ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"ששוטרים לא יירו במי שלא צריך"

מחאת האתיופים: ארדן ביקר בחריפות; המנכ"לית עקצה בחזרה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בעקבות הירי בסלמון טקה בתחילת השבוע: "לבדוק מחדש את מודל מח"ש - יש חוסר אמון של מגזרים גדולים בחקירות האלה" • מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, עקצה בתגובה את השר: "בתור התחלה, בואו נוודא ששוטרים לא יירו במי שלא צריך"

מחאת האתיופים: ארדן ביקר בחריפות; המנכ"לית עקצה בחזרה
ארדן על רקע אחת ההפגנות אמש צילום: אדם שולדמן, פלאש 90

על רקע פרשת הירי בסלמון טקה ז"ל בתחילת השבוע וההפגנות האלימות שנערכו שלשום, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בגלי צה"ל כי צריך לעשות בדק בית בכל הנוגע לחקירות מח"ש. לדבריו, יש חוסר אמון של מגזרים גדולים בחקירות האלה.

"טענות הציבור מחייבות בדיקת ממשלה לגבי יעילות מח"ש והאמון שניתן לחקירותיה", אמר ארדן בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל והוסיף: "בני העדה האתיופית הם לא היחידים שחשים כך. כולנו שמענו אתמול בוועדת השרים את הצורך לבדוק את המודל של מח"ש".

לאחר דבריו, עלתה לשידור אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים, שהמחלקה לחקירת שוטרים נמצאת באחריותה ותקפה את דברי ארדן בעוקצנות.

"בתור התחלה, בואו נוודא ששוטרים לא יירו במי שלא צריך", כשהיא מתייחסת לירי בסלמון טקה שבשלב זה עולה שהקצין ירה לעבר הקרקע והכדור ניתז לעברו, דבר שגרם למותו.

לשאלת מרציאנו וסגל, אמרה פלמור: "לא הופתעתי מגלי המחאה של בני העדה האתיופית. האירועים הם הזדמנות להעלות שוב את הקשיים שלהם".

בהמשך, השר ארדן צייץ בטוויטר וכתב "‏בניגוד מוחלט לכותרות גל"צ, אין שום 'עימות חריף' ביני לאמי פלמור. אני פעלתי יחד עם המשטרה לבצע שינויים ושיפורים רבים בפעילותה מול קהילת יוצאי אתיופיה (בהתאם לדו"ח פלמור) והיו הישגים כמו ירידה של 21 אחוז בפתיחת תיקים". עם זאת הוסיף ארדן, "יש טענות קשות מהעדה כלפי מח"ש וגם זה חייב להיבדק ע"י ‏הממשלה".

ארדן הוסיף וכתב כי "מח"ש היא אמנם חלק מהפרקליטות, שהיא גוף שלא אוהב ביקורת ודרישה לשינויים בו, אבל מותר גם להעלות שאלות והצעות לבחינת מבנה מח"ש בשאיפה לחזק את האמון בחקירותיה (ואני מזכיר שמח"ש היא גוף שחוקר שוטרים)".

גלעד ארדן אמי פלמור המחלקה לחקירת שוטרים סלמון טקה הפגנת אתיופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד