י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מצטרף לאדלשטיין

הצעת החוק של ליברמן שתביא לחילולי שבת

ליברמן מאמץ את עמדתו של אדלשטיין: ״נעביר את הסמכות מידי שר הפנים לראשי הערים״ • צעד שעשוי להביא לחילולי שבת נרחבים בערים שונות ברחבי הארץ ולהפר את הסטטוס-קוו • כל הפרטים

הצעת החוק של ליברמן שתביא לחילולי שבת
אביגדור ליברמן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר שבעיריית רמת גן אישרו אמש (שלישי) הפעלת מערך התחבורה הציבורית בשבת, יו״ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שמוביל את קמפיין השנאה כנגד הציבור החרדי, מאמץ את יוזמתו של יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין ויוזם הצעת חוק שתביא להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

בפוסט שפרסם בפייסבוק בירך ליברמן את ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ״על החלטה שקולה, אחראית ומידתית. מצד אחד לאפשר לכל תושבי העיר להגיע בשבת למרכזי בילוי וחופים בתל אביב, ומצד שני לבחור במסלול נסיעה ברחובות מרכזיים, מבלי להיכנס לשכונות ומבלי לעבור ליד בתי כנסת, מתוך התחשבות בתושביה הדתיים של רמת גן והסביבה״.

לדבריו, ״זו המתכונת שצריך ליישם גם בערים אחרות, בהפעלת תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת״.

כאמור, ליברמן מאמץ את הצעתו של יו״ר הכנסת אדלשטיין ולוקח אותה צעד קדימה. לאחר שהציע להעביר את הסמכות של הפעלת תחבורה בשבת מידיהם של הממשלה והכנסת לרשויות המקומיות - הודיע ליברמן כי ״מיד עם כינונה של הכנסת ה-22, ׳ישראל ביתנו׳ תגיש הצעת חוק שתעביר את כל האחריות והסמכות על פתיחת מרכולים ותחבורה ציבורית בשבת מידי שר הפנים לידי ראשי ערים ופרנסי העיר. זאת תהיה אחת מהדרישות הבסיסיות שלנו בקואליציה הבאה״.

זו אמנם הייתה הצעתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אולם האחרון טען כי יפעל לעשות זאת בתיאום עם החרדים. מהלך שבוודאי לא יקבל את אישורם. ליברמן לעומתו, מתכוון להביא את זה לאישור הכנסת בלי כל התחשבות בציבור שומר השבת בישראל.

כזכור, יוזמתו של אדלשטיין הובילה למתקפה נגדו מצד ראשי הסיעות החרדיות; בהודעה ששיגרו אמש ראשי יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, נמסר כי ״יש להצטער על אמירתו של יו”ר הכנסת אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תח”צ בשבת - נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת-גן הערב, גם אם יו”ר הכנסת לא התכוון לכך״.

אביגדור ליברמן חילולי שבת כרמל שאמה הכהן יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד