י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טופל בחומרה רבה

בית הספר פיטר את המנהל שפקפק בשואה

לאחר שהשיב להורה שהתעניין בלימודים על השואה כי "צריך להישאר ניטרלי אם השואה בכלל התרחשה", מנהל בית הספר הודח מתפקידו 

בית הספר פיטר את המנהל שפקפק בשואה
המנהל ויליאם לטסון על רקע בית הספר צילום: באדיבות המצלם

בית ספר תיכון בבוקה רטון, פלורידה, פיטר מנהל שאמר להורה כי "הוא צריך להישאר נייטרלי בשאלה אם השואה התרחשה".

הנהלת המחוז שאחראית על בית-הספר פרסמה הצהרה ביום שני האחרון, כי היא מודעת לדבריו של המנהל ויליאם לטסון, דברים שנאמרו בשנת 2018 והורתה לו להרחיב את תכניות השואה בבית הספר התיכון, וללכת לבקר במוזיאון השואה בארה"ב.

בנוסף הוא הודח מתפקידו כמנהל והומלץ להעבירו למשרה אחרת, "למרות המאמצים האלה, הנהגתו הפכה להיות הסחת דעת גדולה עבור הקהילה של בית הספר, לכן, לטובת התלמידים ולקהילת בתי הספר, יש לשבץ את מר לטסון לעבודה משרדית", נכתב בהחלטה.

כזכור, כפי שדווח אתמול (שני) ב'בחדרי חרדים', על פי רשומות של דואר אלקטרוני שהתקבל מבית ספר תיכון בבוקה רטון, פלורידה שבארה"ב, המנהל כתב לאחד ההורים, "לא כולם מאמינים שהשואה קרתה".

האימייל נשלח על ידי מנהל ממוצא איספאני, ויליאם לטסון, בתגובה לבירור של אחת האמהות, על האופן שבו ילמד בית הספר את התלמידים על השואה.

לטסון השיב, "תוכנית הלימודים תוצג לכולם, אבל לא נאלץ תלמידים ללמוד את הכל, לכולנו יש את אותן זכויות, אבל לא את כל אותן אמונות".

האם היתה המומה ושלחה מייל נוסף כדי לראות אם המנהל באמת התכוון למה שכתב. מה שהוא הגיב היה מזעזע עוד יותר: "לא כולם מאמינים שהשואה התרחשה", כתב לאם והוסיף, "יש לך את המחשבות שלך, אבל אנחנו בית ספר ציבורי ולא לכל ההורים שלנו יש את אותן אמונות, כך שהם יגיבו אחרת".

יצוין כי ב-1994 חוקק בית המחוקקים בפלורידה חוק המחייב את בתי הספר לשלב בתכנית הלימודים על השואה, כחלק מהוראת בית הספר הציבורי. החוקים החינוכיים של המדינה מחייבים לימוד נושאים כגון "שימוש בספרים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצוענות ודיוק היסטורי".

פיטורין מנהל בית ספר הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד