י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האנטישמיות מרימה ראש

אירופה אינה בטוחה; תקיפה רביעית השבוע

אמש הותקפו מחוץ לבית העירייה בהמבורג הרב שלמה ביסטריצקי ונציג הקהילה היהודית, כאשר גבר כבן 45 דובר ערבית וגרמנית קילל אותם וירק לעברם • זוהי התקיפה הרביעית השבוע

אירופה אינה בטוחה; תקיפה רביעית השבוע
אלימות, אילוסטרציה צילום: pixabay

הרב שלמה ביסטריצקי ונציג הקהילה היהודית, הותקפו אמש מילולית מחוץ לבית העירייה בהמבורג ביציאתם מפגישה עם ראש העירייה. גבר בן 45 דובר ערבית וגרמנית, קילל אותם, איים וירק עליהם. לאחר התקרית הוא נעצר אך שוחרר אחרי זמן קצר. כך דיווחה כתבת כאן באירופה אנטוניה ימין.

זהו האירוע האנטישמי הרביעי שדווח השבוע במדינה, בראשון בערב אלמונים עקבו אחרי הרב חיים ברקן בעיר דיסלדורף וכינו אותו "חזיר יהודי". ובשני בערב, חובש כיפה הותקף מילולית בשכונת פרנצלאוברג בברלין.

במקרה הראשון שהתרחש בדיסלדורף, הרב סיפר שהתוקפים צעקו לעברו גם אמירות בנוגע ליחסי ישראל - פלסטין, מה שמעלה חשש שמדובר באנשים ממוצא מזרח תיכוני. לגבי המקרה השני לא ידוע בשלב הזה על פרופיל התוקף.

במקרה השלישי, יהודי אמריקני בן 23 שצעד ביום שלישי בשעת ערב בפארק באזור שטגליץ שבברלין, הותקף והוכה על ידי שלושה גברים אחרי שהללו שאלו מה מוצאו והוא ענה להם כי הנו יהודי. המותקף הגיש תלונה למשטרה כשהוא עם חבלה קשה בעין.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הזהיר הממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, את היהודים ברחבי המדינה ואמר, "לצערי אני לא יכול להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל מקום בגרמניה".

‏לטענת קליין כ-90% מהתקיפות על יהודים מבוצעות על ידי אנשי ימין קיצוני, אך הוא מודה כי חלק מהתקיפות מבוצעות גם ע"י מוסלמים שחיים תקופה ארוכה יותר בגרמניה וצופים בערוצים ערביים המציגים תמונה קטלנית של ישראל ויהודים.

עוד טען קליין כי המשטרה והמורים בגרמניה צריכים לעבור השתלמויות נרחבות יותר בנושא. "רבים מהם לא יודעים מה מותר ומה אסור. יש הגדרה ברורה למהי אנטישמיות וכדאי שהשוטרים ילמדו אותה במהלך הכשרתם".

אנטישמיות גרמניה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד