י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המתח לשיא ב'כחול לבן'

לפיד ליעלון: "תל"ם לא שווה חמישה מנדטים"

הערב מדווח רביב דרוקר, כי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב בתקיפות לביקורת של חברו למפלגה בוגי יעלון, שביקש ממנו לוותר על הרוטציה עם גנץ וכן על כך שביקר את התנהלותו מול החרדים שאותה הגדיר "מזיקה", לפיד הבהיר לו כי סיעתו - תל"ם, אינה שווה את כמות המושבים שקיבלה בזמן ש'כחול לבן' הוקמה

לפיד ליעלון: "תל"ם לא שווה חמישה מנדטים"
בוגי יעלון/יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון/הדס פרוש, פלאש 90

המתיחות בכחול לבן: בימים האחרונים המתחים בין ראשי מפלגת 'כחול לבן' מגיעים לשיאים חדשים, והביקורת כלפי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עלתה לאחרונה מדרגה, כאשר יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון, שם את נפשו בכפו, ניגש אליו וביקש ממנו לוותר על הרוטציה עם יו"ר המפלגה בני גנץ.

אולם, לפיד הגיב בתקיפות לבקשה, ואמר ליעלון: "אם כבר פותחים את הסיכומים שהביאו להקמתה של המפלגה, בוא נפתח את ההסכם שהעניק חמישה מנדטים למפלגה שלך" – כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13.

לאחר הדברים האלה, נראה שתקיפותו של יעלון פחתה, והביקורת כלפי חברו נעלמה. הבוקר, פרסם יעלון הבהרה לאחר הדיווחים בכלי התקשורת, לפיה הוא מחויב להסכמים. בשל דבריו של ליברמן כי יכפה ממשלת אחדות, מה שמקרב את מפלגתם לשלטון ובשל כך לא נראה כי השבר במפלגה רציני במיוחד, והמתיחות צפויה לשכוך.

כאמור, יעלון, הכחיש היום את השמועות על קרע בינו לבין לפיד. "לפי מספר אמצעי תקשורת הבוקר - יש למישהו אינטרס לפרק את ׳כחול לבן׳", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו. "זה לא האינטרס ולא הכוונה של גנץ, לפיד, אשכנזי או שלי! סכמנו שהולכים לבחירות מאוחדים, כפי שסכמנו לפני הבחירות הקודמות, ולקראת הבחירות הבאות. אנחנו מכבדים הסכמים!"

כזכור, אמש פורסם שיעלון התייחס בשיחות סגורות עם גורמים פוליטיים להסכם הרוטציה של מפלגתו, וטען כי הוא מסב נזק למפלגה וכי היה מוטב אם לפיד היה מוותר על חילופי ההנהגה.

על פי דיווחים, יעלון יצא נגד גישתו של לפיד מול החרדים, וטען כי הוא מנהל קמפיין "שלילי ונגטיבי" המזיק למפלגה ומרחיק ממנה שותפים פוטנציאליים ומצביעים. "יש לא מעט אנשים מהמרכז והימין שהיו רוצים ויכולים להצביע כחול לבן, אבל חוששים מהעמדות שלו. הוא מצטייר יותר אנטי. חשבנו שהוא יהיה גורם מחבר יותר אבל יש מי שמושכים אותו שמאל", צוטט יעלון כאומר. "הרוטציה שלו השפיעה על מצביעים לרעה. זה מגובה בסקרים".

יאיר לפיד בוגי יעלון רוטציה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד