

כלה התעלפה בערב החופה: העירייה תשלם

עיריית בני ברק תשלם פיצויים בסך 5,000 ש"ח בשל כאב וסבל שנגרמו לכלה ערב חופתה, שהשתמשה בשירותים שניתנים על ידי העירייה וכתוצאה מהיעדר מערכת אוורור - התעלפה ונפלה תוך היתקלות בארון מתכת

כלה התעלפה בערב החופה: העירייה תשלם
מקווה צילום: אורי לנץ, פלאש 90

בימים האחרונים התקבל פסק-דין בעניינה של כלה חרדית אשר ביקרה במקווה עירוני בבני ברק ערב חתונתה, בה לא פעלה מערכת אוורור. לטענת הכלה, היא "החלה לחוש ברע כעבור מספר דקות ובעקבות כך התעלפה ונפלה תוך היתקלות בארון מתכת שעמד בסמוך".

בעקבות נפילתה, כך עולה מפסק הדין שהגיע ל'בחדרי חרדים', הכלה פונתה עם חבלות לטיפול רפואי בבית חולים ערב חתונתה. לכלה נגרם בין היתר, חתך מעל עין ימין אשר גרם לדימום רב. התביעה הוגשה בסיוע עו"ד מור יורה ממשרד גנסין ובית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה פסק לכלה פיצוי בגין כאב וסבל של 5,000 ש"ח מטעם עיריית בני ברק, וכן הוצאות משפט בסך 350 ש"ח.

בפסק הדין, אשר מתייחס לפגיעה שאירעה לפני 6 שנים, בחודש אדר תשע"ג, מוצגת עמדת הנתבעת, עיריית בני ברק אשר לדבריה "אין לתובעת כל עילת תביעה כנגד גורם כלשהו. כך, שהתובעת (הכלה א.ש) התעלפה בעת שהותה במקווה, הרי שהדבר היה מסיבה אחת ויחידה והיא גרסתה, כפי שעולה מתעודת חדר המיון מיום האירוע, שם צוין בין היתר כי "הכלה אוכלת מעט מאוד ובלחץ נפשי עקב חתונה מתקרבת". מצב זה של התובעת הוא שהביא להתקף חולשה ו/או חרדה ו/או התעלפות".

השופטת אשרית רוטקופף, לא קיבלה את גרסת העירייה מאחר והחוסר באוורור הינו אובייקטיבי, כפי שעולה מההוכחות המצולמות שצורפו לכתב התביעה, ואמרה כי אכן במקום "אין אמצעי אוורור בדמות מאוורר/מזגן או כל אמצעי ראוי אחר", מה גם שעיריית בני ברק לא הכחישה את המחדל של חוסר באוורור: נציג העירייה אשר התייצב לדיון השיב כי "כלל איני יודע אם במקווה יש מערכת אוורור, לא הייתי בחדר ואני לא יכול לומר".

מאווררים מזגן עיריית בני ברק מקווה טהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד